printlogo


کد خبر: 156807تاریخ: 1395/2/12 00:00
اخبار

مدیرنظارت بر داروی سازمان غذا و دارو مطرح کرد
کمبود 20قلم دارو در بازار
مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، شمار کمبودهای دارویی را کمتر از 20 قلم عنوان کرد و به تشریح دلایل این کمبودها پرداخت. به گزارش ایرنا، اکبر عبداللهی‌اصل، مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو  بیان داشت: با توجه به ارزیابی‌های به عمل آمده در سال 95 از وضعیت خوبی در حوزه تامین و تدارک دارو برخورداریم و تعداد اقلام کمبودهای دارویی گزارش شده توسط معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور و عموم مردم به طور میانگین کمتر از 20 مورد است. وی خاطرنشان کرد: گروه اول کمبودها مربوط به داروهای برند خارجی است؛ براساس سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نمی‌توانیم مجوز واردات برای ورود داروهای برند خارجی صادر کنیم، بنابراین پزشکان باید داروهای تولید داخل را تجویز کنند. مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو افزود: گروه دوم کمبودهای دارویی مربوط به دارو‌هایی است که ایمنی و اثربخشی آنها از سوی مراجع علمی و معتبر بین‌المللی زیر سوال است. عبداللهی اصل یادآور شد: با بازاریابی‌های غیرصادقانه‌ای که شرکت‌های واردکننده این داروها انجام می‌دهند، ممکن است احساس کمبود‌هایی را در کشور ایجاد کنند تا با قیمت‌های بالا بتوانند به فروش محصولات نائل آیند. وی اظهار داشت: گروه سوم گزارش‌های کمبود دارویی مربوط به کمبودهای بین‌المللی یا دلایل ویژه‌ای است که کشور با آن مواجه می‌شود. به عنوان نمونه یکی از دارو‌هایی که اکنون بحث کمبودش مطرح است مربوط به مسمومیت با سرب افراد است که مهم‌ترین دلیل آن به گواهی بیمارستان‌های ویژه مسمومیت، استعمال مواد مخدر آلوده به سرب است که مسمومیت معتادان را در پی دارد.


  علیرضا ترکی، معاون کمیته فناوری اطلاعات و ارتباطات سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم از فراهم شدن زیرساخت‌های فنی، راه‌اندازی اینترنت پرسرعت و رونمایی از امکانات جدید نرم‌افزار داوری مسابقات بین‌المللی قرآن در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) خبر داد. همچنین مژگان خان‌بابا، عضو هیأت داوران هفتمین همایش بین‌المللی بانوان فعال قرآنی با اشاره به اینکه در عرصه فعالیت‌های قرآنی بانوان توجه کمتری به پژوهش‌های قرآنی و تبلیغ و ترویج وجود داشته است بر ضرورت توجه به حوزه پژوهش و ترویج در فعالیت‌های قرآنی بانوان تاکید کرد.
  مانی جعفریان، قائم‌مقام شهردار منطقه 6 از استقبال ساکنان منطقه یوسف‌آباد از آسانسور پله سوم خبر داد و افزود:  از آنجا که رفت و آمد از پله‌های بلند سنگی برای بسیاری از افراد سالمند سخت و مشکل بود، تصمیم گرفته شد از آسانسور در این محدوده برای تردد ساکنان استفاده شود.
  حسین امیری‌خامکانی، نماینده مردم کرمان در مجلس با اشاره به اینکه اجتماعی شدن رویکرد مبارزه با موادمخدر یک نهضت ملی به  حساب می‌آید، گفت: برای پیشگیری از اعتیاد، مدیران باید فراخور مسؤولیت خود به اشتغال در کشور توجه ویژه داشته باشند.
  براساس اعلام سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ثبت‌نام از متقاضیان آزمون سنجش مهارت در حوزه‌های صنعت ساختمان و صنایع دستی، فرش، نان و غله  به صورت اینترنتی و هماهنگ کشوری آغاز شده و تا ساعت 24، نوزدهم اردیبهشت ادامه می‌یابد.
  محمد تقی‌جغتایی، رئیس انجمن آناتومی ایران در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره سراسری علوم تشریح در ایران که 15 الی 17 اردیبهشت در تالار امام خمینی(ره) دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد، گفت: رشته علوم تشریحی ایران با توجه به پیشرفت‌های روزافزون، مقام اول را در منطقه دارد و جزو کشورهای مطرح در سطح جهان است.
  ناصر امانی، معاون شهردار تهران در نخستین گردهمایی مدیران و مشاوران معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورا و معاونان برنامه‌ریزی مناطق اظهار داشت: 76 درصد بودجه مصوب سال 95  شهرداری مرتبط با احکام برنامه 5 ساله دوم توسعه و الباقی مرتبط به نگهداشت شهر است.


Page Generated in 0/0043 sec