printlogo


کد خبر: 156927تاریخ: 1395/2/14 00:00
رویدادها

جمال شورجه:
سینما می‌تواند سنگر تبلیغ دین باشد
جمال شورجه، کارگردان سینما با بیان اینکه سینمای ما باید نیروی متعهد تربیت کند، عنوان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب موجی در سینما راه‌اندازی شد که به واسطه آن فیلمسازان بزرگی به سینمای کشورمان تحویل داده شدند و هر کدام از آنها امروز برای خود جایگاهی در هنر کشورمان دارند.  وی افزود: حوزه هنری در دهه 60 به نوعی پناهگاه هنرمند اخلاق‌مدار بود، شهید مرتضی آوینی پرچمدار این دست افراد بود که با کارهایش جایگاهی بسیار رفیع در هنر این مملکت برای خود فراهم کرد اما اینکه بخواهیم بررسی کنیم هنرمندانی چون آوینی از سینما چه می‌خواستند، به طور اجمال به آن خواهیم پرداخت. شهید آوینی به سینمایی معتقد بود که خروجی آن در کنار پیام، جذب تماشاگر هم باشد. آوینی بشدت مخالف سینمایی بود که در آن خواست و سلیقه مردم جایی نداشته باشد و تنها برای رضایت جشنواره‌های خارجی تولید شود، برای نمونه به یادداشت‌هایی که وی درباره «هیچکاک» نوشته بود می‌توان اشاره کرد.  شورجه خاطرنشان کرد: سینمای ایران باز هم به هنرمندانی چون شهید آوینی و فرج‌الله سلحشور نیاز دارد، اتفاقی که اگر رخ دهد، ما شاهد روزهای بسیار خوبی برای سینمای کشورمان خواهیم بود.

پاسداشت محمود اکرامی‌فر
در «شب شاعر» برگزار شد
در بیست‌وچهارمین شب شاعر که به پاسداشت محمود اکرامی‌فر برگزار شده، چهره‌های ادبی و فرهنگی در نخلستان سازمان هنری - رسانه‌ای اوج گردهم آمدند تا با بیان خاطراتی به جایگاه قابل ارزش شاعر و نویسنده گرانقدر انقلاب اسلامی بپردازند. محمدرضا سنگری در بخشی از این مراسم با اشاره به اینکه این مراسم در حقیقت به تکریم یک معلم می‌پردازد، گفت: من معلم‌ها را به 3 دسته تقسیم می‌کنم که یک گروه از آنها معلم به معنای واقعی هستند که دانش، روش، بینش و منش بزرگوارانه دارند و من این نشانه‌ها را در استاد شهید مطهری دیده‌ام. شخصی می‌گفت که شهید مطهری برای هر جلسه سخنرانی 30 ساعت مطالعه می‌کند. محمود اکرامی‌‌فر هم یک معلم است و این ویژگی‌ها را در او می‌بینم. همیشه با خود می‌گفتم ‌ای کاش او نثر را آنقدر که شعر را جدی گرفته جدی می‌گرفت، هرچند شعر او بر نثرش سایه انداخته است. مجتبی رحماندوست دیگر سخنران مراسم بود که عنوان کرد: من از همجواری با اکرامی‌فر یک کلمه را دریافتم و آن این بود که انسان در کنار او احساس آرامش می‌کند و این کم چیزی نیست. رحماندوست پس از پایان سخنانش با اشاره به بنری که برای پاسداشت اکرامی‌فر نصب شده بود، گفت: به جای «پاسداشت محمود اکرامی‌فر» باید می‌نوشتید «پاسدار محمود اکرامی‌فر» زیرا او به واقع از ادبیات پاسداری کرده و نیازی به پاسداشت ندارد. در بخش دیگری از این مراسم علی‌محمد مؤدب با اشاره به مأموریت محمود اکرامی‌فر گفت: مأموریتی که محمود اکرامی‌فر و تمام معلمان شعر انقلاب داشتند این است که چندبعدی هستند و منحصر در شعر نشدند. محمود اکرامی‌فر در پایان ضمن تشکر از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در این مراسم گفت:‌ من در زندگی همزمان جای چند نفر کار می‌کردم و بسیار دویده‌ام و معتقدم باید کار کرد و خسته نشد. در پایان بیست‌وچهارمین «شب شاعر» از محمود اکرامی‌فر و همسرش تقدیر به عمل آمد.

امین زندگانی:
هر روزم را با بوسیدن قرآن آغاز می‌کنم
امین زندگانی با بیان اینکه قرآن نقش زیادی در زندگی شخصی‌اش دارد، گفت: هر روزم را با بوسیدن قرآن آغاز می‌کنم. به گزارش نسیم آنلاین، امین زندگانی، بازیگر نقش مسلم‌بن عقیل در سریال «مختارنامه» گفت: معتقدم قرآن کتاب راهنمای ما مسلمانان است و هر موقع آیه‌های قرآنی را تلاوت می‌کنم، آرامش خاصی را تجربه می‌کنم. وی ادامه داد: بنده در اتومبیل خود قرآن کوچکی دارم که هر روزم را با بوسیدن آن آغاز می‌کنم و به طور یقین هر هفته یا هر دو هفته یکبار قرآن را تلاوت می‌کنم و از معنویتش بهره می‌برم. بازیگر نقش سلیمان نبی(ع) در «ملک سلیمان» درباره ایفای نقش در این فیلم اظهار کرد: در این اثر با مشکل سخن گفتن مستقیم با خدا مواجه بودم و بازسازی این صحنه برایم بسیار سخت بود، برای همین هنگام بازی در «ملک سلیمان» به صورت جدی سراغ قرآن رفتم.


Page Generated in 0/0061 sec