printlogo


کد خبر: 156642تاریخ: 1395/2/8 00:00
آوای شهر

رئیس سازمان رفاه شهرداری تهران خبر داد
برخورد با باندهای مافیایی کودکان کار
رئیس سازمان رفاه شهرداری تهران از شناسایی و برخورد با باندهای مافیای کودکان کار در ۱۰ چهارراه اصلی تهران خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز»، فرزاد هوشیار پارسیان، رئیس سازمان رفاه شهرداری تهران با بیان اینکه ۹۵ درصد کودکان کار در تهران دارای خانواده هستند، بیان داشت: وضعیت ۵ درصد کودکان کار که هیچ خانواده‌ای ندارند بسیار وخیم است. وی عنوان کرد: تاکنون ۳ هزار کودک کار از سوی مراکز حمایتی شهرداری پذیرفته شده‌اند که ۶۰ درصد آنها اتباع خارجی بویژه کشورهای افغانستان و پاکستان هستند. این کودکان با مراجعه به مراکز حمایتی شهرداری از خدماتی همچون غذای گرم، پوشاک و خدمات سلامتی بهره‌مند می‌شوند. رئیس سازمان رفاه شهرداری تهران از شناسایی و برخورد با باندهای مافیای کودکان کار در ۱۰ چهارراه اصلی تهران خبر داد و گفت: در بررسی‌های شهرداری در ۱۰چهارراه اصلی تهران مشخص شد که باندهای مافیای کودکان کار نفوذ زیادی در این میان دارند به نوعی با ایجاد سرقفلی در چهارراه‌ها، دسترنج کودکان کار را تصاحب می‌کنند.  وی با تاکید بر برخورد با این باندهای کودکان کار افزود: شهرداری برای برخورد با این باندها، نیابت قضایی گرفته است. هوشیار پارسیان با اشاره به حضور ۱۵ هزار کارتن‌خواب در تهران که ۱۰ درصد آنها را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید از کنترل حاکمیت خارج شود و به مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد سپرده شود.

ثبت 2 هزار و 794 پرونده
تخلف پزشکی
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از بررسی 2 هزار و 794  پرونده قصور پزشکی طی سال گذشته خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، مسعود قادی‌پاشا، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در نشست خبری اظهار داشت: در سال 94،
5 هزار و 656 پرونده ورودی در کمیسیون پزشکی قانونی استان تهران داشتیم که این میزان نسبت به سال 93، 13 درصد افزایش داشت. وی افزود: همچنین 2 هزار و 794  پرونده مربوط به قصور پزشکی در این کمیسیون‌ها بررسی شد که در 5/41 درصد از این پرونده‌ها قصور رخ داده بود و 5/58 درصد از این پرونده‌ها نیز منجر به تبرئه پزشکان شد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران خاطرنشان کرد: بیشترین شکایات درباره پرونده‌های قصور پزشکی مربوط به جراحی زنان و زایمان، جراحی پلاستیک، جراحی ارتوپدی و جراحی عمومی بوده است اما بیشترین محکومیت‌ها مربوط به جراحی پلاستیک، عمومی، دندانپزشکی، زنان و زایمان بوده است. به گفته قادی پاشا، با وجود اینکه قصور در دندانپزشکی شکایات کمتری را به خود اختصاص داده اما بیشترین محکومیت‌ها را از آن خود کرده است و در بیشتر از60 درصد این پرونده‌ها قصور محرز شده است.


زمان اعلام نتایج آزمون دکترا
اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت آزمون دکترای سال 95 پنجشنبه
9 اردیبهشت اعلام خواهد شد. ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در این‌باره به خبرگزاری صداوسیما عنوان کرد: اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت آزمون دکترای(Ph.D) نیمه‌متمرکز سال 1395 برای شرکت در مراحل ارزیابی تخصصی پنجشنبه 9 اردیبهشت اعلام می‌شود. وی افزود: اسامی این افراد از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org منتشر می‌شود.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه این افراد براساس حد نصاب نمره علمی به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی معرفی می‌شوند، خاطرنشان کرد: معرفی‌شدگان باید براساس برنامه زمانی که همزمان با اعلام اسامی منتشر می‌شود با همراه داشتن مدارک لازم در مراحل ارزیابی تخصصی دانشگاه یا موسسه آموزش عالی شرکت کنند.


Page Generated in 0/0056 sec