printlogo


کد خبر: 157057تاریخ: 1395/2/18 00:00
محیط زیست

بوکان در شرایط بحرانی
گردوغبار به آذربایجان غربی رسید
همزمان با ورود موج جدید گردوغبار به استان آذربایجان غربی کیفیت هوای بوکان در شرایط بحران قرار گرفت. معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی گفت: هوای این شهرستان بر اثر ذرات موجود گرد و غبار در شرایط بحران قرار گرفت. سعید موسوی، معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی با اشاره به شرایط بحرانی شهرستان بوکان، اظهار داشت:  میزان آلودگی و وجود ریزگردها به
4 برابر شرایط عادی خود رسیده است. وی با بیان اینکه میزان آلودگی هوا در این شهرستان طی روز جمعه به ۶۰۰ میکروگرم بر متر مکعب رسید و این میزان 4 برابر حد مجاز است به مهر عنوان کرد: منشا این آلودگی کشور عراق بوده و از غرب وارد کشور شده است. موسوی درباره میزان ذرات کوچک‌تر از 5/2میکرون گفت: براساس اطلاعات ایستگاه سنجش، میزان آلودگی هوای بوکان با ذرات کوچک‌تر از 5/2میکرون نیز به عدد ۱۵۰ رسیده که این حالت نیز بیش از ۱۰ برابر شرایط عادی است و در شرایط خیلی ناسالم قرار دارد.

مشکل جدی ریزگردها در 23 استان
معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور از جدی بودن مشکل آلودگی ریزگردها در ۲۳ استان کشور  خبر داد. سعید متصدی زرندی، معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور با بیان اینکه مشکل پسماند در همه استان‌های کشور وجود دارد اما در 3 استان شمالی حادتر است، بیان داشت: هم‌اکنون آلودگی ریزگردها در ۲۳ استان و آلودگی خاک در کشور جدی است. متصدی یادآور شد: هم‌اکنون میزان فسفر و نیترات در خاک بیشتر از حد معمول است اما هنوز درباره استفاده از کودهای کمپوست با وزارت جهاد کشاورزی به نتیجه نرسیدم و آنها عقیده دارند که در کود کمپوست فلزات سنگین وجود دارد. وی عنوان کرد: استفاده بیش ‌از حد  از کودهای آلی و شیمیایی باعث شده ما با تولید محصولات سالم و ارگانیک فاصله زیادی داشته باشم. معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور یادآور شد: هم‌اکنون زباله، استان‌های شمالی را در خط بحران قرار داده و حل آن آبروی نظام است. به گفته متصدی، استان‌های شمالی و قطب گردشگری کشور هم‌اکنون تحت تأثیر آلاینده‌هایی هستند که به‌راحتی امکان مدیریت آن وجود دارد و اگر این اتفاق رخ ندهد ما نمی‌توانیم آبرویی در این حوزه داشته باشیم.


کاهش سرفاصله متروی شهر آفتاب به 8دقیقه
معاون شهردار تهران درباره تسهیلات رفاهی و شرایط ویژه برای دسترسی آسان شهروندان به نمایشگاه شهر آفتاب توضیحاتی ارائه داد. به گزارش«وطن‌امروز» سیدجعفر تشکری‌هاشمی، معاون شهردار تهران با اشاره به افتتاح مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب گفت: پارامتر مهم در  برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ، موضوع در دسترس بودن محل نمایشگاه است و تا حمل‌ونقل مناسب و دسترسی متناسبی پیش‌بینی نشود، نمی‌توان انتظار داشت نمایشگاهی از استانداردهای بین‌المللی لازم برخوردار باشد. تشکری‌هاشمی با بیان اینکه شهروندان از طریق 100 ایستگاه مترو در مرکز و 4 گوشه شهر می‌توانند خود را به صد و یکمین ایستگاه متروی تهران در «شهر آفتاب» برسانند، عنوان کرد: خطوط مترو از کنار عمده‌ترین دانشگاه‌های تهران عبور می‌کند و اساتید و دانشجویان  با استفاده از این خطوط می‌توانند در ایستگاه متروی شهر آفتاب در داخل نمایشگاه پیاده شوند. وی با تأکید بر اینکه شهروندان می‌توانند ظرف مدت نیم‌ساعت با مترو خود را از مرکز شهر به نمایشگاه کتاب برسانند،  یادآورشد: سرفاصله حرکت قطارهای مترو در ایستگاه متروی شهر آفتاب به طور متوسط 15 دقیقه در نظر گرفته شده که البته در ساعات اوج حضور مسافران از طریق اعزام قطار‌های فوق‌العاده و تقویت ناوگان، این سرفاصله به 8 تا 10 دقیقه کاهش می‌یابد. وی افزود: داخل مجموعه شهر آفتاب، تسهیلاتی همچون ون و خودروی برقی جهت جابه‌جایی شهروندان در نظر گرفته شده است.


Page Generated in 0/0053 sec