printlogo


کد خبر: 156587تاریخ: 1395/2/7 00:00
گزارشی از اتفاقات مهم فوتبال اروپا
لستر یک گام تا قهرمانی در لیگ جزیره

کریستال‌پالاس حریف شیاطین سرخ در فینال جام حذفی انگلیس، لستر یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک شد، یوونتوس یک امتیاز تا بالا بردن جام، توقف والنسیا در شب پیروزی سویا، ریاض محرز بهترین بازیکن فصل جاری لیگ جزیره، راکتیچ حرف خود را پس گرفت، خیز لیورپول برای خرید قرن، حرکت تحریک‌آمیز بازیکنان بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن به شایعه جذب مورینیو پایان داد؛ مهم‌ترین اخبار قاره سبز در شبانه روز اخیر هستند که در گزارشی به آنها می‌پردازیم.
لستر یک گام دیگر به قهرمانی  نزدیک  شد
در هفته سی‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس 2 دیدار برگزار شد. آرسنال که در خانه ساندرلند به میدان رفت با تساوی بدون گل متوقف شد تا نتواند رده سوم جدول رده‌بندی را از منچستر سیتی بازپس گیرد. اما در حساس‌ترین بازی لسترسیتی در ورزشگاه خانگی خود از سوآنسی پذیرایی کرد و در حالی که جیمی واردی را در اختیار نداشت اما عملکرد درخشانی از خود نشان داد و موفق شد با 4 گل حریف خود را شکست دهد تا یک گام دیگر به کسب عنوان قهرمانی نزدیک شود. شاگردان رانیری با این پیروزی اختلاف خود را با تاتنهام به 8 امتیاز افزایش دادند البته تاتنهام هنوز در هفته سی‌وپنجم به میدان نرفته است و در صورت پیروزی اختلاف دوباره به 5 امتیاز افزایش می‌یابد.
یوونتوس یک امتیاز تا کسب عنوان قهرمانی
در رقابت‌های سری A هم چند دیدار برگزار شد که در حساس‌ترین بازی یوونتوس در خانه فیورنتینا به میدان رفت و توانست با نتیجه
2 بر یک به پیروزی رسد. یووه در حالی این پیروزی را به دست آورد که در دقایق پایانی بوفون یک ضربه پنالتی را مهار کرد. شاگردان آلگری برای نهایی کردن عنوان قهرمانی خود تنها به یک امتیاز نیاز دارند و اگر ناپولی در دیدار برابر رم امتیاز از دست دهد قهرمانی آنها نهایی خواهد شد.
توقف والنسیا و پیروزی سویا
در هفته سی‌وپنجم رقابت‌های لیگا هم چند دیدار برگزار شد که در حساس‌ترین بازی، سویا در خانه با 2 گل رئال بتیس را شکست داد اما والنسیا که در خانه ختافه به میدان رفته بود با تساوی 2-2 متوقف شد.
کریستال‌پالاس حریف شیاطین سرخ
در فینال جام حذفی انگلیس
در دیگر دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس 2 تیم کریستال‌پالاس و واتفورد به مصاف هم رفتند و در نهایت این کریستال‌پالاس بود که با نتیجه 2 بر یک بازی را به سود خود به پایان رساند تا به فینال راه پیدا کند. در دیگر دیدار این مرحله 2 روز پیش منچستریونایتد موفق شد در ویمبلی با نتیجه 2 بر یک اورتون را شکست دهد و به دیدار نهایی راه پیدا کند.
ریاض محرز بهترین بازیکن فصل لیگ جزیره
بدون شک هیچ‌کس در ابتدای فصل پیش‌بینی نمی‌کرد یک بازیکن از لسترسیتی به عنوان بهترین بازیکن فصل انتخاب شود آن هم با وجود ستاره‌های بزرگی که هر کدام از آنها چند برابر ستاره الجزایری پول دریافت کرده بودند. جایزه بهترین بازیکن فصل هر ساله توسط بازیکنان شاغل در لیگ جزیره انتخاب می‌شود. محرز الجزایری با پشت‌سر گذاشتن بازیکنانی مانند جیمی واردی و هری کین که در صدر جدول بهترین گلزنان جای دارند، چنین جایزه‌ای را به‌دست آورد. ستاره لسترسیتی در فصل جاری توانسته 17 گل برای تیمش به ثمر رساند و 11 پاس گل هم بدهد تا نشان دهد سهم بسزایی در صدرنشینی لسترسیتی داشته و شایسته رسیدن به جایزه بهترین بازیکن فصل است. این بازیکن الجزایری بعد از رسیدن به چنین جایزه‌ای نشان داد بسیار متواضع است. او درباره این سوال چه احساسی دارد به عنوان نخستین بازیکن آفریقایی و عربی چنین جایزه‌ای را به دست آورده است اینگونه پاسخ داد: آیا این عاقلانه است؟ آیا من بهتر از یحیی توره و دروگبا هستم؟ بر این باور هستم که این 2 بازیکن بهتر از من هستند و آنها شایستگی بیشتری برای کسب این جایزه داشته‌اند البته باید تاکید کنم که خوشحالی وصف‌ناشدنی از کسب این جایزه دارم و باید از بازیکنان لسترسیتی تشکر کنم چرا که اگر آنها نبودند من هم چنین جایزه‌ای را به دست نمی‌آوردم.
راکتیچ حرف خود را پس گرفت
روز گذشته رسانه‌های اسپانیایی نوشتند ایوان راکتیچ ستاره بارسلونا ابراز امیدواری کرده است رئال‌مادرید بتواند در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا جام قهرمانی را بالای سر ببرد که این باعث خشم و ناراحتی هواداران بارسلونا شد. این بازیکن کروات خیلی سریع واکنش نشان داد و در صفحه توئیتر خود نوشت: متاسفانه برداشت بدی از سخنان من شد. هرگز نگفتم دوست دارم رئال‌مادرید قهرمان شود بلکه فقط برای لوکا مودریچ آرزوی موفقیت و تاکید کردم که دوست دارم او جام قهرمانی را در لیگ قهرمانان بالای سر ببرد تا با روحیه خوبی در یورو 2016 به میدان رود.


Page Generated in 0/0062 sec