printlogo


کد خبر: 156760تاریخ: 1395/2/11 00:00
اخبار

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران:
پیش‌ثبت‌نام در مدارس دولتی ممنوع است
مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران درباره برنامه جامع استقرار پایه دهم در مدارس و وضعیت پیش‌ثبت‌نام در مدارس دولتی توضیحاتی ارائه داد. اسفندیار چهاربند، مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا پیش‌ثبت‌نام از دانش‌آموزان در مدارس دولتی قانونی است؟ اظهار داشت: برای سال تحصیلی آینده یک برنامه جامع برای استقرار پایه دهم متوسطه در مدارس دولتی و هیأت امنایی داریم. وی به فارس عنوان کرد: هیچ مدرسه‌ای مجوزی برای پیش‌ثبت‌نام پایه دهم ندارد، چراکه فرآیند ثبت‌نام به طور کامل متفاوت است و ضوابط و مراحل آن بازنگری شده است. مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران با بیان اینکه پیش‌ثبت‌نام در هر مقطعی غیرقانونی است، خاطرنشان کرد: در حوزه مدارس غیردولتی با توجه به اینکه شهریه اعلام شده است منعی وجود ندارد و این مدارس مطابق ضوابطی که اعلام شده عمل می‌کنند، اما در حوزه مدارس دولتی هیچ دستورالعمل و مجوزی برای پیش‌ثبت‌نام داده نشده است.

بررسی پرونده سیلاب
در سازمان بازرسی
 زمینه بررسی و پیگیری خسارات و نحوه خدمت‌رسانی در سیل 14 استان در سازمان بازرسی فراهم شده است. ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره بررسی وضعیت وقوع سیلاب در کشور از سوی سازمان بازرسی به میزان گفت: پیگیری خسارات و نحوه خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان در 14 استان در سازمان بازرسی جمع‌بندی و بررسی شده است. رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: اگر دراین باره سهل‌انگاری یا قصوری صورت گرفته باشد این گزارش را در آینده نزدیک تکمیل و به مقامات ذی‌صلاح ارسال خواهیم کرد. گفتنی است قاضی سراج پس از وقوع سیلاب در فروردین‌ماه سال جاری از ورود سازمان بازرسی به این موضوع خبرداد و گفت: به مدیران کل بازرسی استان‌هایی که درگیر حادثه سیل شده‌اند اعلام کرده‌ایم که بر این موضوع نظارت کامل داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید.


دولت به تعهداتش درباره شهرداری عمل کند
«دولت باید در بخش حمل‌ونقل عمومی به تعهدات خود عمل کند». به گزارش
«وطن امروز»، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران با بیان این مطلب گفت: شوراها در قانون اساسی به عنوان ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشور آمده‌اند. وی تاکید کرد: با گذشت ۱۷ سال از تاسیس شوراها در کشور، هنوز شوراها شورای واقعی شهر و استان نیستند بلکه شوراهای شهرداری هستند. چمران با بیان اینکه در همه دولت‌ها عنوان می‌شود که کار مردم را به دست مردم بسپارند، اضافه کرد: شاهدیم که در اجرا چنین اتفاقی نمی‌افتد. مسائل حاکمیتی را مجلس و دولت باید دنبال کنند اما مسائل محله‌ای باید براساس قانون به خود مردم سپرده شود و مردم نیز نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند که مسائل شهر را به آنها بسپارند. رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها آنقدر مشکل دارند که شوراها باید به صورت مضاعف بتوانند برای رفع این مشکلات تلاش کنند اما با تمام کاستی‌ها و کمبود امکانات با یک انسجام برای حل مشکلات مواجه هستیم. رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت باید در بخش حمل‌ونقل عمومی به تعهدات خود عمل کند. رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با تشکیل شوراهای شهر و روستا وظایف دولت نیز کمتر می‌شود و دولت می‌تواند به مسائل کلان بپردازد. در حال حاضر یکهزار و80 شهر در کشور وجود دارد که در صورت نبود شوراها وزارت کشور باید برای این تعداد از شهرها شهردار تعیین می‌کرد اما در حال حاضر خود مردم این کار را انجام می‌دهند.
 


Page Generated in 0/0055 sec