printlogo


کد خبر: 156550تاریخ: 1395/2/6 00:00
اخبار

نخستین تبادل تجاری بندرلنگه با عمان در دوره پسابرجام رقم خورد
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه از آغاز فصل تازه تبادلات تجاری بین بندرلنگه و عمان با پهلوگیری شناور «چارلی2» در این بندر خبر داد.  محمود صابری در این باره اظهار داشت: شناور «چارلی2» حامل یکهزار و 303 تن لوله آهنی از بندر صحار کشور عمان در اسکله اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه پهلو گرفت.  وی ضمن ابراز خرسندی از آغاز تبادلات تجاری با کشور عمان، گفت: در پی رایزنی اخیر وزیر خارجه عمان با ایران و بازدید مدیر امور اقتصادی این کشور از بندرلنگه، برای اولین بار شاهد واردات لوله و همچنین صادرات سنگ گچ به صورت مستقیم از طریق بندر لنگه به بندر صحار عمان بودیم.  مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن اشاره به وجود تفاهمات مشترک اقتصادی بین طرفین، ابراز امیدواری کرد این تعاملات بزودی در دیگر بخش‌های مرتبط نیز گسترش یابد.


ضرورت  حمایت از جنگل‌های «حرا»
در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی زمین پاک با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: حمایت از تنوع زیستی و جنگل‌های حرا یکی از مهم‌ترین اهداف ما است. مجید وفادار افزود: استانداردهای جهانی فضای سبز 30-20 مترمربع برای هر نفر و سرانه فضای سبز در هرمزگان 7-5 مترمربع برای هر نفر است.وی درباره برنامه‌های کاهش آلودگی در امسال اعلام داشت: پیگیری برنامه مدیریت جامع زیست‌محیطی، بهسازی و ساماندهی فعالیت‌های غرب شهر بندرعباس، پیگیری انتقال صنوف مزاحم شهری، پیگیری تشکیل کمیته وصول عوارض آلایندگی شهرستان پارسیان، تشکیل و هدایت کارگروه مخاطرات زیست‌محیطی و... در دستور کار ما است. وفادار در ادامه عنوان کرد: استان هرمزگان به نیروهای انسانی بیشتری در بخش محیط زیست نیاز دارد که حدود 170 نفر در حوزه محیط‌بان و کارشناس پیش‌بینی شده است. مدیرکل محیط زیست افزود: شعار امسال ما درختان برای زمین و زمین برای زندگی است که متاسفانه طی چند سال اخیر به طرق مختلف درختان از بین می‌رود که باید از درختان محافظت کنیم.


35 روستای حادثه‌دیده سیل در گلستان به طور موقت آبدار شدند
مسلم محمدی، معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان با اعلام این خبر افزود: در بارش شدید باران و وقوع سیل، آب شرب 37 روستای استان قطع شده بود که با تلاش شبانه‌روزی کارکنان این شرکت 35 روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند. وی حجم خسارت وارده به تاسیسات شرکت آب و فاضلاب روستایی را تخریب خط انتقال به طول 6 کیلومتر، تخریب بهسازی چشمه 9 دهنه، حوضچه شیرآلات 4 باب، تخریب شبکه توزیع 400 متر، تابلوی برق و فلوتر 5 دستگاه، آب شستگی خطوط انتقال 3400 متر و لای گرفتگی مخازن ذخیره 3 باب برشمرد. وی خسارت وارده به تاسیسات این شرکت را بالغ بر 20 میلیارد ریال عنوان کرد.
 


Page Generated in 0/0069 sec