printlogo


کد خبر: 156631تاریخ: 1395/2/8 00:00
اخبار

گسترش و تعمیق روابط با آمریکای لاتین، از سیاست‌های اصولی تهران
حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار«رائول سندیک رودریگز» معاون رئیس‌جمهور اروگوئه اظهار داشت: تهران و مونته‌ویدئو برای توسعه همه‌جانبه روابط بسیار صمیمی و دوستانه، از اراده مستحکمی برخوردارند و هیچ کشور ثالثی نمی‌تواند بر این روابط اثر بگذارد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، وی تصریح کرد: با تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی و اجرای توافقات حاصله میان ایران و اروگوئه، فصل نوینی در روابط 2 کشور برپایه تامین منافع 2 ملت، آغاز خواهد شد. وی به امکانات و ظرفیت‌های اقتصادی ایران و اروگوئه اشاره کرد و اظهار داشت: برای شتاب در سطح همکاری‌ها، باید این ظرفیت‌های مشترک بیش از پیش بویژه بین بخش‌های خصوصی 2 کشور معرفی و عملیاتی شود. روحانی ایجاد طرح‌ها و پروژه‌های مشترک برای همکاری‌های منطقه‌ای را ضروری دانست و گفت: 2 کشور با سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌هایی برای تولید و صادرات مشترک می‌توانند به  بخشی از بازارهای وسیع در آمریکایی لاتین و آسیای میانه و قفقاز دست یابند. رئیس‌جمهور افزود: ورای مسائل اقتصادی و تجاری، موضوعات مهمی هم امروز در سطح جهان وجود دارد که نیازمند رایزنی و همفکری همه کشورهاست که از جمله آنها می‌توان به محیط زیست و تروریسم اشاره کرد. «سندیک رودریگز» معاون رئیس‌جمهوری اروگوئه نیز در این دیدار تصریح کرد کشورش برای توسعه سطح همکاری‌ها با تهران در همه حوزه‌های
مورد علاقه، مصمم است.

دخالت یک مقام دولتی
در انتخابات مجلس
در حالی که روز دوشنبه 2 چهره سرشناس اصولگرایان از دولت خواستند در دور دوم انتخابات، دخالتی نداشته باشد دیروز یک سایت خبری از حمایت معاون وزیر راه از یک کاندیدا خبر داد.  به گزارش نماینده، با توجه به اینکه بارها اعلام شده مدیران دولتی حق طرفداری به‌طور مستقیم از کاندیدایی را ندارند اما محسن نریمان، معاون وزیر راه‌وشهرسازی هم در مرحله اول و هم در این مرحله از انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به‌طور مستقیم و فیزیکی در فعالیت‌های انتخاباتی ورود کرده و از یکی از کاندیداها حمایت کرده است. مشخص نیست چرا دولتمردان، مسؤولان نظارتی و انتخابات استان مازندران با چنین تخلفی از سوی یک مقام ارشد دولت تدبیر و امید هیچ گونه برخوردی نمی‌کنند، البته در دور اول نیز با این مسؤول متخلف برخوردی صورت نگرفت. نریمان که خود نماینده چند دوره مردم بابل در مجلس شورای اسلامی بود، اکنون جایگاه خود را از معاونت وزیر به فعالیت در ستاد انتخاباتی یک کاندیدا در بابل تنزل داده و در حال چانه‌زنی برای اخذ رأی است. حتی این مسؤول ارشد دولتی در افتتاح ستاد کاندیدای مورد نظر، سخنرانی کرد و با انتشار یک فایل صوتی درصدد اخذ رأی برای منتخب مورد نظرش است.

۱۴ اردیبهشت؛ نخستین نشست فراکسیون اصولگرایان مجلس دهم
سیدحسین نقوی، سخنگوی کمیته 7نفره ساماندهی اصولگرایان در مجلس دهم شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از برگزاری اولین نشست فراکسیون منتخبان ارزشی، انقلابی و دلسوز (اصولگرایان) نظام خبر داد و گفت: این نشست روز سه‌شنبه 14 اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود. وی با بیان اینکه منتخبان مجلس دهم که خواهان عضویت در این فراکسیون هستند از سراسر کشور در این نشست حضور می‌یابند، ادامه داد: در این نشست اصلاح‌طلبان حضور ندارند. سخنگوی کمیته 7نفره ساماندهی اصولگرایان در مجلس دهم با تأکید بر اینکه در این نشست اعضای شورای مرکزی این فراکسیون انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: با انتخاب اعضای شورای مرکزی کار کمیته موقت 7نفره خاتمه می‌یابد.


Page Generated in 0/0058 sec