printlogo


کد خبر: 156937تاریخ: 1395/2/14 00:00
چهارگوشه

شهادت 20 زائر در کاظمین
در پی انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در منطقه سیدیه در جنوب بغداد ده‌ها تن کشته و زخمی شدند. یک منبع در پلیس عراق اعلام کرد در این انفجار دست‌کم 20 تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند. شبکه المیادین اعلام کرده این انفجار زائران کاظمین در منطقه السیدیه را هدف قرار داده است. امروز مصادف است با شهادت امام موسی کاظم(ع) و هزاران شیعه راهی این منطقه شده‌اند. همچنین برخی منابع اعلام کردند تعداد قربانیان و زخمی‌های این انفجار در حال افزایش است. در همین حال هیات نمایندگی سازمان ملل در عراق (یونامی)، در گزارش ماهانه خود اعلام کرد، در پی خشونت‌های ماه گذشته در عراق دست‌‌کم 741 تن جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد 410 نفر غیرنظامی و بقیه از نیروهای امنیتی بودند. طبق این گزارش، یکهزار و 374 تن دیگر نیز در خشونت‌های ماه آوریل در عراق مجروح شده‌اند.

مصر رئیس‌ دوره‌ای شورای امنیت شد
مصر روز یکشنبه ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد را در ماه مه بر عهده گرفت. طبق این گزارش، عمرو ابو اللطیف ابو العطا، نماینده دائم مصر در سازمان ملل متحد، ریاست دوره‌ای شورای امنیت را از لیو جیه‌یی، همتای چینی خود که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را در ماه آوریل بر عهده داشت، تحویل گرفت. براساس منشور سازمان ملل متحد، شورای امنیت مسؤولیت اصلی حفظ صلح و ثبات را در جهان بر عهده دارد.

یورش اسرائیلی‌ها به مقبره یوسف(ع)
برخی منابع امنیتی اعلام کردند، بامداد دیروز تعدادی از شهرک‌نشین‌ها با حمایت ارتش رژیم صهیونیستی به محوطه مقبره حضرت یوسف(ع) واقع در شرق شهر نابلس یورش بردند. این منابع بدون اشاره به بازداشت و یا درگیری در این یورش افزودند:‌ شهرک‌نشین‌ها همزمان با آغاز جشن‌های یهودیان به بهانه به جا آوردن نماز، یورش‌های خود به این منطقه را با حمایت شدید نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی افزایش داده‌اند.

سودان اقدام آمریکا را تلافی کرد
وزیر مشاور در وزارت خارجه سودان گفت:‌ مقام‌های آمریکایی به سفارت خارطوم در واشنگتن درخواست صدور ویزا دادند اما دولت سودان از صدور ویزا برای آنها امتناع کرد. وی به این مساله اشاره نکرد که این مقام‌های آمریکایی چه کسانی بودند و اینکه چرا می‌خواستند به خارطوم بروند. سه‌شنبه گذشته وزارت خارجه سودان کاردار سفارت آمریکا در خارطوم را احضار کرد. پیش‌تر واشنگتن از صدور ویزا برای چند تن از مقام‌های ارشد دولت سودان از جمله وزیر کشور، آموزش و بهداشت برای شرکت در نشست‌های بین‌المللی امتناع کرده بود.

مادورو به مردم: شورش کنید!
با افزایش فشار مجلس ونزئلا برای عزل  رئیس‌جمهور این کشور، نیکولاس مادورو از طرفداران خود خواست در صورت پیروزی مخالفانش در همه‌پرسی برای عزل وی، دست به اعتصاب عمومی و«شورش» بزنند. به گزارش خبرگزاری فرانسه، مادورو در سخنرانی خود به مناسبت روز کارگر خطاب به هزاران حامی جنبش چاوزی در مقابل کاخ ریاست جمهوری گفت: «اگر الیگارشی روزی علیه من اقدام کرد و موفق شد این کاخ را تصاحب کند، من به شما دستور می‌‎دهم که شورش کنید و یک اعتصاب عمومی نامحدود به راه بیندازید». این در حالی است که هیأت ملی انتخابات ونزوئلا، هفته گذشته اعلام کرد مدارک لازم برای جمع‌آوری 200 هزار امضا به منظور برگزاری همه‌پرسی عزل رئیس‌جمهور ارائه شده است.

اتحادیه روزنامه‌نگاران مصر خواهان برکناری وزیر کشور
در ادامه اعتراضات مردم و نهادهای مدنی مصری علیه دیکتاتور وطن فروش، عبدالفتاح السیسی، اتحادیه روزنامه‌نگاران این کشور ضمن محکومیت یورش نیروهای امنیتی به مقر خود، برکناری فوری وزیر کشور را خواستار شد. به گزارش تارنمای الیوم‌السابع، «یحیی قلاش» رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران مصر گفت: «ننگ تجاوز به مقر اتحادیه تنها با برکناری فوری وزیر کشور شسته می‌شود». یکشنبه‌شب گذشته حدود 30 تا 35 نیروی امنیتی با هدف بازداشت
2 روزنامه‌نگار متحصن که در تظاهرات اعتراض‌آمیز به واگذاری 2 جزیره تیران و صنافیر به عربستان سعودی شرکت داشتند، به مقر اتحادیه روزنامه‌نگاران یورش بردند.


Page Generated in 0/0061 sec