printlogo


کد خبر: 156583تاریخ: 1395/2/7 00:00
رویدادها

انتشار خاطرات مدافعان حرم توسط حوزه هنری
رئیس حوزه هنری از برنامه این مرکز برای نگارش خاطرات مدافعان حرم و خانواده‌های آنها به عنوان طرحی جدید خبر داد. به گزارش تسنیم، محسن مؤمنی‌شریف، رئیس حوزه هنری در این باره گفت: خاطرات دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی ظرفیتی بزرگ برای ادبیات ما دارد؛ به طوری که به تعبیر مقام معظم رهبری، کشور را از ادبیات وارداتی بی‌نیاز کردیم. خاطره‌ای که گفته و نوشته می‌شود، جاذبه‌ای کمتر از آثار داستانی ندارد و حتی گاه بیشتر هم هست، چراکه داستان بعد خیالی دارد اما خاطرات واقعی هستند و در واقع اتفاق افتاده‌اند. مومنی‌شریف درباره نگارش خاطرات شهدای مدافع حرم ادامه داد: خاطرات معمولاً بعد از اتمام واقعه و بازگشت سربازان حاضر در جنگ به خانه‌هایشان رونق می‌گیرد. در حوزه ادبیات دفاع‌مقدس نیز چنین روندی شکل گرفت. نهضت خاطره‌نویسی در جنگ پس از اتمام 8 سال جنگ تحمیلی شکل گرفت و خود رزمندگان به نگارش خاطراتشان پرداختند. رئیس حوزه هنری گفت: امروز ما شاهد ادامه همان مسیر دفاع مقدس با حضور رزمندگان در جبهه‌های مقاومت هستیم. ما هنوز در این زمینه کاری نکرده‌ایم. یکی از برنامه‌های حوزه هنری در آینده ورود به بحث خاطره‌نویسی رزمندگان و خانواده‌‌های رزمندگان در جبهه مقاومت و خانواده‌های شهدای مدافع حرم است.

پیشنهادات ابوالقاسم طالبی برای تهیه کتاب از نمایشگاه
به مناسبت نزدیکی به آغاز نمایشگاه بین‌المللی کتاب، ابوالقاسم طالبی، کارگردان سینمای ایران چند کتاب به مخاطبان برای تهیه توصیه کرده است. کارگردان فیلم «یتیم‌خانه ایران» در این‌باره گفت: یکی از بهترین کتاب‌هایی که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده کتاب «نظام سیاسی و دولت مطلوب در اندیشه سیاسی شیخ مفید، سیدمرتضی و شیخ طوسی» است که توسط علی خالقی، محمود شفیعی و سیدمحمدرضا موسویان تالیف شده و به نظر من این کتاب بسیار اثر پر مغز و جالبی است. وی همچنین کتاب «رسم دلبری» تالیف محمدمهدی زیدآبادی‌نژاد و علی افاضاتی را به مردم پیشنهاد کرده و درباره این رمان گفت: کتاب دیگری که به نظرم مفید است رمان «رسم دلبری» است که بسیار رمان پرکشش و پر مفهومی است و خواننده را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد. کارگردان فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» همچنین با اشاره به اینکه در این فیلم از آثار مرکز اسناد انقلاب اسلامی استفاده کرده‌ام، اظهار داشت: من در فیلم «قلاده‌های طلا» از کتاب‌های مرکز اسناد انقلاب اسلامی بویژه از کتاب «شورش اشرافیت بر جمهوریت» نوشته حمیدرضا اسماعیلی نیز استفاده کردم که واقعا کتاب خوبی است.

محمد‌علی باشه‌آهنگر:
جشنواره «چهلچراغ» به ترویج فرهنگ امام حسین(ع) کمک می‌کند
کارگردان فیلم سینمایی «ملکه» گفت: قطعا جشنواره «چهلچراغ» باعث خواهد شد جوانان هنرمند شناسایی شوند و در پیشبرد این مسیر کمک کنند، چرا که ما به ترویج فرهنگ امام حسین(ع) نیاز داریم و این جشنواره می‌تواند این کار را انجام دهد. وی ادامه داد: حرکت امام حسین(ع) در کل دنیا بی‌سابقه و خارق‌العاده است. اینکه کسی از سرانجام کار خود خبر داشته باشد و به سوی هدفش مشتاقانه پیش برود و خواستار هیچ جنگی هم نباشد و بگوید اگر نمی‌خواهید به جای دیگری می‌روم، یک شجاعت و مظلومیت است و خشونت را به حد اعلا از طرف مقابل نشان می‌دهد.  وی افزود: اکنون ما خشونتی را می‌بینیم که امثال تکفیری‌ها و داعش چگونه ظلم می‌کنند و با سنگدلی بیش از حد کسانی را که فکر می‌کنند هم‌عقیده آنها نیستند به خاک و خون می‌کشند.

معادی درباره موشکباران تهران فیلم می‌سازد
پیمان معادی، نویسنده، بازیگر و کارگردان سینمای ایران پس از فیلم«برف روی کاج‌ها» سراغ ساخت دومین اثر سینمایی خود با نام «بمب» می‌رود. وی در دومین فیلم خود علاوه بر کارگردانی به عنوان بازیگر نقش اصلی نیز حضور خواهد داشت. داستان «بمب» در دهه۶۰ می‌گذرد و حوادث آن پیرامون ماجراهای موشکباران تهران و شرایط سخت مردم در آن دوران است.


Page Generated in 0/0058 sec