printlogo


کد خبر: 156926تاریخ: 1395/2/14 00:00
اخبار

اجرای نمایش «سبز، سپید، سرخ»
با موضوع مدافعان حرم
نمایش «سبز، سپید، سرخ» به نویسندگی و کارگردانی سیدعلی موسویان با موضوع مراسم تشییع شهید مدافع حرم افغان در بخش میهمان نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت – فتح خرمشهر اجرا می‌شود. به گزارش تسنیم، نمایش «سبز، سپید، سرخ» به نویسندگی و کارگردانی سیدعلی موسویان روایتگر 3 داستان امروزی به موازات یکدیگر است که حلقه اتصال آنان شهید مدافع حرمی است که در سوریه توسط نیروهای تکفیری داعش به شهادت رسیده و قرار است پیکر پاک او تشییع شود. بخش اعظمی از داستان از اتفاقات واقعی مراسم تشییع شهید مدافع حرم افغان محمدتقی حسینی الهام گرفته شده است. نوزدهمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت- فتح خرمشهر به دبیری حسین مسافرآستانه از 28 اردیبهشت تا 2 خرداد ماه در شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار می‌شود.

حسین علیزاده:
دفاع‌مقدس عرصه عشق به وطن بود
مراسم بزرگداشت استاد حسین علیزاده با حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب استان کرمانشاه در تالار وحدت دانشکده فرهنگ و هنر دانشگاه علمی- کاربردی کرمانشاه برگزار شد. در این مراسم حسین علیزاده، استاد موسیقی ایرانی با اشاره به جایگاه والای نقش‌آفرینان عرصه مقاومت و جهاد به نقش هنرمندان در تبلور شهادت و ایثار اشاره داشت و گفت: عنوان هنرمند را مردم به یک فرد اطلاق می‌کنند و بدین ترتیب هنرمند متعلق به مردم است و باید با عشق و علاقه به مردم به فعالیت هنری بپردازد. وی با تاکید بر اینکه همیشه به ایرانی بودن خویش افتخار می‌کنم، خاطرنشان کرد: دیدن برخی مطالب در نشریات موجب شرم انسان می‌شود، چرا باید ما منتظر باشیم کسی از خارج برای حل مشکلات ما بیاید و این در حالی است که در کشورمان چیزی از بقیه دنیا کم نداریم و باید یاد بگیریم مشکلات‌مان را خودمان حل کنیم. این هنرمند مطرح کشورمان با این کلام، متکی بودن به بیگانگان را بشدت مورد انتقاد قرار داد و افزود: عشق به وطن موجب شده بسیاری از افراد در طول تاریخ کشور و در رویارویی با مشکلات مختلف همچون جنگ تحمیلی، تحریم و... به ایرانی بودن خویش افتخار کنند.

افتتاح بیست‌و‌نهمین نمایشگاه
 کتاب تهران
بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز (۱۴ اردیبهشت‌ماه) با حضور رئیس‌جمهوری در سالن ملل شهر آفتاب افتتاح خواهد شد تا آغازی باشد برای نویسندگان و فعالان عرصه نشر کتاب تا این بار در مکانی تازه تاسیس به عرضه آثار فعالیت‌های خود بپردازند.  قرار است بیست‌ونهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ساعت 10 صبح با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه کتاب تهران و محمدباقر قالیباف شهردار تهران در سالن ملل شهر آفتاب افتتاح شود.  بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای خواندن دیر است» از 15 تا 25 اردیبهشت‌ماه در محل شهر آفتاب میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.  شهر آفتاب در اتوبان خلیج‌فارس، روبه‌روی حرم امام خمینی(ره) واقع شده است.

«بادیگارد» از 6 میلیارد عبور کرد
به گزارش روابط عمومی سازمان هنری- رسانه‌ای اوج، فیلم سینمایی بادیگارد به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و تهیه‌کنندگی احسان محمدحسنی توانست به فروش بیش از 6 میلیارد تومانی دست پیدا کند. از این رقم حدود 2 میلیارد تومان مربوط به شهرستان‌ها و 4 میلیارد تومان مربوط به فروش در تهران است. البته این آمار فارغ از اکران فیلم در شهرهای بدون سینما و اکران‌های دانشگاهی و... است. این در حالی است که این فیلم برخلاف تعدادی از فیلم‌های در حال اکران، هیچگونه تبلیغی در رسانه‌ها و شبکه‌های غیرمجاز نداشته و صرفا در حیطه قانونی در سطح کشور به تبلیغات پرداخته که همین تبلیغات هم چند مرتبه توسط افرادی ناشناس مورد تخریب واقع شده است. بادیگارد که تا 15 اردیبهشت در گروه سینمایی استقلال روی پرده‌ها قرار دارد، بعد از این تاریخ نیز در تهران و شهرستان‌ها به اکران خود ادامه می‌دهد ضمن آنکه علاوه بر این، اکران فیلم در شهرهای بدون سینما و اکران‌های دانشگاهی ادامه خواهد داشت.


Page Generated in 0/0048 sec