printlogo


کد خبر: 156920تاریخ: 1395/2/14 00:00
اخبار

نمایندگان مجلس تصویب کردند
تعطیلی رسمی
سالروز آغاز امامت ولی‌عصر(عج)
نمایندگان مجلس، هشتم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت ولی عصر (عج) را به عنوان «تعطیل رسمی» اعلام کردند. به گزارش «وطن‌امروز»، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته در نشست علنی  و در ادامه بررسی احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، با تصویب یک ماده الحاقی، هشتم ربیع‌الاول را به عنوان «تعطیل رسمی» اعلام کردند.  براساس ماده الحاقی ۳۸ ، هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و آغاز امامت حضرت ولی‌ عصر(عج) به‌عنوان تعطیل رسمی تعیین می‌شود. به این ترتیب، در صورت تایید این مصوبه در شورای نگهبان، یک روز به تعطیلات رسمی کشور اضافه می‌شود.


کسری ۶ هزار میلیاردی بودجه آموزش و پرورش
وزیر آموزش‌وپرورش درباره وضعیت بودجه این وزارتخانه در سال 95 توضیحاتی ارائه داد. به گزارش «وطن امروز»، علی‌اصغر فانی  وزیر آموزش‌وپرورش درباره بودجه این وزارتخانه اظهار داشت: بودجه سال ۹۵،
۳۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است در حالی که سال گذشته بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان بود.  وی با تاکید بر اینکه بودجه وزارت آموزش‌وپرورش برای این وزارتخانه کافی نیست، خاطرنشان کرد: درخواست ما برای اعتبار سال ۹۵، ۳۷ هزار میلیارد تومان بوده اما دولت ۳۱ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده و مجلس نیز به تصویب رسانده است، بنابراین ما امسال با ۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه خواهیم بود. فانی در واکنش به انتقادی مبنی بر نبود مدیریت درست در بودجه ادامه داد: بیش از ۹۸ درصد اعتبارات ما پرسنلی است. چگونه می‌شود بر اعتباراتی که ۹۸ درصد آن از قبل برای پرداختی‌ها تعیین شده مدیریت کرد؟ ما تنها می‌توانیم بر 2 درصد باقیمانده اعتبارات‌مان مدیریت کنیم. وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: همه حقوق حق‌التدریسی‌ها، سرباز معلم‌ها و حق‌الزحمه امتحانات تا آخر اسفندماه سال ۹۴ پرداخت شده است.

اجرای فاز دوم رتبه‌بندی معلمان
مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش‌و‌پرورش از آغاز مرحله دوم رتبه‌بندی معلمان از فروردین‌ماه خبر داد. محمدفاضل، مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش‌وپرورش درباره اجرای مرحله دوم رتبه‌بندی معلمان به مهر گفت: مرحله دوم رتبه‌بندی معلمان از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۵ آغاز شده است. وی در پاسخ به این پرسش که مرحله دوم رتبه‌بندی چه تفاوتی با مرحله اول دارد، بیان داشت: هیچ تفاوتی ندارد و وضعیت حقوقی فرهنگیان همانند احکام سال گذشته است، اجرای مرحله دوم فقط استمرار مرحله اول است. مشاور و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش‌وپرورش یادآور شد: افرادی که سابقه آنها امسال بالای ۶ سال شده است مشمول طرح رتبه‌بندی فرهنگیان می‌شوند. به گفته فاضل، سال گذشته حدود ۸۳۰ هزار نفر تحت پوشش طرح رتبه‌بندی قرار گرفتند و برای سال جاری افرادی که شرایط لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن در رتبه‌بندی را پیدا کنند اضافه خواهند شد.


Page Generated in 0/0068 sec