printlogo


کد خبر: 157077تاریخ: 1395/2/18 00:00
رویدادها

حضور آیت‌الله جوادی‌آملی در نمایشگاه کتاب «شهر آفتاب»
آیت‌الله جوادی‌آملی از آیات عظام ساکن قم در اولین روز از برپایی نمایشگاه کتاب با حضور در «شهر آفتاب» محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران نماز ظهر را اقامه و از برخی غرفه‌های ناشران بازدید کرد. آیت‌الله جوادی‌آملی در بازدید از نمایشگاه کتاب گفت: برپایی جلسات نقد کتاب نقش مهمی در آگاهی بخشی دارد و در این حوزه تلاش‌های بسیاری باید صورت گیرد.  آیت‌الله جوادی‌آملی در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران، گفت: از زحمات معاونت امور فرهنگی و شهرداری تهران در برپایی این مکان تشکر و برگزاری این نمایشگاه را به اهالی علم و دانش تبریک عرض می‌کنم.  ایشان افزود: همچنین بهار کتاب را به نویسندگان، ناشران و مترجمان تبریک می‌گویم و امیدوارم در سال جاری با لطف خداوند نشر ما بیش از پیش موفق باشد.  آیت‌الله جوادی‌آملی با اشاره به اهمیت علم و فرهنگ در جامعه عنوان کرد: علم و فرهنگ وقتی در کشوری وارد می‌شود، فضا را برای گسترش دیگر شاخه‌ها ایجاد می‌کند. به عبارت دیگر علم وقتی آمد ظرفیت مظروف را افزایش و جهان‌بینی انسان‌های آن جامعه را گسترش می‌دهد. از همین طریق است که مبادله میان فرهنگ‌ها اتفاق می‌افتد و این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است.  آیت‌الله جوادی‌آملی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به اهمیت نقد و جایگاه آن در جامعه اشاره و عنوان کرد: برپایی جلسات نقد کتاب نقش مهمی در آگاهی‌بخشی دارد و در این حوزه تلاش‌های بسیاری باید
صورت گیرد.

برپایی جنبش «من حجاب را دوست دارم» در نمایشگاه کتاب
جنبش مردمی «من حجاب را دوست دارم» با شیوه‌ای متفاوت در نمایشگاه کتاب حاضر می‌شود.  حسن حبیب‌زاده، مستندساز و مسؤول جنبش «من حجاب را دوست دارم» در این باره گفت: قرار بر این شده‌ است که این بار بانوان مسؤول اطلاع‌رسانی در نمایشگاه، پیکسل‌های جنبش را به همراه داشته باشند.  وی افزود: احمد ذوعلم، مدیر مرکز رسانه‌ای «شیرازه» این پیشنهاد را برای اولین بار مطرح کرد البته این رویداد به تحقق بخشی از اهداف جنبش نیز کمک شایانی خواهد کرد.  وی در خاتمه با بیان شعار «امر به معروف بدون مواجهه و با مهربانی»؛ گفت: نمی‌خواهیم احساس شود به دولت  وابسته هستیم چون این جنبش یک حرکت مردمی است.

 تأثیر ارتباط سینما و مراکز تخصصی و تحقیقاتی در تولید آثار سینمایی
نشست بررسی «تأثیر ارتباط سینما و مراکز تخصصی و تحقیقاتی در تولید آثار سینمایی» با بررسی موضوعی فیلم سینمایی «سیانور» در غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در سالن ٣، راهروی یک، غرفه ٩٨٨ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار می‌شود.  همچنین در این نشست تاثیر استفاده از کتاب‌های تخصصی و منابع دست اول در آثار سینمایی بررسی می‌شود. این نشست امروز شنبه ساعت ١٦ با حضور بهروز شعیبی کارگردان، مسعود احمدیان نویسنده، سیدمحمود رضوی تهیه‌کننده و صفاءالدین تبرائیان مشاور تاریخی فیلم سینمایی «سیانور» برگزار می‌شود.

بازتابی از زندگی محدثی‌خراسانی در «شهر آفتاب»
کتاب «از سناباد شعر» زمانه و زندگی مصطفی محدثی‌خراسانی به کوشش حسین قرایی توسط نشر معارف منتشر و در نمایشگاه کتاب عرضه شد. نخستین جلد از مجموعه شعر معاصر انقلاب اسلامی با عنوان «از سناباد شعر» به زمانه و زندگی مصطفی محدثی خراسانی تعلق گرفته است که قسمت اعظم آن شامل چند گفت‌وگوی مفصل درباره زندگی، خاطرات، فعالیت‌های فرهنگی و ادبی محدثی و دیدگاه‌های وی درباره جریان‌ها و شخصیت‌های فرهنگی و ادبی 3 دهه انقلاب است. بخش‌های دیگر این کتاب گزیده اشعار محدثی و نظرات دیگر شاعران درباره وی است. در پایان هم تصاویر جذابی از زندگی و فعالیت‌های این شاعر ضمیمه شده است.


Page Generated in 0/0063 sec