printlogo


کد خبر: 156961تاریخ: 1395/2/14 00:00
اخبار

 رئیس سازمان شهرک‌های صنعتی گفت: راه‌اندازی دوباره 850 واحد صنعتی و تولیدی با اشتغال 16 هزار و 709 نفر  در کل شهرک‌ها و نواحی صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.
 رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: سال گذشته ۶۴ هیات تجاری متشکل از ۸۳۷ نفر از ۲۸ کشور دنیا وارد ایران شدند.
 رئیس انجمن تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان کاشی و سرامیک با بیان اینکه امروز ۲۰۰ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک در انبار کارخانجات‌ مانده است، افزود: این میزان کالا معادل مصرف بیش از یک سال کشور است.
 قربانعلی مهری، دبیر هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس از ارائه گزارش نهایی این هیأت درباره قراردادهای جدید نفتی در آینده‌ای نزدیک به رئیس مجلس خبر داد.
 برخی از کارگران کارخانه کاشی طوس در شهرک صنعتی قوچان در نامه‌های جداگانه به وزیر کشور و رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به تعطیلی این کارخانه از 7 ماه قبل و بیکار شدن 200 نفر از کارکنان آن اعتراض کردند.
 ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورایعالی فضای مجازی گفت: ایران در بین 131 کشور رتبه 111 را در رعایت حقوق تولیدکنندگان آثار و مالکیت فکری دارد که نگران‌کننده است.
 سیدهادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری با اعلام این خبر که حذف قراردادهای موقت در کارگاه‌هایی که ماهیت کار دائمی دارند طبق تبصره ۲ ماده ۷ قانون کار اجرایی می‌شود،‌ گفت: این موضوع با توجه به دستور رهبری در دیدار کارگران اجرایی می‌شود.
 امیرحسین گرکانی، مدیر دفتر مطالعات و تحقیقات مسکن روستایی گفت: سالانه به ۲۱۰ تا ۲۹۰ هزار مسکن روستایی نیاز داریم.
 مرکز آمار اعلام کرد: شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در زمستان 94 به عدد ۶/۱۸۹ رسید که نسبت به پاییز ۳ درصد افزایش داشته است.
 جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره‌جنوبی در جریان سفر «پارک گئون هی»، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی به تهران، 19سند همکاری برای توسعه هرچه بیشتر روابط و مناسبات 2 کشور در زمینه حمل‌ونقل دریایی، حمل‌ونقل و امور زیربنایی، نفت، گاز طبیعی، پالایشگاه و پتروشیمی، منابع آب، صنایع جدید انرژی، ماهیگیری و آبزیان، توسعه بنادر و معاهده استرداد مجرمین امضا کردند.
 وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از اجرای مصوبه هیات وزیران درباره نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزل نو از مهر 95 خبر داد.
 مدیرکل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت کار از آلمان، ترکیه، استرالیا و دانمارک به عنوان کشورهای هدف برای اعزام کارجویان ایرانی نام برد و از آمادگی انگلیس، استرالیا و گرجستان برای ایجاد دفاتر هدایت نیروی کار خبر داد.
 آمارهای تجارت خارجی ایران در فروردین 1395 نشان می‌دهد که واردات از روسیه در این ماه نسبت به زمان مشابه سال گذشته، رشد 434 درصدی داشته و از رقم 25میلیون دلار به 132 میلیون دلار رسیده است.
 دبیر وجوه اداره شده وزارت ارتباطات با اشاره به معرفی 12 شرکت از سوی بنیاد بازی‌های رایانه‌ای برای دریافت تسهیلات از تصویب پرداخت بالغ بر 15 میلیارد ریال تسهیلات به این شرکت‌ها از طریق پست خبر داد.
 

مدیرعامل همراه اول ابقا شد
رئیس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار معرفی شدند. به گزارش فارس، شرکت مخابرات ایران اعلام کرد: هیأت‌مدیره جدید شرکت ارتباطات سیار(همراه اول) در نخستین جلسه خود، علی بقایی را به عنوان رئیس هیأت‌مدیره و مجتبی جعفری را به عنوان نایب‌رئیس هیأت‌مدیره انتخاب و وحید صدوقی را در سمت مدیرعاملی شرکت ارتباطات سیار ایران ابقا کردند. فتح‌الله زرگر نیز در سمت دبیر هیأت‌مدیره شرکت ارتباطات سیار ابقا شد.


چرا مرغداران تجمع کردند؟
رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی دلایل تجمع مرغداران مقابل نهاد ریاست‌جمهوری را اعلام کرد. محمد یوسفی به مهر گفت: بسیاری از تولیدکنندگان در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند و قادر به تحمل شرایط موجود نیستند. یوسفی اظهار داشت: مرغداران در حال زیان هستند و قادر به پرداخت وام‌های خود نیستند، ضمن اینکه بسیاری از آنان در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند. وی با بیان اینکه زیان‌های به وجود آمده برای تولیدکنندگان دیگر قابل تحمل نیست، تصریح کرد: امروز قیمت تمام‌شده هر کیلوگرم مرغ برای تولیدکننده بین ۴۲۰۰ تا ۴۳۰۰ تومان و قیمت فروش آنها بین ۳۲۰۰ تا ۳۳۰۰ تومان است یعنی مرغداران در هر کیلو تولید هزار تومان زیان می‌کنند. وی افزود: تولیدکنندگان حدود 2 سال است در این وضع به سر می‌برند.


Page Generated in 0/0056 sec