printlogo


کد خبر: 156578تاریخ: 1395/2/7 00:00
اخبار

رئیس سازمان غذا و دارو انتقاد کرد
تبرئه متخلفان پرونده پالم
رئیس سازمان غذا و دارو درباره سرانجام متخلفان ماجرای پالم توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش«وطن‌امروز»، رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو درباره سرانجام ماجرای پالم در محصولات لبنی، با بیان اینکه در ماجرای روغن پالم حدود 35 شرکت به دستگاه‌های قضایی معرفی شدند، عنوان کرد: متاسفانه چند شرکت تبرئه شدند و دستگاه قضایی درباره تخلف آنها جریمه‌ای تعیین نکرد و احکامی هم که درباره سایرین صادر شد، با جرم همسانی نداشت. دیناروند درباره نگاه وزارت بهداشت به معضل دخانیات و سیگار نیز خاطرنشان کرد: اعتقاد ما بر این است که حتی یک سیگار یا قلیان هم نباید توسط کسی مورد استفاده قرار گیرد، اما جای تاسف وجود دارد که این عادت بد دیده می‌شود و زور وزارت بهداشت هم به آن نمی‌رسد. دیناروند درباره نظارت بر فرآورده‌های غذایی وارداتی و ته‌لنجی و قاچاق گفت: در حالی که این موضوع تبدیل به کسب و کاری وسیع و جدی شده، نظارت حداقلی بر این موارد وجود دارد.  رئیس سازمان غذا و دارو درباره قیمت دارو در سال جاری نیز یادآورشد: افزایش قیمت دارو در سال 94 از تورم عمومی کشور کمتر بود. ما به تعهد سال گذشته خود مبنی بر کاهش قیمت داروهای وارداتی عمل کرده و 8 درصد کاهش قیمت ریالی و 10درصد کاهش قیمت ارزی را اعمال کردیم.

پرداخت 60 درصد هزینه درمان
از جیب بیمار
دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی فیزیوتراپی ایران از وضعیت پرداختی بیماران و نحوه پوشش بیمه‌ها انتقاد کرد. به گزارش تسنیم، احمد مؤذن‌زاده دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی فیزیوتراپی ایران با اشاره به  تاخیر در اعلام تعرفه‌های پزشکی اظهار داشت: طبق قانون باید میزان تعرفه‌های پزشکی قبل از فروردین اعلام شود اما این بار نیز مانند چند سال گذشته هنوز تعرفه‌های پزشکی اعلام نشده است. وی عنوان کرد: طبق قانون توسعه 5 ساله باید میزان پرداختی مردم در حوزه درمان از 60 تا 70 درصد به 30 درصد کاهش می‌یافت اما هم‌اکنون این کاهش را شاهد نیستیم و طبق برآورد سازمان نظام پزشکی و انجمن فیزیوتراپی ایران، مردم هم‌اکنون 60 درصد هزینه‌های درمان را از جیب می‌پردازند، زیرا صندوق‌های بیمه قوی نداریم. به گفته دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی فیزیوتراپی ایران، به دلیل ضعف صندوق‌های بیمه‌ای، پوشش بیمه‌ای خدمات وسیع فیزیوتراپی فقط به 2 تا 3 خدمت محدود شده است و بیمه‌ها خدمات نوین فیزیوتراپی از جمله لیزر کم‌توان و پرتوان و موارد دیگر را پوشش نمی‌دهند و دلیل آن نیز پایین بودن سرانه درمان و واقعی نبودن خدمات بیمه‌ای در کشورمان است.


افزایش محسوس دما
در شمال کشور
سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است افزایش قابل توجه دما در سواحل دریای خزر و وزش باد شدید در گیلان و اردبیل رخ خواهد داد. احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در این باره به مهر، اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سه‌شنبه (امروز) طی ساعات بعد ازظهر و اوایل شب در برخی مناطق شمال شرق، ارتفاعات البرز، زاگرس مرکزی و جنوبی و ارتفاعات استان کرمان، وقوع بارش‌های خفیف و پراکنده پیش‌بینی می‌شود. وظیفه خاطرنشان کرد: طی روز سه‌شنبه (امروز) افزایش قابل توجه دما در سواحل دریای خزر و همچنین وزش باد شدید در گیلان و اردبیل رخ خواهد داد. به گفته وی، از اواخر وقت روز چهارشنبه به تدریج موج بارشی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد که بارش‌ها ابتدا از شمال غرب آغاز می‌شود و سپس به تدریج روز پنجشنبه بخش‌های غربی کشور را هم در بر خواهد گرفت.


Page Generated in 0/0061 sec