printlogo


کد خبر: 156691تاریخ: 1395/2/9 00:00
اخبار

معاون وزیر بهداشت خبر داد
ورود کمک‌پرستاران
به بیمارستان‌ها در سال جاری
معاون پرستاری وزیر بهداشت کمبود شدید پرستار را یکی از مهم‌ترین دلایل ضعف مراقبت‌های پرستاری در کشور خواند و از ورود کمک پرستاران به بیمارستان‌ها طی سال جاری خبر داد. محمد میرزابیگی، معاون پرستاری وزیر بهداشت درباره برنامه‌های سال جدید معاونت پرستاری به ایسنا گفت: برای سال جدید موضوع پرستاری جامعه‌نگر و گسترش بیشتر حضور پرستاران در سطح مراقبت در منزل (HOME CARE) را مدنظر قرار داده‌ایم که توسط وزارت بهداشت تصویب شده و امسال اجرایی می‌شود. میرزابیگی  از ورود کمک پرستاران به بیمارستان‌ها از اواسط سال خبر داد و افزود: با توجه به مشکلات ما در ارائه خدمات اولیه که وظیفه پرستار دانشگاهی نیست اما زیر نظر آنها باید ارائه شود، مجموعه‌ای تحت عنوان کمک‌پرستاری تعریف شده است که آموزش‌ آنها از سال گذشته شروع شد و از اواسط امسال دانش‌آموخته می‌شوند.

افزایش قابل توجه
تعرفه ویزیت سال95
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور درباره وضعیت تعرفه‌های درمانی و هتلینگ در سال 95 توضیحاتی ارائه داد. به گزارش «وطن‌امروز»، علیرضا زالی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در نشست خبری  عنوان کرد: همیشه گلایه شورای بیمه اعلام تعرفه پس از بسته شدن بودجه سالانه بوده است اما امسال ما بسته کارشناسی تعرفه را آبان‌ماه 94 به شورایعالی بیمه داده‌ایم. در این بسته پیشنهادی متدولوژی قیمت تمام‌شده خدمات درمانی را تصویب کرده‌ایم که البته امیدواریم محقق شود.زالی درباره  تغییرات در بسته پیشنهادی تعرفه‌های سال 95 بیان داشت: به صورت کلی رشد تعرفه‌ها دیده شده اما برای هر خدمت متفاوت است اما آنچه قابل توجه است رشد تعرفه ویزیت و هتلینگ است که ضریب آن از فریز درمی‌آید. رئیس سازمان نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: اگر بسته پیشنهادی تعرفه آنگونه که باید تصویب نشود و دوباره قیمت تمام‌شده آن کاهش یابد برای صنف پزشکی پاسخی نداریم. اگر مطالبات ما محقق نشد این بسته را به شورایعالی نظام پزشکی ارجاع می‌دهیم و با روش‌های قانونی پیگیری خواهیم کرد تا مانند سال گذشته مطالبات بر زمین نماند و برخی گروه‌ها مانند پزشکان عمومی آسیب نبینند. وی رشد عجیب مالیات برای جامعه پزشکی را یکی از گله‌مندی‌های آنها دانست و گفت: مالیات این جامعه رشد غیرمنطقی داشته و اگر پزشکان ما بخواهند با طیب خاطر خدمت‌رسانی کنند باید شرایط برایشان بهتر شود.


جذب ۱۸ هزار معلم از مهرماه
۱۸ هزار نفر از مهرماه جذب آموزش‌و پرورش می‌شوند که فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی هستند. به گزارش ایلنا، محمدحسین سلیمی‌جهرمی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان این مطلب گفت: آموزش‌وپرورش کشور براساس سند تحول بنیادین باید از یک نهاد آموزشی به یک نهاد فرهنگی، اجتماعی و مولد سرمایه‌های انسانی تبدیل شود. رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نیروی انسانی وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد: تحول در نیروی انسانی و آموزش‌وپرورش مستلزم برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای است که آموزش‌وپرورش از چند سال گذشته مبتنی بر سند تحول، اقداماتی را انجام داده است. سلیمی‌جهرمی خاطرنشان کرد: تعداد
۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل می‌شوند که مهرماه سال جاری جذب آموزش‌و‌پرورش می‌شوند و در مدارس تدریس خواهند کرد. همچنین تعداد ۵ هزار نیرو که از آزمون استخدامی جذب شده‌اند نیز از مهرماه سال تحصیلی ۹6-۹5 وارد مدارس می‌شوند.


Page Generated in 0/0064 sec