printlogo


کد خبر: 156769تاریخ: 1395/2/11 00:00
اخبار

آخرین اخبار از فروش آثار سینمای ایران
ادامه بازار داغ سینما
گروه فرهنگ و هنر: در ایامی که سینمای ایران روزهایی خوش را به لحاظ توجه مخاطبان در اکران به خود می‌بیند و آمار فروش به نقل از منابع موثق، حکایت از آن دارد که استقبال از آثار سینمایی در چرخه اکران به شکلی روزافزون و با شیبی بلند رو به افزایش است، از روز چهارشنبه گذشته 2 اثر جدید با نام‌های «اژدها وارد می‌شود» ساخته مانی حقیقی و «خنده‌های آتوسا» به کارگردانی علیرضا فرید به جای فیلم‌های «کفش‌هایم کو؟» و «خشم و هیاهو» به اکران درآمدند. « اژدها وارد می‌شود» بعد از تبلیغات قابل توجهی که در زمان برگزاری جشنواره فیلم فجر و حضور در جشنواره برلین در بهمن ماه سال گذشته انجام شده بود، در روز اول اکران در شرایطی باورنکردنی به فروش 38 میلیون تومانی دست یافت و در برخی سینماها به سانس فوق‌العاده رسید. این فیلم که در گروه سینمایی «زندگی» اکران می‌شود، برخلاف آثار کمدی، فرم و روایتی پیچیده دارد و از این نظر استقبال مخاطبان از آن غیرقابل پیش‌بینی بوده است. استقبال از این فیلم در روزهای اول اکران به نحوی بوده که از 2 روز پیش عمده سانس‌های آن به پیش فروش رسید. اما در جدول فروش همچنان فیلم «من سالوادور نیستم» با رکورد دست نیافتنی بیش از 12 میلیارد تومانی در صدر قرار دارد و فیلم کمدی دیگری با نام «50 کیلو آلبالو» با فروش 7میلیارد و 812 میلیون تومان در رده دوم قرار دارد. در رده سوم و با رقابتی تنگاتنگ میان فیلم‌های «ابد و یک روز» و «بادیگارد»، فیلم سعید روستایی با 5میلیارد و 334 میلیون تومان قرار دارد و «بادیگارد» به فروش 5 میلیارد و 205 میلیون تومان رسیده است. «خشم و هیاهو» با جهشی ناگهانی در آخرین روزهای اکران به فروش 993 میلیونی دست یافت و اما «کفش‌هایم کو؟» به عنوان تنها فیلم شکست خورده در اکران نوروزی تنها 428 میلیون تومان فروش داشته است. قرار است از چهارشنبه این هفته فیلم «مرگ ماهی» ساخته روح‌الله حجازی هم به چرخه اکران اضافه شود.

تمجید داریوش فرهنگ از کارگردانی حاتمی‌کیا
داریوش فرهنگ، بازیگر و کارگردان قدیمی سینما و تلویزیون با تمجید از کارگردانی شاخص ابراهیم حاتمی‌کیا در فیلم «بادیگارد» گفت: من اصولاً درباره‌ فیلم‌ها و همکارانم صحبت نمی‌کنم، اما درباره سبک فیلمسازی حاتمی‌کیا باید بگویم او طی تمام این سال‌ها نشان داده کارگردانی بسیار حرفه‌ای، کاربلد و متخصص است. به گزارش ایسنا، فرهنگ در ادامه  ضمن بررسی آثار حاتمی‌کیا افزود: البته مشکل برخی فیلم‌های حاتمی‌کیا این است که همیشه شروع فیلم‌های او بسیار عالی است و پایان فیلم‌های او نیز بسیار عالی است اما در این بین باید قدری به سناریو بیشتر توجه کند. با این همه فکر می‌کنم حیف حاتمی‌کیاست که با این سطح از توانایی به سناریو کم‌توجهی کند! داریوش فرهنگ درباره مسائل رخ داده در جشنواره فجر برای «بادیگارد» گفت: از نظر من فیلمی که حاتمی‌کیا ساخته بود آنقدر قوی بود که در کاندیداهای دریافت سیمرغ بهترین کارگردانی قرار بگیرد اما حواشی رخ داده باعث شد به کار او کم‌توجهی شود. از نظر من «بادیگارد» بسیار قوی‌تر از «چ» بود. کارگردان سریال «سلطان و شبان» افزود: حاتمی‌کیا کارگردانی بسیار توانمند است. او نقش‌ها را بسیار خوب می‌نویسد و بسیار خوب می‌پروراند و همین باعث می‌شود بازیگران نیز به ایفای نقش در آثار او علاقه‌مند شوند. حاتمی‌کیا در کنار 4-3 نفر دیگر از آن دسته فیلمسازانی است که هر وقت  هر شرایطی بوده است، توانسته‌اند فیلم خود را بسازند و حرف خود را بگویند.

کارگردان جیمز باند، رئیس داوران جشنواره ونیز شد
سم مندس، کارگردان شناخته‌شده سینمای جهان به‌عنوان رئیس هیات داوران جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد.  گروه داوری جشنواره فیلم ونیز متشکل از ۹ داور بوده که سم مندس، خالق آثار جدید جیمز باند، ریاست داوران را در بخش رقابتی برعهده دارد. جشنواره فیلم ونیز در سال ۲۰۱۶ از ۳۱ آگوست تا ۱۰ سپتامبر برگزار می‌شود. در جشنواره فیلم ونیز هرساله برنده شیر طلا را برای بهترین فیلم معرفی می‌کنند و جایزه بزرگ داوری هم به بهترین کارگردان می‌رسد. جایزه وولپی به بهترین بازیگر مرد و زن و بهترین فیلمنامه‌نویس اهدا می‌شود و جایزه ویژه گروه داوری و جایزه مارچلو ماسترویانی نیز به بهترین بازیگر نوظهور اهدا خواهد شد.


Page Generated in 0/0067 sec