printlogo


کد خبر: 156799تاریخ: 1395/2/12 00:00
اخبار

اعتراض توکلی  به حقوق ۳۵میلیونی یک مقام دولتی
احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در کانال تلگرام خود روایتی از یک مسؤول دولتی که ماهانه ۳۵میلیون تومان حقوق می‌گیرد، منتشر کرد. به گزارش تسنیم، توکلی در کانال تلگرام خود نوشت: این خاطره، مزاح و شوخی نیست. به فلان مسؤول عالیرتبه دولتی اعتراض کردم چرا باید 35 میلیون تومان حقوق ماهانه دریافت کنی؟ گفت: من نه سهام دارم و نه کار اقتصادی می‌کنم و نه درس می‌دهم. اگر این حقوق را نگیرم باید این کار را رها کنم. گفتم: مگر چقدر خرج داری که به کمتر از این راضی نیستی؟ حرف بینمان زیاد زده شد، آخر سر گفت: به‌خاطر شما 7 میلیون تومان از حقوقم را کم می‌کنم و رفت.


خواسته‌های کارگران
در روز جهانی کارگر
مراسم روز جهانی کارگر دیروز با راهپیمایی هزاران کارگر تهرانی برگزار شد. در پایان مراسم راهپیمایی خواسته‌های صنفی کارگران در قالب قطعنامه‌ای به‌صورت کامل خوانده شد. بر این اساس اجرایی و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی و مؤلفه‌های آن از سوی دولت، جلوگیری از ورود کالاهای خارجی، چه از مبادی قانونی و چه از طریق قاچاق و همچنین شدید‌ترین نوع برخورد با قاچاقچیان سازمان‌یافته، رسیدگی به وضعیت واحدهای تولیدی و اخراج کارگران و تعویق طولانی‌مدت حقوق آنان، رسیدگی به وضع قراردادهای موقت کار، اعتراض به مصوبه مزد سال 95 شورایعالی کار، اعتراض به عملکرد سازمان تأمین اجتماعی و عمل نکردن به تکالیف قانونی خود و نرخ بالای بیکاری بویژه بین فارغ‌التحصیلان، جوانان و زنان از جمله این خواسته‌هاست.


پرونده مسکن‌مهر  بسته نمی‌شود
پرونده مسکن‌مهر در سال 95 به استثنای پروژه‌های دارای معارض و پرونده‌های قضایی بسته می‌شود، هرچند باز هم می‌گویم که کار ساخت آنها به پایان می‌رسد و درباره تامین خدمات آب و برق نمی‌توان با قاطعیت سخن گفت. احمد اصغری مهرآبادی، قائم‌مقام وزیر راه‌و‌شهرسازی در مسکن‌مهر با بیان این مطلب به فارس گفت: واگذاری پروژه 4500 واحدی مسکن‌مهر پردیس (فاز11) که مشکل خدمات زیربنایی داشت با رفع اشکالات از این هفته آغاز می‌شود چرا که سیاست کلی وزارت راه‌وشهرسازی این است که هیچ واحد مسکن‌مهری بدون تکمیل خدمات زیربنایی تحویل متقاضیان نشود. وی با تاکید بر اینکه از نظر وزارت راه‌وشهرسازی تحویل این 4500 واحد مسکن‌مهر هیچ مشکلی ندارد، گفت: در حال حاضر برنامه نهایی تکمیل مسکن‌مهر در سال 95 در حال بسته شدن است. برنامه تکمیل حدود 15 استان به پایان رسیده و قرار شده است که مدیران راه‌وشهرسازی استان‌ها با اعلام دقیق تعداد واحدهای باقیمانده و مشخص شدن مشکلات، تاریخ نهایی را برای واگذاری‌ها اعلام کنند. قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در مسکن‌مهر گفت: در حال حاضر پرونده برخی از پروژه‌های مسکن‌مهر در مراجع قضایی است و به دلیل تقاضای  پول زیاد از سوی برخی سازنده‌ها و ندادن پول از سوی متقاضیان، پرونده این واحدهای مسکونی به مراجع قضایی ارسال شده و منتظریم تا رأی نهایی صادر شود. وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد واحد مسکونی دارای مشکل داریم که برای آن پرونده تشکیل شده است، گفت: 49 هزار واحد مسکونی دارای مشکل داریم که برای آنها پرونده تشکیل شده است که باید رأی صادر شود. در پردیس 30 هزار مسکن‌مهر برای تحویل منتظر آب و برق هستند.

 


Page Generated in 0/0050 sec