printlogo


کد خبر: 156795تاریخ: 1395/2/12 00:00
اخبار

دولت می‌تواند بنزین را دونرخی نکند
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه دولت مخالف دونرخی شدن بنزین است، گفت: با توجه به اینکه اجرای قانون در اختیار دولت است و دولت هم مخالف آن است پس می‌تواند نسبت به دونرخی یا تک‌نرخی بودن تصمیم‌گیری کند. محمدسعید انصاری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در جلسه کمیسیون انرژی تصویب کردیم فقط کارت سوخت باقی بماند و بیشتر، کمتر و چند نرخی شدن اصلا نه هدف‌مان بود و نه تصویب کردیم. وی خاطرنشان کرد: دولت مخالف دونرخی شدن است و در قانون هم گفته است دولت می‌تواند دو نرخی کند و هم می‌تواند این کار را انجام ندهد. بنابراین اجرای این قانون در اختیار دولت است. نماینده مردم آبادان در مجلس در پایان ابراز کرد: این مصوبه نباید تصویب می‌شد و همان روال تک نرخی باقی می‌ماند اما مردم هم نباید نگران باشند. فکر نمی‌کنم دولت به سمت دو نرخی شدن برود.


انبارها پر است برنج ارزان می‌شود
مدیرکل غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه مشکلی در تأمین برنج وجود ندارد و انبارها مملو از برنج است، گفت: عدم توزیع بموقع در بازار موجب افزایش قیمت برنج شد که با توزیع آن قیمت‌ها کاهش می‌یابد. کاوه خاکسار در گفت‌‌‌وگو با فارس با بیان اینکه مشکلی در تأمین برنج وجود ندارد و انبارها مملو از برنج است، گفت: عدم توزیع بموقع برنج در بازار موجب افزایش قیمت آن شده که با توزیع برنج  قطعا قیمت‌ها کاهش می‌یابد. براساس این گزارش قیمت برنج ایرانی در یک ماه اخیر از حدود 8 هزار تومان به 11 هزار تومان رسیده است.


نقش روابط‌عمومی
در فضای جدید اقتصاد ایران
تا چند روز دیگر سومین گردهمایی ایران و اروپا(14 و 15 اردیبهشت) با تمرکز بر قدرت بخشیدن به فعالان بخش خصوصی ایران برای ایجاد زمینه همکاری دوجانبه با فعالان و صاحب‌نظران اقتصادی از کشورهای اروپایی در شهر زوریخ سوییس برگزار می‌شود. آرش وفاداری، مدرس و کارشناس روابط‌عمومی در این‌باره گفت: این گردهمایی فرصتی است تا فعالان بخش خصوصی ایران و اروپا، تجربیات اقتصادی خود را در صنایع مختلف درباره وضعیت امروز و رو به ‌رشد اقتصاد ایران با یکدیگر به اشتراک بگذارند. به گفته وفاداری، در شرایط کنونی، فعالان اقتصادی با فرصت‌های جدیدی روبه‌رو خواهند شد که اهمیت علم ارتباطات را در مباحث اقتصادی بیش از هر زمان دیگری روشن خواهد کرد. از این‌رو ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصت‌ها و چالش‌های آن در ارتباط با اقتصاد بخش خصوصی، از بخش‌های مهم گردهمایی ایران و اروپا به‌شمار می‌رود. مدیرعامل ماناپیام با اشاره به اهمیت گردهمایی ایران و اروپا و حضور سفیران سوییس، سوئد، هلند، بلژیک و جمعی از مدیران مطرح ایرانی و اروپایی اظهار داشت: آگاهی از ابزارهای جدید ارتباطاتی در دنیا و شناسایی فرصت‌ها و ابزارهای موجود برای بخش خصوصی ایران و دنیا، امری مهم است که در جایگاه‌سازی و بقای آنها بویژه در بازارهای جدید نقش بسزایی دارد.


واردات خودروی آمریکایی با مجوز
مجوز واردات خودروهای آمریکایی باطل نشده و وزارت صنعت از صدور مجوزها اطلاع داشته است. به گزارش تسنیم، میثم رضایی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی واردکنندگان خودرو در این باره گفت: خبری از باطل شدن مجوز واردات خودروهای آمریکایی نیست و در حال حاضر 24 تا 25 خودروی آمریکایی به ‌ارزش 30 هزار تا 140 هزار دلار در سامانه ثبت سفارش قرار داشته و مشتریان می‌توانند با پرداخت 3 درصد گمرکی آنها را ترخیص کنند. رضایی افزود: این خودروها در زمره خودروهای لوکس قرار داشته و خود مردم آمریکا قادر به خرید آنها نیستند. وی با بیان اینکه سایت رسمی جنرال موتورز هم اعلام کرده ایران به همراه ٤ کشور دیگر فاقد نمایندگی این شرکت هستند، گفت: وقتی این سایت چنین موضوعی را رسما اعلام می‌کند پس این شرکت که مجوز واردات خودروهای آمریکایی را گرفته نماینده رسمی نیست.


Page Generated in 0/0058 sec