printlogo


کد خبر: 156570تاریخ: 1395/2/7 00:00
اخبار

سازمان بنادر و دریانوردی اطلاعات مزایده را فاش کرد
« به دلیل افشای اطلاعات شرکت‎ها و اقتصادی نبودن قیمت پیشنهادی سازمان بنادر و دریانوردی در مزایده سوم لایروبی بنادر شمال کشور شرکت نمی‌کنیم». به گزارش تسنیم، مهدی اعتصام، مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه درباره علت ابطال
2 مزایده لایروبی بنادر شمالی و جنوبی کشور اظهار داشت: مزایده اول را سازمان بنادر و دریانوردی ابطال نکرد بلکه به دلیل رعایت نشدن عرف مزایدات، تایدواتر و شرکت متبوعش به عنوان برنده مزایده لایروبی بنادر شمالی کشور و بنادر جنوب غربی، درخواست کرد این مزایده ابطال شود به همین دلیل سازمان بنادر و دریانوردی برای بار دوم اقدام به برگزاری مزایده برای بنادر جنوبی و شمالی کشور کرد. وی با بیان اینکه شرکت تایدواتر در مزایده دوم نیز در جنوب کشور برنده نشد اما لایروبی بنادر شمال کشور را به دست آورد، گفت: اما سازمان بنادر و دریانوردی با این دلیل که قیمت برنده با قیمت مورد نظر سازمان همخوانی نداشته و کمتر است مزایده را ابطال کرد. اعتصام تصریح کرد: شرکت تایدواتر خاورمیانه و شرکت‎های تابعه آن در مزایده سوم شرکت نخواهند کرد زیرا این کار هم توجیه اقتصادی ندارد و هم اطلاعات شرکت‎ها در 2 مرحله فاش شده است بنابراین هیچ رقابتی در مزایده سوم وجود نخواهد داشت.


فروش ارز صادرات طلا آزاد شد
معاون سازمان توسعه تجارت ایران از تصمیم دولت برای رونق صادرات طلا خبرداد. محمدرضا مودودی به مهر، گفت: از این پس صادرکنندگان طلا می‌توانند ارزهای حاصل از صادرات را با نرخ بازار آزاد به بانک‌ها بفروشند. وی افزود: تا پیش از این و براساس مصوبه دولت، برای اقلامی همچون طلا، وقتی صادرات صورت می‌گرفت، صادرکنندگان مکلف بودند ارز حاصل از فروش این کالا را از راه بانک به کشور بازگردانند. بنابراین بانک‌ها دلارهای حاصله را با نرخ رسمی بانک مرکزی که همان نرخ ارز مبادلاتی است از صادرکننده خریداری کرده و ریال آن را در ایران تحویل می‌دادند در حالی که با تصمیم جدید دولت، این محدودیت برداشته شده است.


Page Generated in 0/0107 sec