printlogo


کد خبر: 156770تاریخ: 1395/2/11 00:00
رویدادها

انتشار خاطرات شهید ۲۱ساله مدافع حرم
خاطرات محمدرضا دهقان‌امیری، شهید 21ساله مدافع حرم که در دفاع از حرم اهل بیت(ع) به شهادت رسیده در کتاب «ابو وصال» منتشر می‌شود. به گزارش فارس، کتاب «ابو وصال» حاوی خاطرات این شهید عزیز مراحل نهایی تولید خود را طی کرده و بزودی راهی بازار کتاب خواهد شد. این اولین کتاب از مجموعه مدافعان حرم انتشارات شهید کاظمی است که بزودی توسط این انتشارات منتشر خواهد شد. کار تدوین خاطرات و زندگی‌ این شهید والامقام را محدثه علیجان‌زاده روشن برعهده داشته و خاطرات این شهید را در قالب کتاب گردآورده است.

مسعود کیمیایی به دنبال
«قاتل اهلی»
مسعود کیمیایی در ادامه علاقه‌مندی خود برای ساخت سوژه‌هایی با موضوع خشونت و خانواده این بار سراغ «قاتل اهلی» رفته و چندی است اقدام به نگارش و بازنویسی فیلمنامه آن کرده است تا با انتخاب بازیگر وارد فاز تولید شود.  مسعود کیمیایی، کارگردان باسابقه سینمای ایران حالا پس از چند پروژه شکست‌خورده با وسواس بیشتری به دنبال نگارش فیلمنامه و ساخت فیلم جدیدش رفته و پس از چندین بار بازنویسی فیلمنامه به تازگی شروع به انتخاب بازیگر کرده است.  از جمله خبرهای مسرت‌بخش در ساخت این فیلم احتمال حضور فریماه فرجامی است تا این بازیگر پیشکسوت پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری در جلوی دوربین ظاهر شود.

جمع‌آوری 177 دستگاه ماهواره توسط بسیجی گچکار قمی
گچکار جوان قمی آنگاه که دریافت ماهواره با بنیان خانواده و جامعه چه می‌کند، بسیجی‌وار و خودجوش دست به کار شد و بی‌هیچ ادعایی، عامل جمع‌آوری 177 دستگاه ماهواره در یکی از مناطق محروم شهر قم شد. به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین زرقانیان، متولد سال 66  اهل محله امامزاده سیدعلی(ع) یا به قول قمی‌ها شاه‌سیدعلی است و  حدود 18 سال است که به شغل گچکاری مشغول است و 3 سالی هم می‌شود که در پایگاه 4 شهید نظری ثابت، مدال افتخار بسیجی بودن را با خود حمل می‌کند. زرقانیان هدف خود را از این اقدام چنین گفت: به عنوان یک بچه مسلمان و یک بچه شیعه، وقتی بدی‌های ماهواره را دیدم نمی‌توانستم بی‌تفاوت بنشینم. از این رو چندی است از سوی فرمانده حوزه به عنوان مسؤول امر به معروف حوزه منصوب شدم و کارها را با جدیت بیشتری ادامه می‌دهیم. وی افزود: حقیقتاً امروز ماهواره‌ها بلایی سر خانواده‌ها آورده که هر انسان منصف و واقع‌بینی نمی‌تواند نسبت به آنها بی‌توجه و بی‌تفاوت باشد. حرف من به برخی از دوستان در بسیج نیز این بوده که اهالی مسجد عموماً اهل ماهواره نیستند و لذا ما به جای روشنگری صرف در مسجد باید سراغ افراد در کف جامعه و کوچه و خیابان برویم و چهره به چهره یا از طریق اطلاع‌رسانی آنها را آگاه کنیم تا بیایند و ماهواره‌های خود را تحویل دهند.

حراج ملی ایران سراغ فرش رفت
برای نخستین بار در کشورمان «حراج تخصصی فرش در ایران» برگزار می‌شود.  به منظور رسیدن به نگاهی تخصصی در حوزه فرش، خانه حراج ملی پس از برگزاری 2 دوره حراج ملی، تلاش دارد با برگزاری «نخستین حراج تخصصی فرش در ایران» توجه خریداران و علاقه‌مندان به این هنر اصیل ایرانی را به خود جلب کرده و این هنر را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.  در این راستا «خانه حراج ملی» از مالکان فرش‌های دستباف نفیس دعوت می‌کند شناسنامه و تصویر آثار خود را تا تاریخ 15 اردیبهشت به خانه این حراج به آدرس تهران، میدان آرژانتین، خیابان بخارست (احمد قصیر) نبش خیابان دهم، طبقه‌3، واحد 2 ارسال کنند.  همچنین علاقه‌مندان و مالکان جهت کسب اطلاع است بیشتر با شماره 88504721 تماس حاصل کنند. گفتنی است، «خانه حراج ملی» تاکنون اقدام به برگزاری 2 دوره حراج ملی آثاری در زمینه‌های نقاشی، نقاشی‌خط، تذهیب، خوشنویسی، مینیاتور، صنایع‌‌دستی، فرش دستباف و سوخت چرم کرده است که با توجه به اینکه دومین دوره «حراج ملی» نیز با تمرکز بر فروش صنایع‌دستی برای نخستین‌بار در کشور برگزار شد با استقبال بالای هنرمندان و هنردوستان مواجه شد.


Page Generated in 0/0082 sec