printlogo


کد خبر: 156567تاریخ: 1395/2/7 00:00
اخبار

سایپا جریمه بی‌کیفیتی شد
جلسه شورای رقابت به منظور بررسی بازار خودرو و دستورالعمل تنظیم قیمت‌گذاری خودرو روز گذشته برگزار شد. رضا شیوا، رئیس شورای رقابت پس از این جلسه گفت: قیمت‌های جدید خودرو بزودی اعلام می‌شود. شیوا در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در این جلسه اعضای شورا موافقت کردند در سال 95 نیز دستورالعمل گذشته اجرایی شود. علاوه بر این با توجه به اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی درباره تورم بخشی و اطلاعات سازمان بازرسی کیفیت که درباره کیفیت خودرو مطالعاتی انجام شده بود، گزارشی اعلام شد. وی با بیان اینکه براساس این اطلاعات گروه سایپا به خاطر بی‌کیفیت بودن خودروهای خود جریمه کم‌کیفیتی را دریافت کرد، افزود: به طور متوسط جریمه بی‌کیفیتی محصولات سایپا منفی 86/1درصد تعیین شد. وی اضافه کرد: نرخ تورم بخشی محصولات سایپا براساس این اطلاعات 28/4 درصد اعلام شد که در نتیجه افزایش قیمتی که این شرکت می‌تواند دریافت کند 4/0 درصد است.  به عنوان نمونه محصول سایپا 131 SX حدودا افزایش 150 هزار تومانی خواهد داشت. شیوا درباره محصولات ایران‌خودرو نیز اظهار داشت: کیفیت محصولات ایران‌خودرو نسبت به سایپا بهتر بوده است و تورم بخشی محصولات این شرکت 72/3 درصد اعلام شده است. بدین ترتیب  با توجه به این اطلاعات ایران‌خودرو جایزه 1/0 درصدی را از کیفیت دریافت و مجوز افزایش قیمت محصولات خود را تا 81/1درصد دریافت کرده است. وی تصریح کرد: قرار شده در جلسه آینده شورای رقابت قیمت‌گذاری برخی خودروها که رقیب وارداتی در بازار دارند از دستورالعمل شورا خارج شود. وی تصریح کرد: مرکز ملی رقابت با توجه به این تصمیمات بزودی قیمت انواع خودرو را براساس دستورالعمل قیمت خودرو و اطلاعات دریافتی اعلام خواهد کرد.


 اولتیماتوم اتحادیه
 به فروشندگان پاساژ علاءالدین
رئیس اتحادیه فناوران رایانه بر ضرورت ساماندهی اوضاع نابسامان پاساژ علاء‌الدین تاکید کرد.  سیدمهدی میرمهدی در این‌باره به ایسنا گفت: در راستای ساماندهی خدمات پس از فروش و گارانتی گوشی‌های تلفن همراه تا نیمه اول امسال، اقداماتی انجام شده و به واحد‌های صنفی مربوط اولتیماتوم داده شده است.  وی افزود: در پاساژ علاء‌الدین 3 صنف اتحادیه مخابراتی، اتحادیه صوت و تصویر و اتحادیه فناوران رایانه فعالیت می‌کنند که علاوه‌بر تداخل صنفی ایجاد شده، برخی از واحد‌های صنفی و کسبه آنجا که زیرمجموعه اتحادیه صوتی و تصویری یا مخابراتی هستند قوانین و مقررات را رعایت نکرده و با اصل تکریم ارباب رجوع میانه‌ای ندارند.  وی اضافه کرد: همچنین شکایت‌هایی داشتیم مبنی بر اینکه مشتری برای خرید یک گوشی تلفن همراه به یکی از مغازه‌های این پاساژ مراجعه کرده و به جای گوشی نو، کالای دست دوم فروخته شده و به اعتراض خریدار مبنی بر دست دوم بودن گوشی توجهی نشده و پاسخگو نیستند یا فاکتورهای ارائه‌شده از سوی واحد‌های صنفی فاقد اعتبار بوده است. میرمهدی تصریح کرد: با قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت جلسه‌ داشتیم تا بتوانیم به بازار نابسامان پاساژ علاء‌الدین نظمی بدهیم چون اتحادیه‌های مربوط ظاهرا نمی‌توانند در این زمینه اقدامی انجام دهند.


توطئه جدید نفتی عربستان علیه ایران
قائم‌مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تشریح توطئه جدید نفتی عربستان علیه صنایع پتروشیمی ایران گفت: ایران به پشتوانه مزیت ذخایر گاز بزودی از عربستان در تولید پتروشیمی سبقت می‌گیرد. محمدحسن پیوندی درباره توطئه جدید عربستان سعودی برای فروش اموال و دارایی‌های شرکت سابیک و ممانعت از بازگشت سرمایه‌گذاران به صنایع پتروشیمی ایران گفت: جذابیت‌‌های صنایع پتروشیمی ایران به مراتب بیشتر از سابیک عربستان سعودی است. وی با تاکید بر اینکه براساس برنامه‌های جدید توسعه صنعت پتروشیمی باید ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا سال ۲۰۲۰ میلادی به ۱۲۰ میلیون تن در سال افزایش یابد، از متنوع بودن سبد تامین خوراک صنایع پتروشیمی به عنوان مهم‌ترین برگ برنده ایران در رقابت با عربستان سعودی نام برد.


Page Generated in 0/0060 sec