printlogo


کد خبر: 156936تاریخ: 1395/2/14 00:00
اخبار

به‌رغم فشارهای لابی صهیونیستی در انگلیس
کوربین همچنان حامی حماس و حزب‌الله
گروه بین‌الملل: جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر با وجود درخواست و فشارهای مقامات رژیم صهیونیستی از جمله سفیر این رژیم در انگلیس و لابی صهیونیستی و برخی اعضای حزبش، از محکوم کردن گروه‌های حماس و حزب‌الله خودداری کرد. روزنامه دیلی تلگراف دیروز در گزارشی نوشت: عدم محکومیت این دو گروه، موقعیت جرمی کوربین را به‌عنوان رهبر حزب کارگر در آستانه انتخاب شوراهای محلی در انگلیس بیش‌ از پیش متزلزل خواهد کرد. این روزنامه افزود: با اینکه اتحادیه اروپا و آمریکا، حماس و حزب‌الله را در فهرست تروریستی قرار داده‌اند، کوربین از این دو گروه با واژه «دوست» یاد کرده است. دیلی‌تلگراف نوشت: سخنگوی جرمی کوربین یکشنبه‌ شب پس از درخواست‌ها برای محکوم کردن حزب‌الله و حماس، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جرمی کوربین حامی دیرینه حقوق فلسطینی‌ها و برقراری صلح و عدالت در خاورمیانه از طریق گفت‌وگو و مذاکره بوده است». در این بیانیه آمده است: «کوربین برای پیشبرد روند صلح و آشتی، از جمله در آفریقای‌جنوبی، آمریکای لاتین، ایرلند و خاورمیانه، با افراد زیادی دیدار کرده است که با آنها اختلاف‌نظر شدید داشته است. وی معتقد است گفت‌وگو با کسانی که با آنها اختلاف‌نظر دارید، به‌ویژه زمانی که آنها از حمایت گسترده یا مجوزهای دموکراتیک برخوردارند، ضروری است. صرفاً گفت‌وگو باکسانی که با آنها هم‌عقیده هستید، کمکی به دستیابی به عدالت و صلح نمی‌کند». دیلی تلگراف با اشاره به جنجال ایجادشده به دنبال سخنان ضد صهیونیستی «کن لیوینگستون» شهردار پیشین لندن، مدعی شد: عملکرد و رویکرد کوربین در قبال این مناقشه منجر به ادعاهایی در این باره شده است که «جان مک دانل»، وزیر دارایی در سایه انگلیس منتظر است تا در صورت اقدام قاطع نمایندگان حزب کارگر، رهبری این حزب را بر عهده گیرد. این در حالی است که مایکل فاستر، یکی از حامیان مالی حزب کارگر اعلام کرده است از زمان روی کار آمدن کوربین، هیچ‌یک از یهودیان به این حزب کمک مالی نکرده‌اند.


مخالفت برنان با عمومی شدن پرونده 11سپتامبر
سیا به نفع سعودی دخالت می‌کند
سازمان سیا به نفع آل‌سعود در پرونده واقعه 11 سپتامبر دخالت می‌کند تا بلکه آبروی آنها را نزد افکار عمومی غرب حفظ کند. جان برنان، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده با دسترسی عمومی به ۲۸ صفحه از گزارش کمیسیون ۱۱ سپتامبر کنگره مخالفت کرد به این بهانه که این صفحات حاوی اطلاعات نادرست بوده و می‌تواند برای مرتبط کردن عربستان به حملات تروریستی مورد استفاده قرار گیرد. رئیس سیا به ان‌بی‌سی گفت اطلاعات در این 28 صفحه مورد بررسی دقیق قرار نگرفته‌اند و در ادامه افزود انتشار این اطلاعات می‌تواند ابزاری در اختیار آن دسته از افرادی قرار دهد که می‌خواهند حملات تروریستی را به عربستان سعودی منتسب کنند. اما اعضای سابق و کنونی کنگره آمریکا می‌گویند این صفحات نشان می‌دهند سعودی‌ها از شبکه هواپیماربایان دخیل در حملات تروریستی حمایت کرده‌اند. دولت جورج بوش در سال 2003، 28 صفحه مورد اشاره را از گزارشی حذف کرد. سناتور باب گراهام، یکی از مؤلفان این گزارش، می‌گوید معتقد است هواپیماربایان
11 سپتامبر مورد حمایت دولت عربستان، همچنین صندوق‌های خیریه و افراد ثروتمند در این کشور قرار داشته‌اند. گراهام پیش‌تر در مصاحبه‌ای گفته بود: «فکر نمی‌‌کنم بتوان تصور کرد 19 نفر که اکثرشان انگلیسی صحبت نمی‌کنند، هیچ‌گاه در آمریکا نبوده‌اند یا تحصیلات در سطح دبیرستان را نیز نداشته‌اند و چنین عملیات پیچیده‌ای را بدون کسب کمک از داخل آمریکا انجام داده‌اند». در همین حین قانونگذاران مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در حال تهیه قانونی هستند که به خانواده‌های قربانیان حوادث تروریستی اجازه می‌دهد دولت‌های خارجی را که از حملات تروریستی در آمریکا پشتیبانی و حمایت مالی کرده‌اند تحت تعقیب قرار دهند. عربستان سعودی در واکنش به این قانون که دولت اوباما نیز برای توقف آن لابی‌گری کرده، تهدید کرد صدها میلیارد دلار از دارایی‌های آمریکایی خود را به فروش خواهد رساند.
 


Page Generated in 0/0058 sec