printlogo


کد خبر: 156684تاریخ: 1395/2/9 00:00
اخبار

 براساس ابلاغ دفتر مقررات صادرات و واردات، واردات پرمنگنات پتاسیم از فهرست کالاهای مشمول ارز مبادله‌ای خارج و واردات این کالا تنها با ارز متقاضی امکانپذیر شد.
 در نشست شورایعالی مدیران ارگان‌های دریایی قرار شد بیست‌وچهارمین همایش ارگان‌های دریایی با میزبانی و مدیریت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.
 وزارت نیرو اعلام کرد با افزایش 4/3 میلیارد مترمکعبی حجم آب دریاچه ارومیه، سطح آب ۳۴ سانتیمتر بالا آمده است.
 مهرزاد احسانی، مدیرکل دفتر مدیریت بهم پیوسته منابع آب حوضه آبریز فلات مرکزی، قره‌قوم و مرز شرقی از خالی بودن حدود 80 درصد مخزن سد زاینده‌رود خبر داد.
 رضا کامی، رئیس شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه با بیان اینکه تعرفه ترجیحی تجارت ایران و ترکیه هر ۳ ماه یک‌بار بازنگری می‌شود، گفت: قرار است 30 قلم کالا به فهرست تعرفه ترجیحی ایران و ترکیه اضافه شود.
 تورم تولیدکننده در فروردین‌ماه با
4/0 درصد کاهش نسبت به اسفند 94 به 5/4 درصد رسید اما تورم نقطه به نقطه در عدد 5/3 درصد باقی ماند.
 سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اعلام کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام هفدهمین مسابقات ملی مهارت(انتخابی چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت ابوظبی۲۰۱۷) تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری  تمدید شد و متقاضیان باید به http://advari.irantvto.ir مراجعه کنند.
 یکشنبه هفته آینده نماینده 236 شرکت و گروه تجاری به همراه رئیس‌جمهور کره‌جنوبی به ایران می‌آیند که شرکت سامسونگ الکترونیک، هیوندای موتور و 146 شرکت کوچک و متوسط نیز در این هیات حضور دارند.


پرداخت وام با بهره 32 درصد
به تولیدکنندگان
رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی مواد اولیه را گران‌تر از نرخ جهانی خرید می‌کنند، گفت: موسسات مالی و اعتباری نیز ۳۲ درصد از تولیدکنندگان بهره دریافت می‌کنند. به گزارش تسنیم، محمدرضا دیانی در مراسم رونمایی از نسل جدید یخچال فریزر تولید داخل گروه انتخاب با اعلام اینکه امروز تولیدکننده، گاز و خوراک معدنی را نمی‌تواند ارزان دریافت کند، تصریح کرد: علاوه بر این موضوع تسهیلات ارزان نیز در اختیار واحدهای تولیدی قرار نمی‌گیرند اما در این شرایط باید واحد تولیدی با توسعه خود امکان رقابت را در بازار با دیگر محصولات خارجی داشته باشد که این موضوع بسیار سخت است. وی اضافه کرد: در حال حاضر فولاد مبارکه فولاد را حتی بالاتر از نرخ جهانی به ما می‌فروشد در کنار این مواد پتروشیمی نیز به نرخ جهانی یا بالاتر توسط تولیدکننده داخلی وارد می‌شود از طرف دیگر بزرگ‌ترین معضل صنعت لوازم خانگی واردات بیش از اندازه و حتی قاچاق است که امکان فعالیت را برای تولیدکنندگان بسیار سخت کرده است. وی به پروژه پتروشیمی طرح عسلویه این شرکت نیز که بدون یک ریال وام در حال تکمیل است اشاره کرد و افزود: قرار است این پروژه برای تأمین مواد اولیه در خردادماه افتتاح شود.

کاهش زمان بازپرداخت
 تسهیلات مسکن‌مهر!
مشکلات مسکن‌مهر هر روز بدتر از دیروز می‌شود به طوری که با وجود بخشنامه دولت مبنی بر افزایش بازپرداخت اقساط تسهیلات از 15 سال به 20 سال، براساس جدیدترین اخبار این مدت با کاهش یک ساله به ۱۴ سال رسیده است.  به گزارش فارس، برخی متقاضیان مسکن‌مهر پردیس اعلام کردند بیش از 45 ماه از ثبت‌نام آنها در این طرح به امید تحویل و اسکان در این واحدها ظرف مدت 18 ماه می‌گذرد و ناچار شده‌اند در شبکه‌های اجتماعی پیگیر حل مشکلات باشند.  یکی از متقاضیان مسکن‌مهر در همین باره از تخلفات و انحرافات ایجاد شده در مدت زمان بازپرداخت تسهیلات اعطایی به واحدهای مهر در پردیس خبر داد. به گفته وی اواخر اردیبهشت ماه سال 92 وزیر دولت وقت از تصویب مصوبه‌ای با موضوع افزایش مدت بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن‌مهر از 15 به 20 سال و ابلاغ بخشنامه‌های این مصوبه به شعبات بانک مسکن خبر داد. حال پس از گذشت چیزی نزدیک به 36 ماه از آن تاریخ، با وجود تأخیر نزدیک به 30 ماهه تحویل این واحدها، شرکت عمران پردیس برای تزریق پول بیشتر به این پروژه 5 میلیون تومان به مبلغ تسهیلات اضافه کرده و در کمال تعجب با وجود این افزایش نه‌تنها بازپرداخت اقساط تسهیلات 20 ساله نشده است که از 15 سال به 14 سال کاهش یافته است.


Page Generated in 0/0064 sec