printlogo


کد خبر: 156727تاریخ: 1395/2/9 00:00
سرنوشت‌ساز‌ترین هفته لیگ برتر
کلید جام اینجاست

لیگ برتر در شرایطی به هفته‌های پایانی نزدیک شده که تنها تکلیف یک تیم مشخص شده و تکلیف سایر تیم‌ها با برگزاری 3 هفته دیگر از این مسابقات مشخص خواهد شد. هفته بیست‌وهشتم امروز پنجشنبه و به طور همزمان از ساعت ۱۸ در شهرهای مختلف برگزار خواهد شد که طبیعتا دو دیدار تهران و یک بازی اهواز می‌تواند بخشی از معادلات قهرمانی در هفته‌های پایانی را حل کند. رقابت در بالای جدول برای کسب عنوان قهرمانی لیگ پانزدهم جذاب‌تر از همه لیگ‌های گذشته دنبال می‌شود و سه تیم از شانس بیشتری برای بالا بردن جام برخوردارند که در میان این 3 تیم، سرخپوشان پرسپولیس با 3 امتیاز اختلاف گزینه نخست هستند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ که با برتری برابر استقلال اهواز گام بلندی برای قهرمانی برداشتند، حالا باید در تهران میزبان تیمی باشند که سرمربی‌اش یک استقلالی است و وعده داده با پیروزی برابر سرخپوشان فرصت قهرمانی را به استقلال بدهد. تراکتورسازی که تا هفته پیش می‌توانست یکی از گزینه‌های قهرمانی باشد پس از شکست بدموقعی که برابر سیاه‌جامگان مشهد داشت حالا با ۴۲ امتیاز از شانس کمی برای قهرمانی برخوردار است. درست شرایطی که نفت تهران تجربه کرد و این تیم هم با شکست برابر سپاهان در تهران از گردونه 5 مدعی قهرمانی کمی فاصله گرفت. با این حال جدال نفت و پرسپولیس کلید هفته بیست‌وهشتم است. اگر پرسپولیس برابر نفت به پیروزی برسد به نظر می‌رسد گام بلندی برای قهرمانی برداشته است. شاگردان برانکو اگر بتوانند برابر تیم منصوریان به پیروزی برسند، ۵۴ امتیازی خواهند شد و موقعیت‌شان را در صدر جدول تثبیت خواهند کرد. اما استقلال خوزستان دیگر مدعی قهرمانی لیگ پانزدهم در ورزشگاه خانگی میزبان تیمی است که برای فرار از سقوط تلاش می‌کند. راه‌آهن که هفته گذشته به پیروزی خوبی رسید حالا امیدوار است با گرفتن امتیاز از مدعی قهرمانی شانس خود برای ماندن در لیگ برتر را بیشتر کند. اما استقلال تهران که هفته قبل فولاد را شکست داد حالا برابر سایپا خواهد ایستاد. تیمی که مجید جلالی در یکی از مصاحبه‌هایش عنوان کرده بود به همراه پرسپولیس از شانس‌های قهرمانی هستند اما همین سایپا که به ادعای سرمربی‌اش قرار بود مدعی قهرمانی باشد در رده نهم قرار دارد. با این حال دیدار با استقلال شرایط خاص خودش را دارد و شاگردان جلالی این مهم را به خوبی درک کرده‌اند. استقلال اگر نتواند در این دیدار برابر سایپا به پیروزی برسد تا حدود زیادی شانس قهرمانی را از دست خواهد داد. بنابراین شاگردان مظلومی که پیروزی خوبی برابر فولاد کسب کردند در اندیشه تکرار این پیروزی این‌بار برابر نارنجی‌پوشان لیگ هستند تا همچنان مدعی قهرمانی باقی بمانند. در بین شانزده تیم لیگ برتری تنها تکلیف تیم استقلال اهواز مشخص شده که با ۱۳ امتیاز در قعر جدول است و سقوطش به لیگ دسته اول قطعی شده است. سایر تیم‌ها باید برای مشخص شدن جایگاه‌شان در لیگ پانزدهم در سه هفته پایانی مبارزه کنند. 3 تیم راه‌آهن، سیاه‌جامگان و ملوان جدال غیرمستقیم سختی با یکدیگر خواهند داشت تا از مثلث سقوط فرار کنند. هر چند فولاد هم روی کاغذ شانس سقوط دارد اما به نظر می‌رسد از بین این 3 تیم 2 تیم به همراه استقلال اهواز به لیگ دسته اول سقوط خواهند کرد. برنامه دیدارهای هفته بیست‌وهشتم که روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت به طور همزمان و از ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد به شرح زیر است:
استقلال خوزستان - راه‌آهن - ورزشگاه تختی اهواز
پرسپولیس - نفت تهران - ورزشگاه آزادی
سپاهان - گسترش فولاد تبریز - ورزشگاه فولادشهر اصفهان
پدیده خراسان - ذوب‌آهن اصفهان - ورزشگاه ثامن مشهد
فولاد خوزستان - استقلال اهواز - ورزشگاه غدیر اهواز
صبای قم - سیاه‌جامگان مشهد - ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
تراکتورسازی - ملوان بندرانزلی - ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
سایپا - استقلال - ورزشگاه تختی تهران
برانکو: خبر دارید که منصوریان به استقلال کمکی نکرد؟
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هدف ما قهرمانی است، اما تا ثانیه آخر قهرمان لیگ برتر ایران مشخص نیست. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل نفت تهران گفت: کاملا واقف هستیم که چه چیزی در انتظارمان است. هر تیمی که مقابل پرسپولیس بازی می‌کند می‌خواهد بهترین بازی‌اش را انجام بدهد. می‌خواهم از یار دوازدهم‌مان هم تشکر کنم. هوادارانی که بسیار ما را دوست دارند و واقعا از ما حمایت کردند و در خطر آسیب‌دیدگی هم قرار گرفتند و خدا را شکر که اتفاق خاصی برایشان نیفتاد و کسی مصدوم نشد. برانکو درباره نبودن چند بازیکن اصلی این تیم در بازی گفت: در این بازی ما محسن بنگر را به دلیل مصدومیت و رامین رضاییان را به دلیل محرومیت در اختیار نداریم. همچنین میلاد کمندانی در تمرین قبل از بازی با استقلال اهواز از ناحیه لیگامنت دچار کشیدگی شد و خالقی‌فر هم مدتی است که مصدوم است اما خوشبختانه پندار خمارلو با ماست! سرمربی پرسپولیس درباره اینکه بازیکنان نفت با مشکلات مالی متعددی روبه‌رو هستند و آیا این مساله بر روی کیفیت آنها تاثیر خواهد گذاشت یا نه؟ افزود: سوال خوبی پرسیدید. من اصلا به این مسائل توجه نمی‌کنم. مطمئن هستم بازیکنان نفت فردا همگی سرحال و با انگیزه مقابل ما بازی می‌کنند. اگر یادتان باشد قبل از بازی با گسترش فولاد هم این صحبت‌ها بود که آنها پول ندارند و در مسجد می‌خوابند اما حریف‌شان را یک بر صفر شکست دادند. برانکو درباره اینکه منصوریان گفته می‌خواهد به استقلال کمک کند، گفت: منصوریان قبل از هر چیزی یک حرفه‌ای است و بازیکن بزرگی بوده و خارج از ایران هم بازی کرده است. او در ابتدای کار مربیگری‌اش هم نشان داده که مربی خوبی است و در شرایط سخت کار می‌کند اما قبل از هر چیز او فردا برای تیم خودش تلاش می‌کند نه استقلال. اگر می‌خواهد به استقلال هم کمک کند آن دیگر امری جداست اما نفت تیم استقلال تهران را در ورزشگاه تختی یک بر صفر برد. حتما خبر دارید پس او کمکی به استقلال نکرد. به عنوان مربی تلاش می‌کند تا تیمش موفق شود و زحمت می‌کشد. جای قدردانی هم دارد. البته می‌دانم او بازیکن استقلال بوده و استقلال قلبش است. اگر می‌تواند به این تیم کمک کند، کمک هم بکند اما او ابتدا به فکر تیم خودش است. کار برای ما آسان نیست. اگر تیم نفت را با تیم خودمان مقایسه کنیم نفت سه ملی‌پوش دارد. بیرانوند، حسینی و امیری ولی ما فقط 2 ملی‌پوش یا یکی؛ رامین رضاییان. وی درباره اینکه آیا با همزمان برگزار شدن بازی‌های لیگ مشکلی ندارید، اظهار داشت: نه مشکلی با این مساله ندارم چراکه این موضوع در همه جای دنیا معمول است که 3 بازی آخر لیگ به صورت همزمان برگزار شود و از این طریق از حرف و حدیث‌ها جلوگیری خواهد شد چراکه هیچ تیمی منتظر نتایج تیم‌های دیگر نیست. یادتان هست که سال گذشته تا ثانیه‌های آخر قهرمان مشخص نبود و یک لیگ دراماتیک داشتیم.
مظلومی: نظر برانکو محترم، اما ما هم قهرمانی می‌خواهیم
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: نظر سرمربی پرسپولیس قابل احترام است، اما ۴۰ میلیون هوادار هم حامی استقلالند و ما هم دنبال قهرمانی هستیم. پرویز مظلومی در نشست خبری پیش از بازی با سایپا اظهار داشت: ما با فینال جام حذفی 4 فینال پیش‌رو داریم. باید تلاش کنیم در هر 4 بازی پیروز شویم. کاری به کار رقبا نداریم. تلاش ما این است که بازی خوب و با انگیزه‌ای را انجام دهیم. وی ادامه داد: ما در زمین تختی بازی داریم و مسؤولان این ورزشگاه در تلاش هستند تا زمین برای این بازی آماده شود چراکه هر 2 تیم تیم‌های تاکتیکی هستند که روی زمین فوتبال روانی را ارائه می‌دهند. ما با تیمی بازی داریم که درست است چند هفته نتیجه نگرفته اما تیم خوبی است و مربی خوبی دارد. در این تیم بازیکنانی حضور دارند که اگر به آنها توجه نکنیم خطرناک می‌شوند. با این همه ما بر روی برنامه‌های خودمان بازی می‌کنیم و امیدوارم بچه‌ها با تلاشی که می‌کنند و همچنین حمایت هواداران بتوانیم بازی روان هفته قبل را انجام دهیم و با پیروزی میدان را ترک کنیم. مظلومی درباره محرومان و مصدومان استقلال برای بازی امروز تصریح کرد: محسن کریمی چند جلسه با ما تمرین کرده و از طرفی عادل شیحی هم به این بازی نمی‌رسد. حنیف عمران‌زاده هم که نیست و علیرضا رمضانی تازه از مصدومیت رها شده و 2 جلسه با ما تمرین کرده است اما خوشبختانه محروم نداریم و همه بازیکنان هستند. سرمربی استقلال درباره اظهارات برانکو مبنی بر اینکه 40 میلیون پرسپولیسی منتظر قهرمانی پرسپولیس هستند، اظهار داشت: ما هم در کورس قهرمانی هستیم و مدعی اول شدنیم. قطعا ما هم همین نظر را داریم و برای قهرمانی تلاش می‌کنیم و به صحبت‌های برانکو احترام می‌گذارم اما 40 میلیون هوادار استقلال هم منتظر قهرمانی ما هستند و قطعا از تیم حمایت خواهند کرد و امیدوارم به استادیوم بیایند.

Page Generated in 0/0061 sec