printlogo


کد خبر: 156641تاریخ: 1395/2/8 00:00
نبض جامعه

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت:
ظرفیت اعزام به عتبات
 5/2برابر می‌شود
در سال 95 ظرفیت اعزام زائران به عتبات عالیات به بیش از 2 برابر افزایش می‌یابد. محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش ظرفیت اعزام به عتبات اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ظرفیت اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات تا 5/2 برابر افزایش خواهد یافت. وی به باشگاه خبرنگاران گفت: بر همین اساس، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و پانصد هزار نفر به شهرهای کربلا، نجف، کاظمین و سامرا اعزام شوند و این در حالی‌است که سال گذشته به استثنای ایام اربعین،600هزار زائر ایرانی راهی عراق شدند. نظافتی همچنین از کاهش قیمت عتبات در ماه رمضان خبر داد و تصریح کرد: براساس مذاکراتی که با طرف عراقی داشته‌ایم و با توجه به کاهش تقاضای اعزام به عتبات در ماه مبارک رمضان، کاهش قیمت اعزام در این ماه را خواهیم داشت چنانچه سال گذشته نیز در این ایام شاهد کاهش قیمت 10 تا 15درصدی بوده‌ایم. مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت درباره بسته‌های سفری عنوان کرد: اعزام‌های هوایی در قالب بسته‌های 7و 14روزه و سفرهای زمینی نیز در قالب بسته‌های 4،5، 6و7روزه است. نظافتی با اشاره به آخرین تصمیم‌ها درباره اعزام به سوریه یادآور شد: براساس آخرین اظهارات طرف سوری، آنها در حال ارسال پیوست امنیتی به ایران هستند.

ضوابط صدور کارت پایان خدمت
بی‌سوادان
جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح از ماموریت صدور کارت پایان خدمت برای مشمولان و سربازان بی‌سواد خبر داد. سردار موسی کمالی، جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح درباره طرح سوادآموزی به سربازان بی‌سواد اظهار داشت: مطابق قانون صدور کارت پایان خدمت برای مشمولان و سربازان بی‌سواد ممنوع بوده و چنین افرادی باید در طول مدت سربازی سواد آموخته و سپس کارت‌شان را دریافت کنند. وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بویژه در دهه 60 ، 70 و اوایل دهه 80 تعداد افراد بی‌سوادی که برای خدمت سربازی مراجعه می‌کردند قابل توجه بود، به ایسنا گفت: در آن زمان سالانه حدود 25 تا 30 هزار سرباز بی‌سواد وارد نیروهای مسلح می‌شدند و به همین دلیل الزام سربازان به سوادآموزی مطرح شد اما در حال حاضر و از اوایل دهه 90 این آمار بشدت کاهش یافته و سالانه بین هزار تا هزار و200 فرد بی‌سواد به خدمت سربازی اعزام می‌شوند. جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: اما این قانون همچنان اجرا شده و کارت پایان خدمت به هیچ وجه برای افراد بی‌سواد صادر نمی‌شود.

محرومیت معلمان کم‌سابقه
از رتبه‌بندی
فرهنگیانی که کمتر از 6 سال سابقه داشته باشند براساس مصوبه رتبه‌بندی مشمول این طرح نمی‌شوند. سیدحسن حسینی، مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا طرح رتبه‌بندی شامل فرهنگیان با کمتر از 6 سال خواهد شد؟» اظهار داشت: بخشنامه‌ای در تاریخ اول مهر 1394 درباره رتبه‌بندی ابلاغ شد. وی به فارس عنوان کرد: براساس این بخشنامه هر فرهنگی که شرایط  مطابق نظر سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شورای توسعه را داشته باشد می‌تواند به یکی از رتبه‌های پایه، ارشد، خبره و عالی برسد. به گفته حسینی، اگر سابقه خدمتی فردی در اول مهر 1394 معادل 5 سال و 6 ماه باشد، اکنون که بیش از 6 ماه از بخشنامه گذشته است شامل طرح رتبه‌بندی معلمان خواهد شد. مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش‌وپرورش درباره اینکه وزیر آموزش‌وپرورش درباره اعمال رتبه‌بندی برای معلمان با کمتر از 6 سال سابقه خبر داده بود، تصریح کرد: براساس مصوبه رتبه‌بندی، افراد کمتر از 6 سال سابقه مشمول این طرح نمی‌شوند.
 


Page Generated in 0/0059 sec