printlogo


کد خبر: 156690تاریخ: 1395/2/9 00:00
آژیر

دادستان تهران هشدار داد
افزایش نگران‌کننده مفاسد اخلاقی
دادستان تهران با توجه به گزارش پلیس از افزایش روند جرائم مرتبط با امنیت اخلاقی اظهار نگرانی کرد. به گزارش تسنیم، عباس جعفری‌دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران با اشاره به آمار جرائم مربوط به اعتیاد، مفاسد اخلاقی، مزاحمت‌های خیابانی و کشف حجاب اظهار داشت: برای مقابله با چنین آسیب‌هایی همکاری همه دستگاه‌ها الزامی است.  دادستان تهران از پلیس خواست برای اجـرای مناسب طرح‌ها، از ظرفیت همه‌ دستگاه‌ها از جمله صداوسیما استفاده کند و خاطرنشان کرد: پلیس مکلف است در جرائم مشهود به وظایف ذاتی خود عمل ‌کند.   جعفری‌دولت‌آبادی درباره اقدامات پلیس و دادستانی تهران در مقابله با جرم سرقت بیان داشت: سال گذشته با همکاری دادسرا و پلیس اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه‌ مناسبی در این زمینه انجام شد.  وی با اشاره به چگونگی مقابله با جرائم، یادآور شد: کار فرهنگی و سرهنگی هر یک به تنهایی جواب نمی‌دهد، بلکه در مقابله با آسیب‌های اجتماعی، این 2 باید با هم به کار گرفته شود و اقدامات پیشگیرانه هم در اولویت باشد. وی در انتقاد از کم‌کاری برخی مدیران در این حوزه تصریح کرد: وقتی موضوع تقسیم کار می‌شود برخی دستگاه‌ها غایبند، اما حین تقسیم بودجه همگی سهم می‌خواهند.  

آمار 60هزار نفری معتادان متجاهر
۶۰ هزار معتاد متجاهر در کشور وجود دارد که ساماندهی این افراد نیازمند
۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار است. به گزارش «وطن امروز»، علیرضا جزینی قائم‌مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در اولین همایش دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور به نقش مشارکت عمومی در دستیابی به اهداف و برنامه‌ریزی‌های کلان اشاره کرد و گفت: بدون مشارکت عمومی کاری پیش نمی‌رود و اگر ما خواهان مشارکت عمومی هستیم در وهله اول باید به دنبال کسب اعتماد باشیم و مبنای اعتماد نیز عملکرد است. وی  یکی از اقداماتی که می‌تواند موجب اعتماد شود را ساماندهی معتادان متجاهر در کشور عنوان کرد و افزود: براساس آمار در حال حاضر ۶۰ هزار معتاد متجاهر در کشور وجود دارد که برای ساماندهی آنها نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم. قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور توجه به محیط دانش‌آموزی، محیط دانشجویی و محیط کاری و صنعتی را از جمله مراکز مهمی برشمرد که در زمینه پیشگیری از اعتیاد باید بدان توجه داشت. وی بر لزوم گنجاندن واحد درسی برای دانشجویان در زمینه آشنایی راه‌های پیشگیری از اعتیاد تأکید کرد و یادآورشد: ۲ واحد درسی تحت عنوان مهارت زندگی در 2 مقطع کاردانی و کارشناسی به تصویب رسیده که دانشجویان ملزم به گذراندن آن هستند.

حملات هکری
در پوشش تبلیغات انتخاباتی
کاربران از دانلود کلیپ‌های هواداری از نامزدهای انتخاباتی خودداری کنند، چرا که ممکن است این کلیپ‌ها حاوی ویروس تروجان باشد. به گزارش میزان، سرهنگ دوم علی‌رضا آذردرخش، رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا ضمن اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی استان‌ها اظهار داشت: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی نظارت کاملی بر فضای مجازی درباره فعالیت انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی خواهد داشت. آذردرخش نسبت به حملات هکرها و فیشرها به کاربران  هشدار داد و افزود: کاربران مراقب باشند از دانلود کلیپ‌هایی که تحت عنوان تبلیغات انتخاباتی در فضای سایبر و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌گیرد خودداری کنند، چرا که احتمال آلوده بودن این کلیپ‌ها به بد افزار و تروجان وجود دارد که می‌تواند سیستم‌های آنها را آلوده کند. وی در توصیه به کاربران فضای مجازی در شهرهای انتخاباتی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هموطنان در این شهرها و حتی دیگر شهرها تلاش کنند در استفاده از اخبار و اطلاعات انتخاباتی در دام هکر‌ها گرفتار نشوند که این موضوع بسیار خطرناک است و ممکن است عواقب قانونی در پی داشته باشد.


Page Generated in 0/0063 sec