printlogo


کد خبر: 156838تاریخ: 1395/2/12 00:00
اخبار

انتشارات انقلاب اسلامی با 12 کتاب چاپ اولی در نمایشگاه کتاب
انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای‌ (مدظله‌العالی) در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در شهرآفتاب حضور دارد.  به گزارش فارس، انتشارات انقلاب اسلامی در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ۱۵۰ عنوان کتاب و لوح فشرده حضور خواهد داشت که در میان آمار ارائه‌شده از سوی این ناشر حدود ۱۲ کتاب چاپ اولی با عناوین کتاب «یاد و یادگار» خاطراتی از دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با همسر مکرمه حضرت امام(ره)، «جهاد خودکفایی» ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، «دشمن‌شناسی» شناخت دشمن و روش‌های مقابله با آن از منظر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، «جلوه اهل خراسان» روایتی از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان خراسان شمالی، «احکام روزه» مطابق با فتاوای مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) و «مروری بر مبانی، روش و قواعد تفسیری» حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی در تفسیر سوره توبه... دیده می‌شود.

بازدید شهردار تهران از نمایشگاه کتاب شهر آفتاب
مدیر کمیته اجرایی و رفاهی بیست‌ونهمین نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به بازدید شهردار تهران از مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب گفت: وی روز جمعه۱۰ اردیبهشت‌ماه به همراه تعدادی از مدیران و معاونان شهرداری و مسؤولان نمایشگاه از این مجموعه بازدید کرد. به گزارش تسنیم، حسین صفری با بیان اینکه شهردار تهران به منظور دریافت گزارش وضعیت مسیرهای دسترسی ورودی نمایشگاه و نهایی شدن فعالیت‌های عمرانی، روز جمعه از مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب بازدید کرد، گفت: در این بازدید امکانات رفاهی اعم از نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی، آبخوری‌ها و استراحتگاه‌ها مورد بازدید قرار گرفت.  وی ادامه داد: شهردار تهران طی بازدید از شهرآفتاب در جریان نگرانی‌های ناشران بابت برگزاری بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قرار گرفت و ابراز امیدواری کرد موارد باقیمانده ظرف 2 روز آینده انجام ‌شود و هیچ نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت. مدیر کمیته اجرایی و رفاهی بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به ارزیابی موارد مختلف برق و خطوط دیتا در شهرآفتاب گفت: تست اولیه خطوط دیتای شهر آفتاب نیز انجام شده است و مشکلی وجود ندارد.

فیلمنامه‌های جدید
در راه نمایشگاه کتاب
فیلمنامه‌های «پنجره عقبی» و «روانی» که آلفرد هیچکاک 2 فیلم خود را براساس آنها ساخته است با ترجمه‌ شاهپور عظیمی از سوی نشر چترنگ منتشر می‌شوند. شاهپور عظیمی، مترجم و منتقد سینما درباره کتاب‌های در دست انتشار خود گفت: در مجموعه «جهان سینما»ی نشر چترنگ با دبیری غلامرضا صراف فیلمنامه‌های مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین فیلم‌های آلفرد هیچکاک را در دست ترجمه دارم که از میان این آثار فیلمنامه‌های
«پنجره عقبی» نوشته جان مایکل هیز و «روانی» نوشته جوزف استفانو خرداد ۱۳۹۵ در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. وی افزود: استفان شارف، مفسر و منتقد آمریکایی که پیش از این کتاب «عناصر ساختاری سینمای هیچکاک» را از او ترجمه کرده‌ام در یکی از کتاب‌های خود دکوپاژ نما به نمای «پنجره عقبی» را انجام داده و نقدی ساختاری با عنوان «آجرها و ملاط» بر آن نوشته است. من این موارد را نیز ترجمه کرده و به فیلمنامه اصلی افزوده‌ام.

«نفس» آبیار به رمان درآمد
نرگس آبیار براساس فیلم ساخته شده خود با نام «نفس» که در جشنواره فیلم فجر رونمایی شد، رمانی را به رشته تحریر درآورده که برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب امسال از سوی نشر نیماژ به دست مخاطبان خواهد رسید. داستان «نفس» به گفته آبیار روایتی است از پرسه‌ها و روزمرگی‌های دخترکی خیالباف با نام بهار در آستانه بلوغ و تلاش او برای کشف جهان هستی تا بتواند زندگی را با تمام شیرینی و تلخی آن به سبک خودش تجربه کند.  رمان «نفس» در ۱۳۶ صفحه و به قیمت۱۰ هزار تومان همزمان با نمایشگاه کتاب تهران منتشر می‌شود.
 


Page Generated in 0/0079 sec