printlogo


کد خبر: 156749تاریخ: 1395/2/11 00:00
اخبار

مقاومت مردم جواب عهدشکنی آمریکا را می‌دهد
آیت‌الله سیداحمد خاتمی خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه از اول پیروزی انقلاب هیچ موضوعی به اندازه برجام همراه با تندروی از سوی 2 طرف نشده است، تصریح کرد: یک نفر می‌آید و می‌گوید در طول 100 سال گذشته این موفقیت بی‌سابقه است، دیگری می‌گوید مخالفان برجام از اسرائیلی‌ها بدتر هستند، از این طرف می‌گویند خیانت شده، کشور رفت و از کلمه باخت مطلق استفاده می‌کنند.  به گزارش تسنیم، وی افزود: مسؤولان به انگیزه خدمت جلو رفتند اما آمریکایی‌ها بدعهدی می‌کنند. به تعبیر مقام معظم رهبری روی کاغذ می‌گویند تحریمی وجود ندارد اما عملا مانع می‌شوند، نباید یک‌جوری بگوییم که برجام از انقلاب مهم‌تر است و نباید یک جوری بگوییم که کشور رفت، چرا که با وجود رهبری این سخنان بی‌معنی است. خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه اقدام آمریکا دزدی سرگردنه بود، گفت: 2 میلیارد دلار پول شما مردم را غارت کردند و دولت آمریکا هم آن را تایید کرد. با این روندی که پیش می‌رود تمام اموال را غارت می‌کنند و اصلا می‌گویند شما چرا شاه را بیرون و انقلاب کردید؟ آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: فقط و فقط مقاومت جواب عهد‌شکنی‌های آمریکا را خواهد داد. خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اقدامات رژیم آل‌سعود اظهار داشت: در هر کجای دنیا عملیات تکفیری انجام می‌شود رد پای دلارهای سعودی مشاهده می‌شود؛ در داخل شیطنت می‌کنند که حجاج ایرانی را به حج راه ندهند، شما چه‌کاره هستید؟ مکه و مدینه 2 شهر بین‌المللی جهان اسلام است و شما حق ندارید مانع ورود زائران شوید. پرونده شما ننگین است. آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: پرونده ننگین فاجعه منا از پیشانی حاکمان نالایق سعودی پاک نخواهد شد؛ ایران حج را با امنیت و عزت می‌خواهد و به حج با ذلت و بی‌امنیت نخواهد رفت.


آمادگی مسکو برای تولید تانک‌ تی90 در داخل ایران
روسیه جمعه شب اعلام کرد در حال بررسی طرح تولید و ساخت تانک تی90 در داخل ایران و ارائه مجوز آن است. به گزارش فارس، این مساله را «ویاچسلاو خاتیلف»، معاون مدیرعامل شرکت «اورال واگن زاود»، بزرگ‌ترین سازنده تانک‌های جنگی جهان مطرح کرد.   خبرگزاری اینترفکس به نقل از خاتیلف گزارش داد پروژه تولید تانک تی90 در داخل ایران بزودی به جریان خواهد افتاد. وی افزود که این پیشنهاد از طرف تهران به روسیه ارائه شده است و اگر مشتری‌ها بخواهند آماده انجام آن هستیم. ایران اخیرا بخش‌هایی از سامانه دفاع موشکی اس300 را از روسیه تحویل گرفته است. حسین دهقان، وزیر دفاع ایران روز سه‌شنبه هفته گذشته برای بحث درباره اس300 و همچنین چند موضوع دوجانبه دیگر به مسکو سفر کرد.

نامه ظریف به بان‌کی‌مون
احکام دادگاه‌آمریکا تهدید علیه نظم و حقوق بین‌المللی است
غلامعلی خوشرو، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه نامه شکایت محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان به دبیر کل این سازمان را به وی تسلیم کرد. به گزارش تسنیم، در بخشی از این نامه آمده است: «ایالات متحده آمریکا طی چند سال اخیر از طریق اجازه دادن و در واقع تحریک شکات خصوصی برای طرح دعوا در دادگاه‌های داخلی آمریکا علیه دولت‌های خارجی، از جمله جمهوری اسلامی ایران، مستمرا نظم و حقوق بین‌الملل را به چالش کشیده و به مخاطره انداخته است. محاکمه‌های غیابی تشکیل شده، احکام مطلوب شاکیان بدون حضور خوانده صادر گردیده و ادعاهایی برای دست‌اندازی به دارایی‌های مردم ایران ارائه شده است». ظریف با تاکید بر اینکه «هیچ کشوری که برای خود شأنی قائل باشد و از جمله ایران به صورت قطع و یقین، هرگز خود را در معرض قضاوت دادگاه‌های داخلی یک کشور بیگانه قرار نمی‌دهد»، آورده است: میلیاردها دلار رأی غیابی علیه جمهوری اسلامی ایران و نهادهای حکومتی آن بدون هرگونه مستند حقوقی یا مبنای واقعی صادر شده است. در پایان این نامه، ظریف از دبیر کل سازمان ملل خواسته است از دولت آمریکا بخواهد به تعهدات بین‌المللی‌اش پایبند باشد، نقض اصل بنیادی مصونیت دولت‌ها را متوقف کند، دارایی‌های مسدود شده ایران در بانک‌های آمریکا را آزاد کند و در اجرای تعهدات بین‌المللی خود و نیز در چارچوب تعهدات برجام مداخله در تعاملات مالی و تجاری ایران در خارج از آمریکا را سریعا و برای همیشه متوقف کند.


Page Generated in 0/0075 sec