printlogo


کد خبر: 156782تاریخ: 1395/2/11 00:00
چهارگوشه

بازگشت قذافی‌ها به لیبی
شورای شهر البیضاء و شورای ریش‌سفیدان این شهر درباره بازگشت بیوه قذافی و نوه‌هایش به لیبی موافقت کردند.  در بیانیه شورای شهر البیضاء و شورای ریش‌سفیدان این شهر آمده است: این تصمیم در راستای تلاش شورا برای گردهم آوردن مردم و جلوگیری از فتنه‌ها و برقراری صلح و امنیت اجتماعی بین شهروندان و پایان دادن به درد و رنج مهاجران و آوارگان گرفته شده است.  بیوه قذافی بعد از سرنگونی رژیم قذافی به همراه
3 فرزند قذافی در سال 2011 به الجزایر پناهنده شد. او از تابستان 2014 در قاهره زندگی می‌کند.

استقرار نظامیان ترک در قطر
دوحه و آنکارا با امضای یک توافقنامه نظامی، روابط دوجانبه خود را که در سال‌های اخیر با حمایت مشترک از گروه‌های مسلح در سوریه در سطح بالایی قرار داشت، تقویت کردند.  توافقنامه ویژه استقرار نیروهای ترکیه در قطر، پنجشنبه با حضور داووداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه و همتای قطری‌اش امضا شد. منابع ترکیه و قطر درباره سطح توافقنامه نظامی، تعداد نیروهای ترکیه‌ای که قرار است به قطر بروند و ماموریت‌های آنان اظهار نظر نکرده‌اند.

مسیحیت عراق در معرض انقراض!
انجمن دفاع از مسیحیان شرق، روز چهارشنبه، در پاریس هشدار داد حمایت از اقلیت مسیحی در عراق امری «ضروری» است.   پاتریک کرم، رئیس انجمن «مسیحیان شرق در خطر» (کریدو)  وضعیت مسیحیان را اضطراری ارزیابی کرد و گفت: بویژه در عراق، متاسفانه به سمت پایان موجودیت مسیحیان با قدمت پیش می‌رویم.  کرم با اشاره به اینکه تعداد مسیحیان عراق از حدود 2 میلیون نفر درسال 1977 به 350 هزار تا 450 هزار نفر رسیده است، افزود، صد هزار نفر نیز اخیرا آواره شده‌ و بخش بزرگ‌تری از مسیحیان نیز خواهان مهاجرت به اروپا هستند.

30 هزار کشته و زخمی در اوکراین
معاون دبیر کل سازمان ملل در امور سیاسی، در شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد، از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین در آوریل 2014 تاکنون حدود
10 هزار تن در این درگیری‌ها کشته و بیش از 20 هزار تن نیز در این کشور زخمی شده‌اند. وی با بیان اینکه آخرین درگیری در اوکراین در تاریخ 27 آوریل رخ داده، تأکید کرد، طی هفته‌های اخیر درگیری‌ها در اوکراین افزایش یافته و به حدی رسیده که از ماه آگوست 2014 بی‌سابقه بوده است.

هجوم به خانه‌های مسلمانان آلمان
افزایش روند اسلام‌ستیزی، فشار مضاعف به مسلمانان و تضییع حقوق آنان در کشورهای غربی، به تراژدی غمناکی تبدیل شده و هر روز بر ابعاد آن افزوده می‌شود. پلیس آلمان، سه‌شنبه در اقدامی غیرمعمول با هجوم به منازل و مغازه‌های مسلمانان در شهر برمن به تفتیش محیط زندگی خصوصی و محل کسب‌وکار ساکنان این منطقه مبادرت کرد. پلیس علت این اقدام هراس‌آور علیه مسلمان را «فوری بودن تهدیدها» اعلام کرده است.

رأی به رفع تحریم‌های ضد روسی در فرانسه
نمایندگان مجمع ملی فرانسه قطعنامه پایان دادن تحریم‌های ضد روسیه را تصویب کردند که این موضوع سبب خشم آمریکایی‌ها شده است. 55 تن از 98 نماینده مجلس بالادستی کنگره فرانسه پنجشنبه به قطعنامه‌ای رای دادند که اگرچه هنوز مفاد آن به طور کامل منتشر نشده اما موضوع آن لغو تحریم‌های اقتصادی اتحادیه اروپایی علیه روسیه است. نمایندگان موافق این قطعنامه که بسیاری از چهره‌های هم‌حزبی فرانسوا اولاند و چند چهره کمونیست در میان‌شان دیده می‌شود، بدین وسیله از دولت اولاند خواستند اجرای تحریم‌های اعمال شده توسط اتحادیه اروپایی علیه روسیه را متوقف کند. پیش‌تر وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرده بود این کشور در تابستان برای برداشته شدن تحریم‌های غرب علیه روسیه، تلاش خواهد کرد. اما قطعنامه مجمع ملی فرانسه باعث واکنش‌های منفی از سوی کاخ سفید و کنگره آمریکا شده است در حالی که شرکت‌های آمریکایی از آن استقبال کرده‌اند. همچنین به نظر می‌رسد حرکت سیاسی مشابهی در کشورهای یونان، ایتالیا، فنلاند و لهستان که صنایع‌شان بویژه صنایع غذایی و کشاورزی، از تحریم روسیه متضرر شده‌اند صورت بگیرد.


Page Generated in 0/0066 sec