printlogo


کد خبر: 156882تاریخ: 1395/2/13 00:00
ورود نهادهای امنیتی به مسأله اسپانسر البسه تیم‌ملی
جیووا چگونه به ایران رسید؟

 مهدی جمالی: منابع خبری نزدیک به نهادهای اطلاعاتی خبر از حساس شدن روی پرونده اسپانسر تیم‌ملی دادند. آل‌اشپورت از ایران رفت اما حالا یک برند به مراتب ضعیف‌تر و ناشناخته‌تر جانشینش شده است. در طول چند سال گذشته یکی از دغدغه‌های اصلی مربیان و بازیکنان تیم‌ملی کیفیت پایین البسه و تولیدات شرکت آل‌اشپورت بود. شرکت آلمانی اما مدعی بود اجناس آنها کیفیت لازم را دارد اما آنچه به کاروان  تیم‌ملی تحویل داده شده جنس‌های متفرقه است. همین فشارها باعث شد دست آخر علی کفاشیان تصمیم به تعویض اسپانسر البسه ملی‌پوشان بگیرد. خیلی‌ها منتظر برندهای مطرح و شناخته‌شده بودند اما در نهایت تعجب ناگهان اعلام شد جیووای ایتالیا با ایران به توافق رسیده است. برندی که تنها با تیم‌ملی مالت قرارداد دارد و در ایران تیم دسته یکی نیروی زمینی و باشگاه لیگ برتری ملوان! اگرچه آل‌اشپورت نام مطرحی در برندها نبود اما قطعا از جیووا نامی مطرح‌تر دارد. اما چه شد که فدراسیون فوتبال به این گزینه رسید. عنوان شده در این بین دست‌های زیادی در کار بوده و حتی مبالغ کلانی هم به عنوان کمیسیون رد و بدل شده است. برای اینکه متوجه شوید قرارداد با جیووا تا چه حد مشکوک است، تنها کافی است به مصاحبه یکی از نماینده‌های شرکت چینی لنینگ توجه کنید. نماینده این شرکت نوپای چینی عنوان کرد مبلغی به مراتب بهتر از جیووا را به فدراسیون ایران پیشنهاد کرده است اما کمیته بازاریابی فدراسیون اصلا نامه آنها را باز نکرده و مستقیم سراغ این برند ناشناخته و عجیب ایتالیایی رفته است. در رسانه‌ها عنوان شده یکی از گزارشگرهای مطرح تلویزیون هم دستی در این قرارداد داشته است. از این رو نهادهای نظارتی و امنیتی طی یک هفته اخیر به موضوع مشکوک شده‌ و در این‌باره شروع به  تحقیق کرده‌اند. گفته می‌شود از علی کفاشیان و نمایندگان فدراسیون در امضای این قرارداد سوالاتی شده است و پاسخ‌ها به قدری متناقض بوده که شاید بزودی این قرارداد به شکل یک‌طرفه از سوی فدراسیون فوتبال لغو شود. تیم‌ملی فوتبال ایران شانس حضور در جام جهانی 2018 روسیه را دارد از این رو برندهای مطرح جهان قطعا برای مذاکره پا پیش می‌گذارند.
 


Page Generated in 0/0069 sec