printlogo


کد خبر: 156843تاریخ: 1395/2/12 00:00
اخبار

پیام رهبر انقلاب
به کنگره شهدای استان گیلان
رهبر حکیم انقلاب پیامی را به کنگره بزرگداشت شهدای استان گیلان صادر کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن این پیام به شرح زیر است:
«بسم‌الله الرحمن الرحیم
به ارواح طیبه‌ شهیدان عالی‌مقام گیلان درود می‌فرستم و ارادت خود را به خانواده‌های عزیز آنان ابراز می‌دارم. لشکر قدس گیلان در شمار یگان‌های نقش‌آفرین در دفاع مقدس بود و اینجانب خاطره‌ خوش آن صفا و صلابت و صداقت را از یاد نخواهم برد ان‌شاءالله. بزرگداشت آن فداکاران رشید، بزرگداشت رادمردی و ایمان صادقانه است. برای همه‌ دست‌اندرکاران این مراسم پاداش الهی را مسالت می‌کنم.
والسلام علیکم و رحمه‌00‌الله
 سیدعلی خامنه‌ای/ ۹ اردیبهشت ۹۵»

توانایی تولید رادار با بردهای متنوع برای نیازهای داخلی را داریم
امیر فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با حضور در صنایع اپتیک اصفهان از این صنعت بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)، وی در این بازدید گفت: همکاری تنگاتنگ میان نیروهای مسلح، صنعت و دانشگاه موجب شده است چرخه بسیار خوبی در حوزه تولید نیازمندی‌های نیروهای مسلح شکل بگیرد. وی ادامه داد: این همکاری ارزشمند باعث شده است امروز در حوزه حساسه‌های دقیق از جمله تجهیزات راداری که در لبه فناوری‌های دنیا قرار دارند به خودکفایی برسیم و توانایی داریم رادارهایی در فرکانس‌های متفاوت و با بردهای متنوع برای انواع نیازهای خود تولید کنیم.  فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) در ادامه سفر خود از مجموعه هواپیماسازی ایران نیز بازدید کرد. در این سفر امیر شهرام، جانشین صنایع الکترونیک ایران و جمعی از فرماندهان و مسؤولان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) نیز حضور داشتند.

ابراز تأسف روحانی از برخورد دیرهنگام اتحادیه اروپایی با تروریسم
حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور در دیدار «کریستین دوفرین»، رئیس مجلس سنای بلژیک به موضوع تروریسم به عنوان یک معضل بزرگ جهانی پرداخت و با تبیین ریشه‌های آن، گفت: در کنار ریشه‌های اقتصادی و فرهنگی تروریسم همانند فقر و جهل، تبعیض، ناامیدی جوانان از آینده و اعتراض آنان به دخالت‌ قدرت‌ها در کشورهای‌شان نیز از ریشه‌های اساسی تروریسم است. وی با تأکید بر اینکه «توسعه نامتعادل و نابرابری در جهان عاملی برای اعتراض جوانان است»، تصریح کرد: یکی از ریشه‌های تروریسم ناامیدی است و اینکه عده‌ای احساس تبعیض می‌کنند و نظم و قوانین موجود را برای حل‌وفصل مشکلات‌شان کارساز نمی‌دانند. رئیس‌جمهور، حملات نظامی و بمباران را راه‌حل اساسی مبارزه با تروریسم ندانست و گفت: برای مبارزه با تروریسم باید از همه امکانات جهت رفع ریشه‌های این پدیده شوم استفاده کرد. حجت‌الاسلام روحانی به برخورد دیرهنگام اتحادیه اروپایی با پدیده تروریسم اشاره کرد و گفت: متأسفانه در سال‌هایی که تروریسم دامنگیر مردم افغانستان، عراق و سوریه شد، اروپا تا حدی بی‌تفاوت ماند و زمانی وارد عرصه مبارزه با این پدیده شوم شد که شعله‌های آن به اروپا رسید.

 بررسی گزارش وزارت امور خارجه درباره برجام در کمیسیون امنیت
منصور حقیقت‌پور، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، گفت: گزارش وزارت امور خارجه درباره روند اجرای برجام، در اولین جلسه توسط اعضای کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و در جلسات بعد از مقامات وزارت امور خارجه برای پرسش و پاسخ دعوت به عمل خواهد آمد. وی افزود: به‌طور حتم در کمترین زمان، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با وزیر امور خارجه برای بررسی گزارش روند اجرای برجام نشست خواهد داشت و موضوع را بررسی خواهد کرد. نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: قطعا وزیر امور خارجه باید درباره روند اجرای برجام پاسخگو باشد و علاوه بر وزیر امور خارجه باید مسؤولان سایر دستگاه‌های مرتبط با این امر، همچون بانک مرکزی، کشتیرانی و صنایع در کمیسیون حاضر شوند و درباره مسؤولیت‌هایی که درباره برجام برعهده آنها بوده، پاسخ دهند که به وظایف خود عمل کرده‌اند یا خیر.
 


Page Generated in 0/0061 sec