printlogo


کد خبر: 156582تاریخ: 1395/2/7 00:00
اخبار

گفته‌های معاون سیما درباره برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان
علی‌اصغر پورمحمدی طی بازدید از پشت صحنه سریال «پریا» درباره وضعیت سریال‌های تلویزیونی به خبرنگاران حاضر گفت: به دلیل شرایط موجود نمی‌توانیم بیش از 2 سریال در ماه مبارک رمضان پخش کنیم و از بین سریال‌هایی که اکنون آماده و در حال ساخت هستند 2 سریال انتخاب می‌شود که از شبکه‌های یک و 2 پخش می‌شوند، چراکه شبکه 3 به دلیل تقارن این ماه با مسابقات جام ملت‌های اروپا و مسابقات جهانی والیبال نمی‌تواند سریالی را پخش کند. حتی ممکن است 2 یا 3 قسمت برنامه ماه‌عسل نیز پخش نشود. معاون سیما درباره برنامه‌های دیگر شبکه‌ها در ماه رمضان گفت: اغلب شبکه‌های سیما برنامه‌های ویژه سحر و افطار را مثل روال هر ساله در کنداکتور خود دارند و جدول خوبی برای ماه رمضان تدارک دیده‌ایم. پورمحمدی درباره سرنوشت سریال «پادری» به کارگردانی محمدحسین لطیفی بیان داشت: این سریال نیز به محض اتمام مراحل تدوین پخش خواهد شد اما زمان آن مشخص نیست و شاید بعد از ماه رمضان شاهد پخش آن باشیم. در ادامه این امکان وجود دارد که سریال «پریا» در ماه رمضان پخش شود. پورمحمدی همچنین درباره رویکرد سیما برای بازگشت مجریان ممنوع‌الکار صداوسیما گفت: برخی از مجری‌‌ها به دلیل مشکلاتی که داشتند ممنو‌ع‌الکار بودند اما تعدادی از آنها مشکلاتی خارج از حوزه تلویزیون و تصویر داشتند که به این رسانه ربطی ندارد. برای همین در حال مذاکره و گفت‌وگو هستیم تا مشکلات ناشی از عدم حضور آنها را در تلویزیون حل و فصل کنیم.

خواننده «آمریکا آمریکا» دبیر جشنواره ضداستکباری «طبس» شد
اسفندیار قره‌باغی، دبیر دومین «جشنواره شعر و موسیقی ضداستکباری طبس» شد که قرار است در آخرین روزهای مرداد سال جاری با حضور خوانندگان موسیقی اعتراضی دنیا برگزار شود. به گزارش سینماپرس، از برجسته‌ترین آثار این هنرمند می‌توان به اثر خاطره‌انگیز «آمریکا آمریکا» اشاره کرد. بنابر این گزارش، شاعران، اهالی موسیقی و سازندگان نماهنگ و کلیپ، برای شرکت در «دومین جشنواره شعر و موسیقی ضداستکباری طبس» می‌توانند پس از ثبت‌نام در پایگاه اینترنتی www.rahnava.ir اصل فایل صوتی یا تصویری آثار را تا پایان تیرماه ۹۵ به آدرس دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. زمان برگزاری «دومین جشنواره شعر و موسیقی ضداستکباری طبس» ۲۸ مردادماه؛ سالروز کودتای آمریکایی در ایران خواهد بود.

محسن علی‌اکبری:
برای ساخت آثاری درباره مقاومت نیازمند حمایت دولت هستیم
محسن علی‌اکبری، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون گفت: با توجه به خواسته‌های مقام معظم رهبری از هنرمندان و تأکیدات ایشان بر توجه بیشتر به آثار ارزشی لازم است مصوبه‌ای وجود داشته باشد که کار را برای هنرمندان در حوزه دفاع‌مقدس و مقاومت ساده‌تر کند. این تهیه‌کننده باسابقه درباره خروجی کیفی جشنواره‌های موضوعی افزود: جشنواره فیلم مدافعان حرم به موضوع بسیار مهمی می‌پردازد و قطعاً در نوع نگاه فیلمسازان و سینمای ما می‌تواند تأثیر مثبتی بگذارد. علی‌اکبری که سابقه تهیه فیلم‌های ارزشی زیادی را در کارنامه کاری خود دارد، درباره علت خلأ موضوع مقاومت‌های جدید منطقه در سینمای ایران توضیح داد: به‌نظر من سیاست مشخصی از سوی مدیران ارشد فرهنگی کشور و شورایعالی انقلاب فرهنگی نسبت به این موضوع اتخاذ نشده است. همچنین مشخص شدن بودجه خاصی از سوی مجلس شورای اسلامی برای پرداختن به موضوع مدافعان حرم و جریان‌های مقاومت جدید و اتفاقات اخیر منطقه می‌تواند هنرمندان را برای بهره‌گیری از این سوژه‌ها کمک و تسهیلات لازم را برای آنها ایجاد کند. وی همچنین ادامه داد: هنرمندان ایرانی دوست دارند درباره انقلاب و دفاع‌مقدس فیلم بسازند و حرف بزنند اما امکانات‌شان محدود است، برای مثال اگر اکنون بخواهیم درباره آزادسازی خرمشهر فیلم بسازیم کارمان خیلی سخت است و سازمان‌های سینمایی شاید از پس تأمین هزینه‌های این اثر برنیایند بنابراین با توجه به خواسته‌های مقام معظم رهبری از هنرمندان و تأکیدات‌شان بر توجه بیشتر به آثار ارزشی، لازم است مصوبه‌ای وجود داشته باشد که کار را برای هنرمندان در حوزه دفاع مقدس و مقاومت ساده‌تر کند، بویژه برای پرداختن به ماجراهای یمن، سوریه و عراق که این‌بار نه‌فقط از سوی آمریکا بلکه به‌واسطه دشمنان جدید و دست‌نشانده‌های آن هدایت می‌شود.
 


Page Generated in 0/0055 sec