printlogo


کد خبر: 156593تاریخ: 1395/2/7 00:00
چهارگوشه

شکست حمله موشکی داعش به کربلا
با هوشیاری رزمندگان بسیج مردمی عراق عملیات موشک‌باران مناطق حاشیه‌ای شهر مقدس کربلا از سوی عناصر گروه تروریستی - تکفیری داعش با شکست مواجه شد. بنابر این گزارش، رزمندگان لشکر حضرت ابوالفضل العباس‌(ع) عصر یکشنبه طی عملیاتی 15 موشک زمین به زمین گروه تروریستی - تکفیری داعش را پیش از شلیک به سمت مناطق حاشیه‌ای شهر کربلا کشف و خنثی کردند. در پی این موفقیت، نماینده عالی مرجعیت عراق طی تماس با فرماندهان لشکر ابوالفضل العباس(ع) از هوشیاری آنها در نبرد علیه داعش تقدیر و تشکر کرد.

آزادی کوچک‌ترین اسیر جهان
رژیم صهیونیستی کوچک‌ترین دختربچه اسیر فلسطینی را که اهل شهرک حلحول در شمال الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری است و خردسال‌ترین دختربچه اسیر در جهان به شمار می‌رود، آزاد کرد. رژیم صهیونیستی دیما واوی (12 ساله) را 2 ماه و نیم پیش در راه رفتن به مدرسه در نزدیکی شهرک کرمی زور واقع در شمال الخلیل بازداشت کرده و مدعی شده بود وی با همراه داشتن چاقو، سعی در حمله به نظامیان صهیونیست داشته است. دادگاه صهیونیستی نیز دیما واوی را به 4 ماه حبس و پرداخت غرامت 2500 دلاری محکوم کرده بود.

تعقیب قضایی حریری در پاریس
روزنامه لبنانی السفیر نوشت که براساس اعلام بودوان توفانو، قاضی تحقیق دستگاه قضایی فرانسه در پرونده معروف به سیدر، سعد حریری، رئیس حزب جریان المستقبل و نخست‌وزیر اسبق لبنان به دادگاهی در پاریس در ارتباط با اتهام پولشویی فراخوانده شده است. پرونده سیدر بسیار وسیع‌تر از پولشویی در زمینه مواد مخدر است و دفتر مبارزه با مواد مخدر آمریکا و دستگاه قضایی فرانسه آن را پیگیری می‌کنند و از ماه ژانویه تاکنون 5 لبنانی در فرانسه و آلمان در این رابطه بازداشت شده‌اند.

نیروهای آمریکا در سوریه
منابع آگاه آمریکایی از تصمیم واشنگتن برای اعزام نظامیان بیشتری به سوریه خبر دادند.  باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا دیروز اعلام کرد با اعزام 250 مربی نظامی دیگر به سوریه موافقت کرده است. باراک اوباما یکشنبه گفته بود اعزام زمینی نیروهای انگلیسی و آمریکایی برای براندازی نظام سوریه اقدامی اشتباه است. اوباما پیروزی بر داعش در دوران ریاست‌جمهوری خود را بعید دانست و مدعی شد: می‌توانیم به‌تدریج مناطقی را که داعش در آن فعال است از کنترل آن خارج کنیم.

پ‌ک‌ک‌ آنکارا را تهدید کرد
حزب کارگران کردستان ترکیه (پ‌ک‌ک) می‌گوید، آماده است جنگ خود علیه دولت ترکیه را به دلیل تلاش آنکارا برای تسلیم کردن این جنبش تشدید کند.  جمیل بایک، رهبر پ‌ک‌ک در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی گفت: رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه «به این جنگ دامن می‌زند».  این در حالی است که یکی از معاونان اردوغان احتمال هرگونه مذاکره با پ‌ک‌ک را رد و عنوان کرد: پ‌ک‌ک تلاش دارد کشوری مستقل را در ترکیه ایجاد کند.

ارامنه پیام اردوغان را نپذیرفتند
دولت ارمنستان با رد پیام رئیس‌جمهور ترکیه درباره سالگرد نسل‌کشی ارامنه در امپراتوری عثمانی، آن را «نمونه‌ای ناموفق در انکار حوادث» و «تلاش برای سلب مسؤولیت» عنوان کرد. شاوارش کوچاریان، معاون وزیر خارجه ارمنستان درباره پیام اردوغان به خبرگزاری ریانوستی گفت: «پیام رئیس‌جمهور اردوغان در روز 24 آوریل نفی ناموفق این رویداد و تلاشی دوباره برای سلب مسؤولیت از امپراتوری عثمانی و ظلم آنهاست. ترکیه همچنان سعی دارد قربانیان امپراتوری عثمانی را با کشتار از پیش تعیین شده در یک کفه ترازو قرار دهد. سیاست انکارگرانه ترکیه موانع بین ترک‌ها و ارمنی‌ها را بیشتر می‌کند. بهتر است به جای این کار اعتراف کرد». اردوغان در پیامی که یکشنبه شب برای رهبر کلیسای ارمنستان آرام آتشیان به مناسبت سالگرد کشتار ارمنی‌ها در سال 1915 ارسال کرد، این رویداد را نسل‌کشی ندانست.
 


Page Generated in 0/0061 sec