printlogo


کد خبر: 157049تاریخ: 1395/2/18 00:00
اخبار

آمریکا با غارت اموال ایران
 روح برجام را زیر پا گذاشت
حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه پایتخت با بیان اینکه ما نیازمند یک تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش هستیم، گفت:  نیازمند تحول بنیادین در مدیریت کارگاه‌ها و کارگران هستیم تا بتوانیم هم در عرصه اقتصاد، ان‌شاءالله توان مقابله با این پنجه‌های پلید استکبار را داشته باشیم و هم در زمینه فرهنگ و اخلاق بتوانیم مقابله کنیم. امام‌جمعه موقت تهران تأکید کرد: دست‌اندازی آمریکای قلدر، غارتگر، بی‌ارزش، پست و پلید در غارت 2میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه‌شده ایران،  در واقع روح برجام را زیرپا گذاشت. وی با بیان اینکه دادگاه‌های آمریکا، پول ملت ایران را مصادره کردند، افزود: دولت آنها هم از رأی این دادگاه‌ها حمایت کرد و من با توکل بر خدا اعلام می‌کنم خدای متعال وعده داده است اسلام پیروز خواهد شد و آمریکا و جریان استکبار رو به اضمحلال هستند؛ با اقتداری که در پیش داریم، ان‌شاءالله حقوق خود را از جهان استکبار بویژه از حلقوم آمریکا با اقتدار بیرون خواهیم کشید.

آمریکا در گفته‌ها و تعهدات خود
در توافق هسته‌ای صادق نیست
علی‌اکبر ولایتی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در حاشیه سفر به لبنان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المیادین با اشاره به تحولات سوریه گفت: باید تلاش کرد با ظرفیت محور مقاومت، ارتش و نیروهای مردمی سوریه  برای رهایی مردم این کشور از شر تروریست‌ها اقدام کنیم. دولت قانونی سوریه معتقد به راه‌حل سیاسی است و در مذاکرات فعالانه شرکت می‌کند و امیدواریم به راه‌حل مناسب دست یابند. وی تصریح کرد: دولت و مردم سوریه و شخص رئیس‌جمهور 5 سال در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان ایستادگی کرده‌اند و از سوی مردم این کشور برای یک دوره 7 ساله انتخاب شده‌اند و مردم این کشور باید درباره سرنوشت خودشان تصمیم بگیرند و راه‌حل سیاسی هم به معنای تحمیل خواسته دولت‌های خارجی به مردم این کشور نمی‌تواند باشد؛ باید مردم و دولت این کشور درباره خودشان تصمیم بگیرند. ولایتی درباره توافق هسته‌ای یادآور شد: معتقدیم آمریکایی‌ها در گفته‌ها و تعهدات خود صادق نیستند و ایران به تعهدات خود عمل کرده است و باید طرف‌های مذاکره و آمریکا  تعهدات خود را عملی کنند و نمونه آن را در دزدی بین‌المللی از اموال ایران مشاهده می‌کنیم که قطعاً از حقوق خود نخواهیم گذشت و ملت ایران با سابقه تمدنی 10 هزار ساله دشمنان زیادی را پشت سر گذاشته و امروز در منطقه و جهان مقتدرانه حضور دارد و این دشمنی‌ها نیز راه به جایی نخواهد برد.

پیشرفت هند به علت اقتصاد بومی است نه زبان انگلیسی
فؤاد ایزدی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه انگلیسی زبان اختصاصی علم است و پیشرفت‌های هند در IT به دلیل تسلط بر زبان انگلیسی است، اظهار داشت: برخی مسؤولان ارشد کشور می‌گویند ما دکترای حقوق خود را از انگلستان گرفته‌ایم و حتی ادعا دارند رساله دکترای خود را نیز به زبان انگلیسی نوشته‌اند اما نمی‌توانند حتی 2 جمله انگلیسی صحبت کنند. وی ادامه داد: اینکه برخی برای صحبت کردن پس از بیانات رهبر انقلاب احساس تکلیف شرعی می‌کنند در کشور ایجاد مشکل می‌کند و این سبک صحبت کردن به هیچ عنوان صحیح نیست. کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به وضعیت هندوستان تصریح کرد: هند در سال‌های گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته است، منتها دلیل پیشرفت این کشور نه زبان انگلیسی بلکه قدرتمند شدن آنها در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه نظامی بوده است. ایزدی با اشاره به برخورداری کشور هند از بمب اتم خاطرنشان کرد: هند در دهه 70 میلادی و حدود 40 سال پیش متوجه شد الگوهای توسعه غربی جوابگو نیست و به سمت اقتصاد بومی حرکت کرد اما برخی در دولت 40 سال از دنیا عقب هستند و هنوز از الگوهایی پیروی می‌کنند که ده‌ها سال پیش عدم کارآیی‌شان مشخص شده است. وی تصریح کرد: برخی از نقد رهبری به زبان انگلیسی آشفته شدند و انگار حرفی علیه آنها گفته شده است؛ در حالی که وقتی خودشان تسلطی به زبان انگلیسی ندارند نباید در حوزه آموزش زبان هم صحبت کنند.
 


Page Generated in 0/0051 sec