printlogo


کد خبر: 156965تاریخ: 1395/2/14 00:00
اخبار

خانواده شهدای غیرایرانی تابعیت ایرانی دریافت می‌کنند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز دوشنبه پارلمان رسیدگی به لایحه دائمی شدن برخی احکام قوانین برنامه‌های 5 ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران را ادامه دادند و مواد الحاقی 26 و 28 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند. به گزارش فارس، طبق مصوبه مجلس، ایثارگران و فرزندان شهدا مشمول قوانین، مقررات و ضوابط استخدامی خاص مربوط به خود هستند. وکلای ملت همچنین دولت را مجاز کردند به همسران، فرزندان و والدین شهدای دارای تابعیت خارجی (غیرایرانی) که در 8 سال دفاع‌مقدس یا بعد از آن در راستای مأموریت‌های محوله از سوی مراجع ذی‌صلاح به شهادت رسیده‌اند، حداکثر یک سال پس از تقاضای تابعیت، تابعیت ایرانی اعطا کند.

دولت از آمریکا قطع امید کند
آیت‌الله محسن مجتهد‌ شبستری در دیدار فرماندهان سپاه و مسؤولان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه همت عالی برای جلب رضایت خداوند و خشنودی حضرت ولی‌عصر(عج) و مقام معظم رهبری می‌تواند اثرات قابل توجهی در کشور داشته باشد، خاطرنشان کرد: استکبار جهانی درصدد ضربه زدن به اسلام و ایران با انواع حربه‌هاست که باید در اعتماد خود به دشمن، تجدیدنظر کرد. به گزارش تسنیم، وی با تاکید بر این ضرب‌المثل که «سالی که نکوست از بهارش پیداست»، ادامه داد: از اول برجام، فرجام تحریم‌ها معلوم بود که نه‌تنها برداشته نشده، بلکه روز به روز افزوده می‌شود. آیت‌الله شبستری با تاکید بر اینکه اینها همه بازی است، تصریح کرد: اگر برخی هنوز اعتقاد دارند تحریم برداشته شده و گشایش اقتصادی رخ می‌دهد، این آرزو بر جوانان عیب نیست ولی باید در اعتماد به آمریکا تجدیدنظر کرد. نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه غارت اموال ایران در روز روشن بدون رعایت حقوق بین‌المللی و با نقض آشکار برجام، چیزی نیست که به راحتی از آن گذشت، افزود: این موضوع نشان می‌دهد اعتماد به آمریکا نتیجه عکس دارد. وی خاطرنشان کرد: باید دولت از آمریکا قطع امید کند، چراکه راه چاره، اقدام و عمل است و بسیج نیز در خط مقدم این جبهه است، باید چنانکه در جبهه‌ها جانفشانی می‌شد، در این عرصه نیز جانفشانی کرد و رضایت خداوند و رهبری و مردم را جلب کرد.

روایت دیدار خصوصی رهبر انقلاب با فرماندهان سپاه پس از 18 تیر78
سرلشکر محمد باقری، رئیس ارکان و امور مشترکین ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی- سیاسی سپاه و روز معلم در دانشگاه امام حسین، قدرت نظامی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را نشأت گرفته از قدرت علمی بیان کرد و گفت: هر کسی که قدرت علمی را به دست آورد می‌تواند در عرصه‌های دیگر نیز قدرت داشته باشد. به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه طی سال‌های بعد از دفاع‌مقدس حداقل 6 بار مورد تهدید قرار گرفتیم که این تهدیدات در حمله طالبان به افغانستان، منطقه خور عربستان، مسائل هسته‌ای و... بوده است، تصریح کرد: امروز بوش پسر اذعان می‌کند طرح حمله به ایران را تهیه، سازماندهی نظامی و آماده اجرا کرده بود اما این طرح در سطح سیاسی مقامات آمریکا به دلیل بازدارندگی جمهوری اسلامی در تمام سطوح که بخش اعظم آن توسط سپاه پاسداران انجام شد، مورد تایید قرار نگرفت. رئیس ارکان و امور مشترکین ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد:‌ مفاهیم جدیدی از سوی دشمن آورده می‌شود که می‌گویند سازش با دشمن را چیز دیگری نامگذاری کنید، نسبی‌گرایی و افراط‌گرایی را دنبال می‌کنند و این مشکلاتی است که با آن روبه‌رو هستیم و سپاه باید مراقب آنها باشد. وی به دیدار خصوصی جمعی از فرماندهان سپاه بعد از حوادث سال 78 اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند سپاه مانند ستونی است که در کشور هر بخش و قسمتی که دچار انحراف می‌شود به آن می‌بندیم تا مدتی صاف بماند و بعد کارش را انجام دهد. رهبری در این دیدار عمود خیمه نظام را به سپاه تشبیه کردند.
 


Page Generated in 0/0057 sec