printlogo


کد خبر: 157063تاریخ: 1395/2/18 00:00
نبض جامعه

به همت آستان قدس رضوی صورت گرفت
اعزام هزار و 500 نفر از اقشار کم‌درآمد به مشهد
در نخستین اقدام معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی هزار و 500 زائر زیارت‌اولی از اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه همزمان با سالروز بعثت نبی مکرم اسلام(ص) به حرم مطهر رضوی مشرف شدند. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی با حضور در جمع یکهزار و 500 زائر زیارت‌اولی که از استان‌های خراسان و مازندران به بارگاه منور رضوی مشرف شدند، اظهار داشت: بسیار خرسندیم که همزمان با سالروز بعثت نبی مکرم اسلام(ص) زمینه تشرف این زائران که آرزوی زیارت امام رئوف(ع) را در دل داشتند، به بارگاه منور رضوی فراهم شد. وی تصریح کرد: این نخستین اقدام معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی است و درصدد هستیم تا با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان کشور، زمینه تشرف هزاران زائر ارادتمند امام رضا(ع) را که فقط به‌دلیل مشکلات مالی امکان تشرف ندارند فراهم کنیم. تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: معاونت امداد مستضعفان، شاکله و ساختاری برای تحقق بخشیدن به مأموریت‌هایی است که رهبر انقلاب برای آستان قدس رضوی ترسیم فرموده‌اند و در این مسیر به همدلی و همکاری همه مدیران، خدمتگزاران و دلدادگان ساحت قدسی امام رضا(ع) نیاز داریم.

جای خالی توانبخشی
در طرح تحول سلامت
هزینه‌های فیزیوتراپی برای معلولان بالاست اما با این وجود خدمات توانبخشی در طرح تحول سلامت مغفول مانده است. علی‌همت ‌محمودنژاد، رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان درباره تجهیزات و امکانات توانبخشی معلولان در کشور به مهر گفت: تجهیزات و امکانات موجود در کشور قابل قبول است اما گران بودن خدمات فیزیوتراپی مشکلی است که معلولان با آن مواجه هستند. وی افزود: متاسفانه خدمات توانبخشی در طرح سلامت مغفول مانده و همین موضوع باعث غیرقابل تحمل بودن هزینه‌های فیزیوتراپی برای معلولان شده است. رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان با اشاره به اینکه طرح تحول سلامت باید خدمات توانبخشی را تحت پوشش قرار دهد، بیان داشت: بیمه‌ها باید خدمات توانبخشی را پوشش دهند.


 محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران در آیین رونمایی از «آموزش عمومی و توسعه فرهنگ شهروندی» خاطرنشان کرد: در سال ۹۴ رشد و کیفیت سازمان در حوزه آموزش تغییر کرد اما از سال ۹۵  سازمان فرهنگی- هنری به طور ویژه در زمینه آموزش عمومی فعالیت خواهد کرد.
 مصطفی راستینه، مدیرعامل بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه طی بازدیدها و پژوهش‌هایی که  صورت گرفته  مهم‌ترین دغدغه حال حاضر جامعه، دغدغه فرهنگی است، افزود: مشکلات فرهنگی و اجتماعی باید مهم‌ترین دغدغه مدیران شهری باشد.
 نخستین نشست علمی تاب‌آوری کودکان و نوجوانان در بلایا با هدف بررسی وضعیت این گروه سنی به عنوان یکی از اقشار آسیب پذیر در سوانح در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی تهران برگزار شد و عباس استادتقی‌زاده، قائم‌مقام سازمان مدیریت بحران تهران در این جلسه پیشنهاد تشکیل کمیته کشوری تاب‌آوری کودکان را ارائه داد.
 محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم در مدرسه دخترانه فروغ دین منطقه 8 تهران حضور یافت و به صورت نمادین در یکی از کلاس‌های این مدرسه برای دانش‌آموزان به تدریس پرداخت. وی با اشاره به نقش و جایگاه معلم در عرصه تربیت آینده‌سازان جامعه بیان داشت: دانش‌آموزان تحت تأثیر عشق و محبت، منش، کاردانی و تعهد اخلاقی معلمان خود قرار دارند و  چنانچه یک معلم محبوب، سرمشقی برای دانش‌آموزان خود شود، آنها سعی می‌کنند از رفتار، پوشش، آداب معاشرت و سبک محاوره‌ای وی پیروی کنند.
 ناصر امانی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به اعتبار اختصاص داده شده به منطقه 15 خاطرنشان کرد: اقدامات جهادی در منطقه 15 و سایر مناطق جنوبی شهر تهران در 10 سال گذشته باعث شده اکنون این منطقه دارای بالاترین آمار فضاهای فرهنگی و ورزشی احداثی توسط شهرداری در بین مناطق بیست و دو گانه باشد.
 


Page Generated in 0/0070 sec