printlogo


کد خبر: 156699تاریخ: 1395/2/9 00:00
رویدادها

نادر طالب‌زاده:
امسال بعد بین‌المللی جشنواره «عمار» گستره بیشتری دارد
دبیر جشنواره «عمار» ضمن اعلام اینکه این جشنواره امسال در بخش بین‌الملل برنامه‌های جدی‌تری دارد، برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر را موفق دانست.  به گزارش مهر، نادر طالب‌زاده گفت: امسال بعد بین‌المللی جشنواره «عمار» گستره بیشتری دارد. باید آثار امسال بخش ایران را برای مخاطب خارجی زیرنویس ارائه کرد. این آثار می‌تواند نوعی ایران‌شناسی باشد و مخاطب خارجی از فیلم‌های «عمار» مسائل زیادی را یاد می‌گیرد. اگر یک آمریکایی یا یک محقق غربی بخواهد اطلاعاتی درباره ایران داشته باشد بسیار خوب است که این فیلم‌ها را ببیند، چراکه «عمار» دغدغه‌هایی را بیان می‌کند که در هیچ کتابی پیدا نمی‌شود. طالب‌زاده همچنین در بخشی از سخنان خود درباره سی‌وچهارمین جشنواره جهانی فجر بیان کرد: جشنواره بسیار متفاوت از جشنواره‌های فجری که من تاکنون دیدم برگزار شد و من باید به آقای میرکریمی تبریک بگویم. یک ویژگی جشنواره امسال لوکیشن بود، در فیلمسازی مکان باید درست باشد به همین دلیل است که از کلمه لوکیشن استفاده می‌شود. اگر مکان درست نباشد فیلم هم درنمی‌آید؛ گویی که مکان یک شخص یا دیالوگ است و من از میرکریمی پرسیدم که اصلا چطور اینجا را پیدا کرده است.  گفته‌های تحسین‌کننده طالب‌زاده درباره مکان برگزاری جشنواره جهانی فجر در حالی است که زمزمه‌هایی برای برگزاری دوره سی‌وپنجم این جشنواره در مجموعه قابل توجه و ارزنده «چهارسو» وجود دارد.

حدادعادل به پویش کتاب‌خوان مجازی پیوست
غلامعلی حدادعادل با معرفی مجموعه شعر تازه منتشر شده خود با عنوان «هنوز هم...» در پویش کتاب‌خوان مجازی شرکت کرد.  به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور،‌ غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، با پیوستن به پویش کتاب‌خوان مجازی، در ویدئویی برای کتاب‌خوان مجازی به معرفی تازه‌ترین اثر خود با عنوان «هنوز هم...» پرداخت.  کتاب‌خوان مجازی عنوان پویشی است که در ادامه سلسله نشست‌های کتاب‌خوان شکل گرفت و طی فراخوانی از عموم مردم و نخبگان در حوزه‌های مختلف، دعوت کرد تا کتاب مورد علاقه خود را در قالب فایل ویدئویی کوتاهی با دیگران به اشتراک بگذارند.

«یوسف» به لیالی قدر می‌رسد
تولید مینی‌سریال «یوسف» به کارگردانی حسین مهکام و تهیه‌کنندگی علی پورکیانی آغاز شده و قرار است در لیالی قدر از تلویزیون پخش شود. حسین مهکام که بیشتر در حوزه نویسندگی فیلم و سریال شهرت دارد، اولین تجربه کارگردانی خود را با «آزادی مشروط» در سینما رقم زد و این بار قرار است خود را در کارگردانی تلویزیون با مینی‌سریال «یوسف» که یک درام اجتماعی است محک بزند و برای اولین بار در این زمینه نیز تجربه کسب کند.

پاسخ تند پرویز پرستویی به منتقد و مجری برنامه «هفت»
بروید دنبال کافی‌شاپ‌تان!
به دنبال گفته‌های نامناسب منتقد و مجری برنامه تلویزیونی «هفت» در یکی از نشریات نسبت به بازی پرویز پرستویی در فیلم سینمایی «بادیگارد»، این بازیگر برجسته پاسخی تند را نثار آنها کرد و گفت: بعد از مراسم اسکار دیدم آقای فراستی گفت اسکار بیشتر حق خرس فیلم «از گور برخاسته» بود تا دی کاپریو! این آدم چه می‌گوید؟ آخر باسواد، با شعور! این چه حرفی است؟ تو یک خرس را با بازیگر مقایسه می‌کنی؟ چرا؟ پس چه کسی را قبول دارید شما؟ بروید دنبال کافی‌شاپ‌تان بهتر است. من برای مدیر رسانه متاسفم. برای این برنامه‌ها پول هزینه می‌شود ولی بازخورد و اثرگذاری‌اش چیست؟  پرستویی در ادامه پاسخ محکمی هم به فیلمساز قدیمی کشور داد که به دنبال ایجاد حاشیه‌هایی در برنامه هفتگی خود است. پرستویی در این باره گفت: آقای افخمی! شما که آنقدر طنازی و بدترین بازی را در تلویزیون می‌کنی کجا توانسته‌ای تماشاچی را بخندانی؟ کدام فیلم طنز را داشته‌ای؟ من می‌گویم فرزند صبح؛ چون یک کار طنز خوب بود و واقعا تماشاچی همه آن را هو کردند! تا به حال نشده بدترین کارها را هم تماشاگران تا این حد هو کنند. بعدش هم خدا را شکر که آرشیو کاملی در تمام این سال‌ها وجود دارد. اگر یک نفر یک جا جمله‌ای از من پیدا کرد که ادعا کرده‌ام بازیگرم، بازیگری را کنار می‌گذارم. آنقدر این جمله را گفته‌ام از آن بدم می‌آید که من در هر کاری کیلومترم را صفر می‌کنم و فکر می‌کنم اولین و آخرین کارم است.


Page Generated in 0/0071 sec