printlogo


کد خبر: 156611تاریخ: 1395/2/7 00:00
قضا

آیت‌الله لاریجانی:
رأی دیوان عالی آمریکا مفتضحانه بود
بالاترین مقام قضایی کشور، حکم دیوان عالی آمریکا در مصادره 2 میلیارد دلار از اموال متعلق به ایران در سیتی‌بانک آمریکا را «مفتضحانه» خواند و ضمن اینکه از دولت و وزارت امور خارجه خواست با قدرت و صلابت در مقابل چنین حرکاتی بایستند، اعلام کرد «قوه‌قضائیه هر امکان و قدرتی داشته باشد در کمک به دولت دریغ نخواهد کرد». به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه‌قضائیه، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه روز دوشنبه مسؤولان عالی قضایی به احکام دیوان عالی آمریکا که نوعی دستبرد آمریکایی‌ها به اموال جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود اشاره کرد و با محکوم کردن این اقدام اظهار کرد: آمریکایی‌ها توسط دیوان عالی خود حکم مفتضحانه‌ای صادر کردند و بدون هیچ دلیلی حادثه‌ای را که 30 سال پیش در کشوری که خود اشغال کرده بودند؛ رخ داده، به ایران ربط داده‌اند در حالی که باید پرسید این پرونده چه ربطی به ایران دارد جز اینکه شما بخواهید قدرت‌نمایی کنید و البته آمریکایی‌ها بدانند دولت و ملت ایران تسلیم این قدرت‌نمایی‌ها نخواهند شد. رئیس قوه‌قضائیه طرح چنین مسائلی را مخالف روح برجام دانست و با انتقاد از اینکه «آمریکایی‌ها دست دوستی دراز می‌کنند و در عین حال از پشت خنجر می‌زنند» تاکید کرد: دولت محترم و وزارت امور خارجه باید با قدرت و صلابت در مقابل چنین حرکاتی بایستند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی با تاکید بر اینکه «نباید از خنده‌ها و خوش و بش‌های آمریکایی‌ها گول خورد»، افزود: همه باید در مقابل اقدامات و تحرکات آمریکا به هوش باشیم و قوه‌قضائیه نیز در این راه هر امکان و قدرتی داشته باشد در کمک به دولت دریغ نخواهد کرد.
بدحجابی و بی‌حجابی جرم است
رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم رعایت هنجارهای اخلاقی و دینی، گفت: این هنجارها حتی اگر شکل قانونی نیز به خود نگرفته باشند واجب‌الرعایه هستند و در صورت قانونی شدن آنها، لزوم رعایت‌شان واضح‌‌تر است. رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به اینکه مقابله با هنجارشکنی‌هایی مانند «بدحجابی»، «بی‌حجابی» و «رفتارهای غیراخلاقی» قانون مشخص و مدون دارد، گفت: تمام کسانی که بر اثر غفلت یا اشتباه مرتکب هنجارشکنی می‌شوند باید بدانند رعایت حقوق دیگران الزامی است و حتی اگر اعتقاد شخصی به قانونی ندارند باید آن را رعایت کنند؛ بدحجابی و بی‌حجابی جرم است و مجازات آن در قانون معین شده است. رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه «نیروی انتظامی در اصل مقابله با هنجارشکنی‌ها مسیر درستی را انتخاب کرده است و همه باید در انجام وظایف قانونی به آن کمک کنند»، تصریح کرد: اگر برخی طرح‌ها و برنامه‌ها دارای اشکالاتی است باید دلسوزان و متدینان جامعه تذکر دهند که اصلاح شود و البته اصل مقابله با هنجارشکنی‌ها نباید در سایه امور فرعی و عرضی قرار گیرد.


مصادره اموال ایران گویای روش قلدرمآبانه در عرصه بین‌الملل است
علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با تسنیم، درباره مصادره 2 میلیارد دلار از اموال مسدودشده ایران در آمریکا براساس حکم دیوان عالی این کشور اظهار داشت: اقدام دولت آمریکا در مصادره
2 میلیارد دلار اموال بلوکه‌ ایران کاملاً محکوم است و نشان‌دهنده روش قلدرمآبانه آمریکایی‌ها و نفاق آنها در صحنه بین‌المللی است. وی ادامه داد: آمریکایی‌ها از یک طرف با هیات ایرانی که صحبت می‌کنند از برخی چیزهایی که از آنها مطالبه می‌شود، تبرّی می‌جویند و از طرف دیگر موقعی که با برخی کشورهای وابسته در منطقه نشست و برخاست می‌کنند، علیه ایران رجز می‌خوانند. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکایی‌ها هنر دیگری جز رجز خواندن ندارند، گفت: بی‌هنری آمریکایی‌ها در جاهای مختلف دنیا از جمله عراق، افغانستان و حتی سوریه مشخص شده است. ولایتی تأکید کرد: آمریکایی‌ها بخواهند یا نخواهند دیگر جایی در منطقه ندارند. امروز در کوتاه‌مدت، میان‌مدت یا بلندمدت نفوذ آمریکا در منطقه از هر زمان دیگری در گذشته و بعد از جنگ دوم جهانی کمتر است و این نفوذ کمتر و کمتر خواهد شد.


Page Generated in 0/0061 sec