printlogo


کد خبر: 156555تاریخ: 1395/2/6 00:00
اخبار

انتقاد سخنگوی قوه قضائیه از دولت:
بی‌انصافی است که گناه را گردن دیگری بیندازیم
 «این بی‌انصافی است که ما هر جا کم می‌آوریم بخواهیم فرافکنی کنیم و همه گناه را گردن دیگری بیندازیم». این بخشی از واکنش حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه‌قضائیه پیرامون اظهارات رئیس بانک مرکزی است که مقصر مصادره 2 میلیارد  دلار از دارایی‌های ایران در آمریکا را دولت قبل و بی‌احتیاطی دولتمردان دانسته بود. اژه‌ای که در نودوپنجمین نشست خبری خود با رسانه‌ها سخن می‌گفت، درباره صدور این حکم و اظهارات ولی‌الله سیف، ابتدا با مزاح مقصر این اقدام را دولت قبل معرفی کرد و گفت: یکی از اقدامات ظالمانه و خلاف موازین بین‌المللی توسط آمریکا صورت گرفته که اولی و آخری هم نیست؛ لذا بانک مرکزی و وزارت امور خارجه باید نسبت به این اقدام ظالمانه و خلاف موازین بین‌المللی واکنش جدی نشان دهند. وی افزود: من از اینکه این موضوع چگونه بوده اطلاعی ندارم ولی این بی‌انصافی است که ما هر جا کم می‌آوریم بخواهیم فرافکنی کنیم و همه گناه را گردن دیگری بیندازیم. آنچه که مسلم است حکم ظالمانه و خلاف موازین بین‌المللی است و وزارت امور خارجه،بانک مرکزی و دستگاه‌های دیگر باید جلوی آن را بگیرند. یکی دیگر از محورهای نشست خبری سخنگوی قوه‌قضائیه، ماجرای قتل دختربچه افغانستانی در ورامین بود. اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در پرونده ستایش قریشی مطرح شده به دلیل اینکه قاتل جوان نابالغ است ممکن است با وثیقه آزاد شود، گفت: اولاً فردی که این کار را انجام داده نابالغ نبوده و حدود 17 سال سن دارد و مسلماً پرونده‌اش به دادگاه می‌رود و رسیدگی می‌شود. اگر این جوان 17 ساله مجازات شود، مدعیانی که امروز می‌گویند چرا فرد را مجازات نمی‌کنید، فردا بلند می‌شوند که چه نشسته‌اید که حقوق‌بشر در ایران نقض شد؛ چرا که یک جوان 17 ساله را مجازات کردند. مدعیان حقوق‌بشر آمریکایی چه سروصدایی به راه می‌اندازند.محسنی‌اژه‌ای تاکید کرد: بشدت تمام این پرونده قضایی دنبال می‌شود، نظریاتی از پزشکی قانونی درخواست شده که بخشی از آن را دادند و امروز هم قرار بود بخشی را بدهند. بعد از نظریات پزشکی قانونی نسبت به قاتل پرونده، اقدامات لازم انجام می‌شود.

موشک‌های اس 300 بزودی وارد ایران می‌شود
اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تایید موضوعات مطرح شده درباره تحویل تدریجی قطعات و تجهیزات سامانه دفاعی اس300 از سوی روسیه به ایران گفت: براساس قرارداد و توافق صورت گرفته میان ایران و روسیه، قرار است تجهیزات این سامانه به مرور زمان به داخل کشور منتقل شود. به گزارش خانه ملت، وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی، قطعات اس 300، قسمت به قسمت به ایران ارسال می‌شود و قطعات آن از جمله موشک‌ها، سکوها و رادارها بتدریج به کشور انتقال می‌یابد. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون بخشی از تجهیزات و قطعات سامانه دفاعی اس300 به ایران منتقل شده و بخش دیگری از آن هم بتدریج وارد کشور می‌شود که این مساله به این دلیل است که نمی‌توان حجم زیادی از تجهیزات را به یکباره وارد کشور کرد.

دستور فرمانده کل قوا برای حضور مستشاری ارتش در سوریه
امیر سید‌کمال پیمبری، معاون آموزش نیروی زمینی ارتش در جمع مدیران و کارکنان ‌وزارت دفاع با تأکید بر اینکه
8 سال دفاع مقدس سبب شد‌ تا ‌کسی فکر تجاوز به ایران را در خاطرش نپروراند‌، تصریح کرد‌: جوانان مراقب باشند در محاسبات‌شان اشتباه نکنند ‌چرا که چیزی به نام «همه گزینه‌ها روی میز است» وجود ندارد.
به گزارش روابط عمومی ‌وزارت دفاع‌، وی از ارتش به عنوان نهادی مکتبی و ارزشی‌، صاحب دانش روز‌، باتجربه‌، کارآمد‌، فرمانبردار و متدین و حزب‌اللهی نام برد و با اشاره به شرایط منطقه‌، شیطنت‌های نظام سلطه در غرب آسیا را بخشی از تلاش آنان برای جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ارتش به آن توان و بالندگی رسیده که بنا به تدبیر و دستور فرمانده معظم کل قوا‌ در مأموریت‌های مستشاری نیز حضور پیدا کرده و در کنار سپاه پاسداران‌ به ایفای نقش بپردازد‌.


Page Generated in 0/0049 sec