printlogo


کد خبر: 156633تاریخ: 1395/2/8 00:00
اخبار

ربیعی: 6/1 میلیون شغل ایجاد کردیم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرخ رشد اقتصادی امسال را ۵ درصد پیش‌بینی کرد و با ادعای اینکه در 2 سال گذشته 6/1 میلیون شغل جدید ایجاد شده است، گفت: اگر به سمت رونق اقتصادی پیش برویم تلاش می‌کنیم از این ناحیه چند درصد به حقوق‌ها اضافه کنیم.  به گزارش تسنیم، علی ربیعی افزود: در سال‌هایی مزد (دستمزد) از تورم خیلی فاصله پیدا کرد، قدرت خرید کارگران خیلی پایین آمد و من خیلی دوست داشتم شرایط اقتصادی کارگران بهتر از این باشد و قدرت خرید کارگران را بیشتر افزایش بدهیم اما به هر حال تصمیماتی که درباره مزد گرفتیم، در این 3 سال قابل دفاع بود. ربیعی ادامه داد: ما در سال اول 25 درصد مزد را اضافه کردیم که به طور مستقیم و غیرمستقیم 31 درصد شد، در سال دوم 17 درصد و امسال نیز 14 درصد افزایش داشتیم.

طرح «حرکت» تصویب شد
روز گذشته با حضور حسن روحانی در جلسه شورایعالی اشتغال طرح توسعه اشتغال فراگیر با عنوان «حرکت» در راستای طرح برنامه مکانیسم تقسیم کار بین دستگاهی و الزامات حصول نرخ بیکاری تک‌رقمی در پایان سال ۹۶ جهت اجرا در کل کشور با تمرکز بر بنگاه‌های خرد و کوچک و دارای مزیت در استان‌ها و شهرستان‌ها در 3 لایه کلان، میانی و خرد  بررسی و اجرای کلیات آن مورد تصویب قرار گرفت. این طرح در سال گذشته به صورت پایلوت در ۶ استان به اجرا درآمده که با تصویب شورایعالی اشتغال در سال جاری به سایر مناطق گسترش خواهد یافت. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تصویب طرح اشتغالزایی «حرکت» به‌منظور تک‌رقمی‌شدن نرخ بیکاری تا پایان سال ۹۶، گفت: حمایت از بنگاه‌های خرد و کوچک از برنامه‌های اصلی وزارت کار در این طرح است.

احیای ۱۲ هزار واحد صنعتی مشکل‌دار
معاون وزیر صنعت از ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور برای احیای حداقل ۷۵۰۰ واحد صنعتی مشکل‌دار در سال‌ ۹۵ خبرداد و گفت: وزیر صنعت بر احیای ۱۲ هزار واحد صنعتی مشکل‌دار تاکید کرده است. علی یزدانی در گفت‌وگو با مهر درباره وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت در اقتصاد مقاومتی گفت: با تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت، هدف‌گذاری امسال این است که ۱۲ هزار واحد و طرح صنعتی مشکل‌دار به بهره‌برداری برسند که از این رقم، ۹ هزار واحد صنعتی در حوزه صنایع کوچک، ۱۰۰۰ واحد در حوزه صنایع متوسط و ۲ هزار طرح صنعتی هستند. بر این اساس قرار است این واحدها خارج از برنامه معمول وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهره‌برداری برسند.  یزدانی خاطرنشان کرد: به بهره‌برداری رساندن این ۱۲ هزار واحد و طرح صنعتی، نیاز به ۱۶ هزار میلیارد تومان منابع مالی دارد که منابع مورد نیاز آن دیده شده است.


مردم بصره کالای ایرانی می‌خواهند
سرکنسول ایران در بصره با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران از 29 اردیبهشت در بصره عراق اظهار داشت: ما امنیت حضور در عراق و هرگونه فعالیت تجاری و اقتصادی در این کشور را تضمین می‌کنیم.  به گزارش تسنیم، محمد مختص‌آبادی با بیان این مطلب گفت: بنگاه‌های اقتصادی ایران نباید فکر کنند که عراق ناامن است و از تجارت با این کشور صرف نظر کنند. ما امنیت هرگونه فعالیت اقتصادی و تجاری در این کشور بویژه در جنوب عراق را تضمین می‌کنیم.  وی استان بصره را مهم‌ترین استان عراق عنوان کرد و گفت: بسیاری بصره را به‌عنوان پایتخت اقتصادی عراق می‌دانند؛ چراکه تنها استانی است که مرز آبی به کشورهای اطراف دارد، ضمن اینکه 70 درصد از ذخایر انرژی عراق در بصره متمرکز شده و به لحاظ اهمیت اقتصادی، این استان حرف اول را می‌زند و تبعا شرایط خاصی را هم در بحث اقتصادی و روابط تجاری با دنیا دارد.  وی با اشاره به درخواست‌های مکرر مردم بصره برای استفاده از کالای ایرانی، تصریح کرد: استان بصره شیعه‌نشین است و مردم این ناحیه نسبت به خرید و استفاده از کالای ایرانی بسیار علاقه‌مند هستند، آنها بارها درخواست خود را به ما ارائه کرده‌اند. اکنون با توجه به این فرصت باید تلاش خود را بیشتر کنیم تا بتوانیم سهم درخوری از بازار بصره را به خود اختصاص دهیم.


Page Generated in 0/0060 sec