printlogo


کد خبر: 156806تاریخ: 1395/2/12 00:00
نبض جامعه

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد
اعمال افزایش حقوق مستمری‌بگیران، بزودی
«بزودی و با مشخص شدن میزان افزایش حقوق بازنشستگان، میزان افزایش حقوق سال جاری را اعمال می‌کنیم». به گزارش
«وطن امروز»، سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان این مطلب اظهارداشت: در سال 95 خدمات رفاهی سازمان تأمین اجتماعی گسترش خواهد یافت و سفرهای زیارتی و المپیاد ورزشی و برنامه‌های فرهنگی بازنشستگان نیز به اجرا درمی‌آید. وی بهبود خدمات اصلی و تکالیف قانونی سازمان تأمین اجتماعی در قبال بازنشستگان را نیز از برنامه‌های اصولی این سازمان برشمرد و گفت: در این باره برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است و امیدواریم با بهبود وضعیت مالی سازمان امکان افزایش حقوق‌ها و بهبود وضعیت این افراد فراهم شود. نوربخش خاطرنشان کرد: بزودی با مشخص شدن میزان افزایش حقوق بازنشستگان، میزان افزایش حقوق سال جاری را اعمال می‌کنیم و امیدواریم با بهبود شرایط اقتصادی کشور و افزایش توان مالی سازمان تأمین اجتماعی حرکت موثر و قابل لمسی برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان انجام شود.

گردوخاک در آسمان نیمه‌شرقی
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور و هجوم گردوخاک به آسمان این مناطق خبر داد. احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: افزایش ابر، بارش پراکنده  و گاهی رعد و برق از اوایل شب یکشنبه 12 اردیبهشت در نیمه شرقی کشور و شهرهای شمال و شمال‌غرب رخ خواهد داد. همچنین شاهد کاهش محسوس دما در استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز خواهیم بود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی
2 روز آینده در پاره‌ای از نقاط شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که سبب ایجاد گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد. به گفته وظیفه، در روز دوشنبه
13 اردیبهشت، با نفوذ جریانات شمالی، شاهد تشدید بارش در استان‌های ساحلی کشور و بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد در غالب مناطق کشور جز جنوب و جنوب‌غرب کشور در ساعات بعدازظهر خواهیم بود. وی درباره وضعیت هوای استان تهران اظهار داشت: آسمان تهران در روز دوشنبه 13 اردیبهشت، نیمه‌ابری، در بعدازظهر بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید با حداکثر و حداقل دمای 27 و 17 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ابهام درباره مصرف نمک دریا
عضو گروه طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سلامت غذا و نمک در طب نوین و طب ایرانی را تشریح کرد. به گزارش تسنیم، حسن عبدالله‌زاده، عضو گروه طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره سلامت غذا و نمک در طب نوین و طب ایرانی اظهار داشت: با توجه به شیوع تبلیغ نمک دریا و مشخص نبودن منبع تولید برخی انواع نمک‌های موسوم به نمک دریا در بازار باید گفت هنوز ترکیب املاح و فلزات سنگین موجود در آنها و همچنین کیفیت و استاندارد بودن اینگونه نمک‌ها مشخص نیست. به‌گفته وی، در منابع سنتی ایرانی، ملح یا نمک به اقسام معدنی و غیرمعدنی تقسیم می‌شود. نوع معدنی نیز به سنگ و غیرسنگ تقسیم می‌شود. بهترین نوع نمک‌سنگ، نمک سفید است که نمک‌سنگ بلوری نامیده می‌شود. عضو گروه طب سنتی ایرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: استحصال نمک غیرسنگ در این منابع به‌صورت تصفیه چندمرحله‌ای و مکرر و همراه با حرارت صورت می‌پذیرد تا مانند قند سفید و سفت شود که این بهترین نوع نمک است و بدترین نوع نمک؛ نمکی است که از آب دریا است که اندکی تلخی و تیزی دارد و سرشار از املاح دیگر  است. وی یادآور شد: با توجه به تأکید منابع طب سنتی بر استفاده از نمک تصفیه‌شده برای خوردن و طبخ غذا و نیز نتایج حاصل از مطالعات آزمایشگاهی در آلایندگی نمک دریا باید تحقیقات بیشتر صورت پذیرد.


Page Generated in 0/0165 sec