printlogo


کد خبر: 156647تاریخ: 1395/2/8 00:00
اخبار

به بهانه تغییر در هیأت مدیره باشگاه سایپا
باشگاه ورزشی یا سیاسی؟!
در خبرها آمده بود یک عضو هیات‌مدیره باشگاه سایپا تغییر کرد و کزازی جایگزین فیاض زاهد شد.  بررسی اعضای هیات مدیره باشگاه ورزشی سایپا در دولت تدبیر و امید نشان می‌دهد این باشگاه حیاط خلوتی برای سیاسیون شده است و ظاهرا افراد سیاسی سهم خود را با حضور در هیات مدیره این باشگاه دریافت کرده‌اند.  ماجرا زمانی جالب می‌شود که بدانیم از 5 عضو هیات مدیره باشگاه سایپا حداقل 3 نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند و اتفاقا هر 3 نفر از سوی مراجع قانونی رد صلاحیت شدند. فیاض‌زاهد به‌عنوان یک عنصر سیاسی عضو گروه اعتماد ملی که سابقه بازداشت در حوادث پس از انتخابات 88 را در کارنامه خود دارد معلوم نیست چگونه سر از فضایی کاملا تخصصی به نام ورزش و مشخصا فوتبال درآورده است؟ ولی رعیت، عضو اعتماد ملی که در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری 88 نماینده این گروه در استان مازندران بود، دیگر عضو هیات مدیره باشگاه سایپاست. این 2 نفر در انتخابات مجلس دهم ثبت‌نام کردند اما به علت رد صلاحیت از گردونه انتخابات خارج شدند. حمید سجادی نیز که تنها چهره با سوابق ورزشی در هیات مدیره سایپاست بنا بر برخی اخبار در انتخابات مجلس از حوزه تهران ثبت‌نام کرده بود که موفق به دریافت مجوز حضور در انتخابات نشد. برخی اخبار غیررسمی هم از ثبت‌نام مدیرعامل غیرورزشی باشگاه سایپا (که مشخص نیست بر چه اساسی به این سمت منصوب شده است؟) در انتخابات مجلس حکایت داشت که البته این اخبار تایید نشد. حال مسؤولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا باید پاسخ دهند که باشگاه سایپا یک باشگاه ورزشی است یا باشگاهی سیاسی برای تجمع افراد ورشکسته سیاسی؟

برگزاری همایش ورزش باستانی  به مناسبت روز ارتش
به گزارش روابط عمومی سازمان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی ایران،‌ به مناسبت گرامیداشت روز ارتش و سالروز شهادت امیر سپهبد علی صیادشیرازی همایش ورزش باستانی با حضور تعدادی از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش ارتش به میزبانی باشگاه ملوان تهران برگزار شد. در این مراسم که با حضور سردار باران‌چشمه (رئیس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح)، سرهنگ فولادی (رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش)، امیر سهرابی (رئیس هیات ورزش باستانی ارتش)، امیر آزوره (جانشین سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح)، سرهنگ باقری (دبیر هیات ورزش باستانی نیروهای مسلح) و چند تن از پهلوانان و قهرمانان این رشته از جمله پهلوان توپچی و امیر نادری (موسس سالن زورخانه‌ای باشگاه ملوان) برگزار شد، باستانی‌کاران منتخب ارتش، ناجا و سپاه به اجرای برنامه‌های ویژه این رشته پرداختند. در پایان از سوی مسؤولان حاضر در همایش هدایایی به رسم یادبود به پیشکسوتان این ورزش اهدا شد.

عراقی‌ها همچنان بر بازی در ایران اصرار دارند
در جلسه‌ مشترکی که پس از اظهارنظر فیفا با حضور وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال عراق، کمیته المپیک و رسانه‌های عراقی برگزار شد، همه عراقی‌ها تاکید کردند که باید بازی‌های این کشور در انتخابی جام جهانی یا در خاک عراق برگزار شود یا اینکه آنها حق دارند میزبان خود را انتخاب کنند و در ایران به میدان بروند. بعد از این جلسه اضطراری و مهم، بیانیه‌ای صادر شد که در آن آمده است: «فدراسیون بین‌المللی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا در حق عراقی‌ها ظلم کردند، بازی‌های عراق در انتخابی جام جهانی 2018 یا در خاک خود عراق برگزار خواهد شد یا اینکه ما این حق را داریم که میزبان خود را انتخاب کنیم و ما هم ایران را انتخاب کرده‌ایم، چرا که نزدیک به کشور عراق است و از طرف دیگر هم هواداران ما به‌راحتی می‌توانستند وارد خاک ایران شوند و از تیم خود حمایت کنند. درست است که ما بسیار ناراحت هستیم، اما مسؤولیت بزرگی روی دوش ما است و باید نهایت تلاش خود را به کار گیریم تا بهترین تصمیم را بگیریم. فدراسیون بین‌المللی فوتبال 2 راه در پیش دارد؛ یا بازی‌های تیم ملی فوتبال عراق را در خود عراق برگزار کند یا اینکه ما این اختیار را داریم که میزبان انتخاب کنیم و نباید با درخواست میزبانی ما که کشور ایران است مخالفت کنند و اگر با این دو خواسته مخالفت شود مجبور می‌شویم که به دادگاه داوری ورزشی شکایت کنیم».
 


Page Generated in 0/0057 sec