printlogo


کد خبر: 156676تاریخ: 1395/2/8 00:00
اخبار

همراه با تئاتر در هفته‌ای که گذشت
این روزها اگر چه تئاتر کشور زیر سایه استقبال قابل توجه از آثار سینمایی قرار دارد اما همچنان چراغ هنرهای نمایشی در سالن‌های مختلف سطح شهر روشن است. اگر سری به اخبار و اطلاعات تئاتر در هفته اخیر بزنیم باید به افتتاح نمایش «کمدی استشمامات» در تالار قشقایی اشاره کنیم و همچنین ادامه‌ای بر اجرای نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» توسط امیر دژاکام که به دلیل استقبال مخاطبان از این اثر خاص برتولت برشت همچنان پرشور ادامه دارد.  نمایش «ننه دلاور و فرزندانش» هر روز ساعت 19:30 در تالار چهارسوی تئاتر شهر به صحنه می‌رود. همچنین تاریخ اختتامیه نمایش «حساب پرداخت نمیشه» نوشته داریو فو و به کارگردانی کاوه مهدوی که در تالار سایه در حال اجراست، روز جمعه 17 اردیبهشت ماه اعلام شد. اما تازه‌ترین اجرای آثار نمایشی، «کمدی استشمامات» به نویسندگی امید طاهری و کارگردانی میثم عبدی نام دارد که در تالار قشقایی تئاتر شهر برپاست و در راستای برگزاری آزمایشگاه تئاتر کمدی در قالب طرح مطالعات اجرایی قشقایی دوشنبه ششم اردیبهشت‌ماه نشست مطالعاتی «ژانر کمدی» نیز برگزار شد. نمایش‌های طنازانه «کمدی اتفاقات» و «کمدی استشمامات» هر روز (جز روزهای شنبه) در ساعت 18 و 20 روی صحنه می‌رود.

یادبودی برای امیرحسین فردی
پدر داستان انقلاب
معلمی همیشه زنده
مراسم سومین سالروز درگذشت مرحوم امیرحسین فردی در حوزه هنری با حضور ادیبان و فرهنگیان برگزار شد و نویسندگان حاضر در این جمع به بیان خاطراتی از پدر داستان انقلاب پرداختند. علیرضا قزوه در ابتدای این مراسم با بیان اینکه فردی در بزنگاه‌های انقلاب به میدان آمد و حرف خودش را زد، به پیام رهبر معظم انقلاب به‌مناسبت درگذشت این نویسنده اشاره کرد و گفت: این پیام از جنس دیگری بود و نشان‌دهنده نگاه ویژه رهبر انقلاب به آقای فردی بود. در این پیام ایشان با صفات زیادی همچون متعهد، مجاهد، مؤمن، سختکوش و انقلابی آقای فردی را ستوده بودند و همه می‌دانیم که رهبر انقلاب در پیام‌هایشان به کسی نان قرض نمی‌دهند بلکه صفاتی را به افراد نسبت می‌دهند که مستحق آن هستند.  محسن پرویز، از دیگر سخنرانان حاضر در این مراسم بود که گفت: فردی جزو کسانی بود که دانش خود را دوست داشت به دیگران منتقل کند. او در این راه هیچ ادعایی نداشت و همین امر در جذب دیگران بسیار مؤثر بود. این فعال فرهنگی افزود: داستان انقلاب مدیون فردی است. او داستان انقلاب را احیا کرد.  در ادامه مراسم، محمد ناصری، از اعضای شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه(ع) نیز در سخنانی به نقش امیرحسین فردی اشاره کرد و گفت: مسجد جوادالائمه(ع) توفیق بزرگی داشت که امیرحسین فردی در آنجا بود که به‌واسطه حضور او، اتفاقات خوبی شکل گرفت. اگر ما افتخار می‌کنیم که از بچه‌های مسجد جوادالائمه(ع) هستیم، خود مسجد به حضور زنده‌یاد فردی افتخار می‌کند.  وی ادامه داد: فردی به‌واسطه شخصیتی که داشت، مربی بسیاری از جوانان، نوجوانان و حتی بزرگسالان بود. او مربی تعداد بسیاری از شهدا بود و در جریان زندگی و خاطرات آنها قرار داشت و این یکی از بزرگ‌ترین توفیقات زندگی او بود. وی به‌واسطه خلقیاتی که داشت توانست افرادی از طیف‌های مختلف را در مسجد جوادالائمه(ع) جمع کند؛ از کسانی که علاقه‌مند به فوتبال و کوهنوردی بودند گرفته تا کسانی که مشتاق ادبیات و داستان‌نویسی بودند.

تقدیر فرمانده سپاه از کارگردان فیلم «یتیم‌خانه ایران»
مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» با حضور جمعی از مسؤولان فرهنگی، سیاسی و نظامی کشور برگزار شد و همچنین از ابوالقاسم طالبی، کارگردان این فیلم سینمایی تقدیر به‌عمل آمد. در این مراسم سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان، حجت‌الاسلام شهاب مرادی، عباس سلیمی‌نمین، موسی حقانی، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و سردار سیدمسعود جزایری معاون ستادکل نیروهای مسلح حضور داشتند و سردار عزیز جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات کارگردان و سایر عوامل تولید این فیلم تاریخی هدایایی به ایشان تقدیم کرد.
 


Page Generated in 0/0053 sec