printlogo


کد خبر: 157088تاریخ: 1395/2/18 00:00
چهارگوشه

محاصره داعشی‌ها در مکه!
برخی رسانه‌های عربستانی، پنجشنبه از آغاز «عملیات بزرگ امنیتی» علیه اعضای داعش در اطراف مکه مکرمه خبر دادند. مردم عربستان نیز از پنجشنبه به منظور «همبستگی» با نیروهای امنیتی سعودی که می‌کوشند تروریست‌ها را تحت کنترل درآورند، هشتگی با عنوان «محاصره داعشی‌ها در مکه» ایجاد کردند. ادعای مبارزه با داعش و از سوی مقامات عربستانی هر از چندی در رسانه‌ها مطرح می‌شود، در حالی‌که این رژیم بزرگ‌ترین حامی تروریستم  است.

السیسی: نمی‌ترسم
پس از بحران اخیر در مصر به دنبال حمله نیروهای امنیتی به اتحادیه روزنامه‌نگاران این کشور، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر تأکید کرد: من نمی‌ترسم و نظام مصر، یک نظام واقعی نیست. پلیس مصر روز یکشنبه با حمله به ساختمان انجمن روزنامه‌نگاران این کشور، 2 نفر از روزنامه نگاران مخالف رئیس‌جمهوری مصر را به اتهام تحریک به تظاهرات، بازداشت کرد. 18 سازمان حقوق‌بشری با صدور بیانیه‌ای خواستار برکناری وزیر کشور مصر شده‌اند.

دیدار شاهزاده سعودی
با ژنرال صهیونیستی
‌ منابع رسانه‌ای، جمعه از دیدار شاهزاده ترکی الفیصل، رئیس سابق سازمان جاسوسی عربستان سعودی با ژنرال عالیرتبه اسرائیلی، یاکوف عمیدرور در حاشیه اجلاس مرکز بررسی‌های استراتژیک واشنگتن خبر دادند.  رئیس سابق سرویس اطلاعاتی
آل سعود با اشاره به پیشنهاد شاه سلمان سعودی به اسرائیل برای خروج از اراضی اشغالی فلسطینی سال 1967 میلادی در مقابل شناسایی رسمی اسرائیل و برقراری روابط علنی دیپلماتیک با همه کشورهای عربی از تعلل نتانیاهو ابراز ناامیدی کرد.

افزایش 2 برابری تجاوز جنسی
 در ارتش آمریکا
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارش سالانه اعلام کرد: ارتش آمریکا حدود
6 هزار گزارش از تجاوزات جنسی در سال 2015 در میان نیروهای خود دریافت کرده است اما همه موارد اینگونه جرائم اطلاع داده نمی‌شود. براساس اعلام رویترز، گزارش وزارت دفاع آمریکا حاکی است که آمار ثبت شده در سال‌های 2014 و 2015 نسبت به سال 2012 که 3 هزار و 604 مورد ثبت شده بود، افزایش حدود 2 برابری را شاهد بوده است.

نشست کنگره حزب کارگر کره‌شمالی
نخستین کنگره حزب حاکم کره‌شمالی پس از 35 سال، جمعه در پیونگ‌یانگ پایتخت این کشور برگزار شد. آخرین بار کنگره حزب حاکم سال 1980 برگزار شد که کیم جون‌اون، رهبر فعلی کره‌شمالی که اکنون 33 سال دارد، به دنیا نیامده بود. حزب حاکم کارگر کره‌شمالی سال 1945 تاسیس شد و پیش از این 6 کنگره سراسری برگزار کرده است. کارشناسان مسائل کره پیش‌بینی می‌کنند این کنگره به تایید و تثبیت قدرت کیم جون‌اون منجر شود.

ادامه بحران سیاسی در اسپانیا
در پی ناکامی نمایندگان مجلس اسپانیا در انتخاب نخست‌وزیر، فیلیپ ششم فرمان انحلال مجلس و برگزاری انتخابات زودهنگام را صادر کرد.  پادشاه اسپانیا این فرمان را در حضور رئیس مجلس و پس از پایان مهلت قانونی این نهاد برای انتخاب رئیس‌جمهور امضا کرد.   اسپانیا از 20 دسامبر سال گذشته در بن‌بستی سیاسی به سر می‌برد. تا زمان برگزاری انتخابات مجدد مجلس و معرفی نخست‌وزیر، دولتی موقت به ریاست ماریانو راخوی، سیاستمدار محافظه‌کار، اداره امور را به دست خواهد داشت.

آذربایجان به ارمنستان هشدار داد
با حاکم شدن آرامشی نسبی در هفته‌های اخیر در مرز آذربایجان و ارمنستان، مقامات 2 کشور اما در عرصه رسانه‌ای کماکان سیاست تقابل را در پیش گرفته‌اند. آذربایجان، جمعه هشدار داده در صورت عدم پایبندی ارمنستان به مصوبه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد «استفاده از زور برای اعاده حاکمیت ملی در تمام خاک آذربایجان، غیرقابل اجتناب خواهد بود». 2 کشور سال‌هاست بر سر وضعیت حاکمیتی ناحیه قره‌باغ
درگیری دارند.


Page Generated in 0/0056 sec