printlogo


کد خبر: 156612تاریخ: 1395/2/7 00:00
اخبار

آیت‌الله جنتی از برترین کاندیداها برای ریاست مجلس خبرگان است
آیت‌الله محسن اراکی، منتخب اول مردم استان مرکزی در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به گزینه‌های ریاست مجلس خبرگان از جمله آیت‌الله جنتی گفت: عده‌ای خواستار ریاست ایشان هستند که باید ببینیم در آینده چه می‌شود. این استاد عالی دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم، شخصیت آیت‌الله جنتی را شخصیتی شایسته دانست و تصریح کرد: آیت‌الله جنتی یکی از برترین شخصیت‌هایی است که برای این موقعیت کاندیداست. وی تاکید کرد بدنه مجلس خبرگان هر فردی را انتخاب کند، قطعاً اصلح خواهد بود.

برجام چراغ راهنمای
قابل اعتماد نبودن کاخ سفید است
حمیدرضا آصفی، سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به غارت 2 میلیارد دلاری اموال بلوکه‌شده ایران از سوی آمریکا اظهار داشت: دستبرد آمریکا به دارایی‌های ایران ریشه در سیاست‌های خصمانه آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی دارد چرا که رویکرد آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی تغییر نکرده و این مساله ربطی به برجام هم ندارد. وی با بیان اینکه برجام مورد توافق ایران و طرف مقابل قرار دارد و ما باید آمریکا و کشورهای دیگر را تحت فشار بگذاریم که برجام را محترم بشمارند و آن را عملیاتی کنند، گفت: گروه‌های مختلف نقدهایی به برجام دارند و برخی از آن حمایت می‌کنند، اما خطا وقتی صورت می‌گیرد که برجام موضوع مناقشه بین طرفین می‌شود در حالی که کمیته نظارت بر روند اجرای برجام بر این مساله نظارت دارد و مسؤولان عالی کشور متناسب با نقض برجام یا اجرای برجام تصمیم لازم را می‌گیرند. سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات درباره راهبردی که دولت در این زمینه باید اتخاذ کند، توضیح داد: ما باید آمریکا و متحدان اروپایی آن را تحت فشار قرار دهیم که برجام را اجرایی کنند اما تا زمان انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ما شاهد این احتیاط و تعلل از سوی اروپایی‌ها خواهیم بود تا نتیجه انتخابات در آمریکا مشخص شود چرا که آنها منتظر هستند ببینند چه‌کسی روی کار می‌آید. آصفی دستبرد 2 میلیاردی آمریکا به اموال کشورمان را کاری زشت، غیرقابل قبول و قلدری دانست و تصریح کرد: اگر برجام هم  نبود احتمال داشت آنها این کار را بکنند و از این رو برجام چراغ راهنماست که نشان می‌دهد آمریکا قابل اعتماد نیست.

جنگ با ایران
در قد و قواره بحرین نیست
سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی سپاه در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه تحلیلگران موضع‌گیری اخیر پارلمان بحرین مبنی بر اعلان جنگ به ایران و حزب‌الله را به یک جوک و لطیفه سیاسی تشبیه می‌کنند، گفت: در قد و قواره بحرینی‌ها نمی‌گنجد که بخواهند حماقت جنگ با ایران را اجرا کنند و ما به آنها توصیه می‌کنیم عاقبت صدام را درس عبرتی برای خود قرار دهند. وی افزود: به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها در ادامه سیاست‌های منطقه‌ای خودشان، نقش پلیس بد علیه جمهوری اسلامی در دوره پسابرجام را بر عهده عربستان سعودی گذاشته‌اند و عربستان برای ایفای این نقش از کشورهای کوچک عربی کمک می‌گیرد. معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه آل‌خلیفه از بی‌ثباتی رنج می‌برد و برای بقای حکومت متزلزل خود به مداخلات عربستان نیازمند است، تصریح کرد: امروز حتی در کشورهای عربی نیز همه می‌دانند که حزب‌الله یک قدرت پرتوان در برابر رژیم صهیونیستی که تهدید اصلی جهان اسلام است به شمار می‌رود و موضع‌گیری پارلمان بحرین درباره اعلان جنگ به ایران و حزب‌الله، نشان می‌دهد آنها کاملا تحت لوای آمریکا و عربستان دست به چنین اقدامی زده‌اند. وی با بیان اینکه ما از جنگی استقبال نمی‌کنیم اما بحرینی‌ها می‌دانند که اگر دست به حماقتی بزنند با سیلی محکم ایران مواجه خواهند شد، گفت: تجربه صدام روبه‌روی سران وابسته کشورهای عربی است که می‌تواند برای آنها عبرت‌آموز باشد؛ صدام از نظر آنها سردار قادسیه بود اما دیدیم که به چه سرنوشت شوم و ذلیلانه‌ای گرفتار شد.


Page Generated in 0/0054 sec