printlogo


کد خبر: 156698تاریخ: 1395/2/9 00:00
اخبار

کامبیز درم‌بخش، طراح و کاریکاتوریست:
نمایشگاه کتاب فرصتی است برای تبدیل کتاب به جزئی از زندگی مردم
کم‌کم به روزهای برگزاری نمایشکاه بین‌المللی کتاب تهران نزدیک می‌شویم، هر چند مکان جدید برگزاری نمایشگاه و معضلاتی که برای ساخت و ساز آن وجود دارد، نگرانی‌هایی را برای عاشقان کتاب فراهم کرده است اما کامبیز درم‌بخش، طراح و کاریکاتوریست مطرح کشور معتقد است برپایی مناسب در این مکان تازه تاسیس نیاز به زمان دارد. درم‌بخش با اشاره به برگزاری بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهر آفتاب گفت: شهر آفتاب مانند هرجای جدیدی که افتتاح می‌شود برای استقبال عمومی نیاز به گذر زمان دارد، البته با تسهیلاتی مانند مترو، تاکسی و... که شهرداری برای شهرآفتاب در نظر گرفته است این سختی راه هموار می‌شود.   این کاریکاتوریست افزود: به باور من همانگونه که ما سال‌ها در مصلا از کتاب خاطره‌های خوبی داریم در شهر آفتاب نیز با حس خوبی روبه‌رو می‌شویم و همه مانند گذشته گروهی به شهرآفتاب می‌رویم. وی ادامه داد: در طول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عده‌ای از کتاب‌دوستان از شهرستان‌های مختلف مسافت زیادی را به عشق کتاب طی می‌کنند تا بهره‌ای از 10 روز برپایی نمایشگاه ببرند بنابراین باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب اقدامات موثری برای این گروه که هر ساله حجم قابل توجهی از بازدیدکنندگان نمایشگاه را تشکیل می‌دهند در نظر گرفته شود تا آنها همچنان و هر ساله با برپایی این نمایشگاه ذوق و علاقه بیشتری برای حضور داشته باشند و از حضور در نمایشگاه لذت ببرند. درم‌بخش افزود: نمایشگاه کتاب فرصتی است که کتاب را جزو زندگی مردم کنیم تا آنها به صورت خودجوش به کتاب علاقه‌مند شوند.

شورای تئاتر شهرداری تهران تشکیل شد
با حکم رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، شورای تئاتر شهرداری تهران تشکیل و اعضای آن معرفی شد. در بخشی از حکم محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران آمده است: «تشکیل شورای تئاتر شهرداری تهران فرصتی است تا با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و توان از هنر تئاتر در راستای اهداف و مضامین متعالی بهره‌مند شویم. در شرایط هجمه فرهنگی به نظام جمهوری اسلامی ایران هنر تئاتر می‌تواند همچون چراغی روشن بیانگر حقیقتی باشد که در جهت ارزش‌ها و توانمندی مردم این سرزمین حرکت کند».

داستانی تازه از «بارگاس یوسا»
به ایران آمد
داستانی تازه از ماریو بارگاس یوسا، نویسنده پرویی و صاحب جایزه نوبل ادبی به ایران آمد. «یوسا» مجموعه داستانی خود را که شامل 7 داستان بوده و «تازه‌کارها» نام دارد، در میانه قرن بیستم نوشت؛ زمانی که جوان، دانشجو و شیفته تجربه‌های متفاوت ادبی بود. فضای داستان‌ها بشدت بومی و شخصیت‌ها و مضامینی که پرورانده، برخاسته از واقعیت‌ها و تجربه‌های دوران جوانی اوست. شور و هیجان نوشتن و کشش و تعلیقی که در این داستان‌ها مشهود است، ما را با وجه دیگری از آثار این نویسنده بزرگ روبه‌رو می‌کند.  ماریو بارگاس یوسا در مقدمه کتاب نوشته است: «آثار فاکنر را دوست داشتم اما از همینگوی تقلید می‌کردم. این داستان‌ها تا حد زیادی مدیون آن مرد اسطوره‌ای هستند؛ مردی که درست در همان زمان به پرو آمد تا دلفین و وال شکار کند. اقامتش برایمان داستان‌های پرماجرای بسیار، دیالوگ‌های ساده، توصیف‌های همراه با جزئیات و اطلاعات کوچکی که از خواننده پنهان مانده بود باقی گذاشت...».

هفته هنرهای تجسمی لهستان در موزه هنرهای معاصر تهران
کارگاه طراحی و سخنرانی‌های هفته هنرهای تجسمی لهستان با همکاری سفارت لهستان از اوایل هفته آینده به مدت ۳ روز درکتابخانه و سالن اجتماعات موزه‌ هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود. هفته هنرهای تجسمی لهستان با هدف نمایشی نو از طراحی گرافیک جاری در کشور لهستان و تبادل فرهنگی بیشتر با هنرمندان و طراحان ایرانی و با برگزاری کارگاه طراحی و ایراد سخنرانی در روزهای یکشنبه 12 تا سه‌شنبه 14 اردیبهشت‌ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاهی از 5 طراح از نسل‌های مختلف طراحان گرافیک لهستان، عصر روز جمعه 10 اردیبهشت از ساعت 16 در بنیاد لاجوردی با حضور سفیر کشور لهستان در تهران گشایش می‌یابد. در این مجموعه 50 پوستر در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.


Page Generated in 0/0052 sec