printlogo


کد خبر: 156750تاریخ: 1395/2/11 00:00
اخبار

افزایش قیمت جهانی طلا و نفت
این هفته قیمت هر اونس طلا تا رقم ۱۲۸۰ دلار و ۶۰ سنت رسید که بالاترین رقم از ۱۱ مارس تاکنون بود سپس با اندکی تعدیل قیمت به رقم ۱۲۷8 دلار بازگشت.
به گزارش تسنیم، در این هفته قیمت طلا 2/3 درصد افزایش داشته که بیشترین رشد قیمت هفتگی از هفته منتهی به 12 فوریه تاکنون بوده است. رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا در این‌باره گفت: «دلیل اصلی افزایش این است که بازارها انتظار داشتند بانک مرکزی ژاپن سیاست‌های انبساطی بیشتری را اعلام کند و ارزش دلار نیز همچنان در حال کاهش است». قیمت نقره نیز با 2 درصد افزایش به 84/17 دلار رسید که بیشترین رقم از ژانویه 2015 تاکنون بود. وانگ تائو، تحلیلگر فنی گفت قیمت طلا ممکن است تا 1289 دلار بالا برود. همچنین پس از اعلام فدرال رزرو آمریکا مبنی بر عدم تغییر در نرخ‌های بهره و کاهش ارزش دلار، قیمت هر بشکه نفت در معاملات بازار جهانی از ۴۸ دلار عبور کرد. قیمت نفت در 2 روز گذشته با جهش
3 درصدی به بالاترین رقم‌ها در سال 2016 رسید. براساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات دیروز به 48 دلار و 27 سنت رسید که نسبت به چهارشنبه گذشته بیش از 3 دلار افزایش داشته است. قیمت نفت سبک آمریکا نیز به 46 دلار و 29 سنت رسیده که در 2 روز گذشته بیش از 3 دلار رشد داشته است. کاهش ارزش دلار موجب شده نفت و دیگر کالاهای قیمت‌گذاری‌شده به دلار برای دارندگان دیگر ارزها ارزان‌تر شود.


ابلاغ ضوابط اعطای برند جایگاه‌های سوخت
وزیر نفت دستورالعمل نحوه ارزیابی شرکت‌های ‌صاحب صلاحیت معتبر(برند) برای توزیع فرآورده‌های نفتی و CNG را به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران ابلاغ کرد. به گزارش فارس، بیژن زنگنه هدف اصلی راه‌اندازی شرکت‌های صاحب صلاحیت یا برند را ارتقای رفاه، ایمنی و افزایش کیفیت خدمات قابل ارائه به مصرف‌کنندگان دانست. وی اعلام کرد: هدف از ایجاد برند ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر در حوزه عرضه فرآورده‌های نفتی به مردم، حمایت از بخش خصوصی و ایجاد فضای رقابتی در کشور است. زنگنه افزود: شرکت‌هایی که شرایط لازم را طبق ضوابط اعلامی دارند، مراجعه کنند و درخواست برند شدن بدهند تا شاهد احداث جایگاه‌های تحت پوشش برند و بهبود عرضه سوخت در سراسر کشور باشیم.


باز هم حمله آخوندی به مسکن مهر!
درحالی طی 3 سال اخیر دولت تدبیر و امید مطابق قانون اساسی تدبیری برای خانه‌دار کردن مردم نداشته است که یکبار دیگر وزیر راه‌وشهرسازی به طرح مسکن مهر حمله کرد و سیاست دولت قبل در خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد از پس‌اندازهای آینده را به باد انتقاد گرفت. به گزارش تسنیم، عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی بار دیگر سیاست دولت‌های نهم و دهم برای خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد را به باد انتقاد گرفت. وی در گردهمایی مدیران ارشد و رؤسای شعب بانک مسکن گفت: متأسفانه در دولت‌های نهم و دهم با این شعار عام‌پسند که نیازی به پس‌انداز برای خانه‌دار شدن نیست با 500 هزار تومان می‌توان خانه‌دار شد، رژیم پس‌انداز از بین رفت و در اواخر دهه 80 شاهد اضمحلال رژیم پس‌انداز مسکن و تشویق سیاست مصرف مسکن بدون پس‌انداز بودیم. وی با بیان اینکه توسعه بر پس‌انداز متکی است، خاطرنشان کرد: مگر می‌شود بدون پس انداز توسعه داشت؟ اما با شعار پوپولیستی گفتند که نیاز به پس‌انداز نیست و در اواخر دهه 80 هیچ سیاست پس‌اندازی را مشاهده نمی‌کنیم.


Page Generated in 0/0045 sec