printlogo


کد خبر: 157105تاریخ: 1395/2/19 00:00
اخبار

 حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران گفت: ابزارهای مالی جدید در بورس کالا می‌تواند یاری‌دهنده صنف آهن و فولاد برای خروج از رکود باشد.
 یک نوشیدنی دیگر آمریکایی در ایران، توسط شرکت کوکاکولای آمریکا و با نام تجاری «نوتری بوست» (nutri boost) ثبت شد. نوتری بوست از محصولات این شرکت آمریکایی است که براساس جزئیات آگهی روزنامه رسمی کشور، یکم شهریور پارسال به ثبت رسیده است.
 مدیرعامل ایران‌ایر گفت: در مذاکرات با عربستان، پیشنهاد سعودی‌ها مبنی بر انجام پروازهای حج از سوی یک شرکت هواپیمایی سوم را نپذیرفتیم.
 صبح دیروز ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت در خیابان کلانتری به علت بدهی به شهرداری پلمب شد. گفته می‌شود، وزارت صنعت بابت ساختمان خیابان سمیه و شهید کلانتری حدود 20 میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهکار است.
 میزان جرایم تخلفات قانون نظام صنفی به مبلغ 374 هزار تومان از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری برای اجرا به وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ شد.
 تراز تجاری ایران با آمریکا در سومین ماه 2016 میلادی مثبت شد و ایران در این ماه 2/11 میلیون دلار کالا به آمریکا صادر و 7/6 میلیون دلار کالا از این کشور وارد کرده است.
 وزیر اقتصاد اعلام کرد ایران در حال مذاکره با مؤسسات رتبه‌بندی مودی و فیچ است تا رتبه‌بندی ایران را از نظر ریسک اعتباری از سر بگیرند.
 رئیس اتاق ایران گفت: از این پس امور بانکی بین ایران و ترکیه با ریال ایران و لیر ترکیه انجام خواهد شد.
 دارمندرا پرادهان، وزیر نفت هند از توافق بانک‌های مرکزی ایران و هند بر سر سازوکار تسویه طلب نفتی 4/6 میلیارد دلاری ایران خبر داد و گفت این کار از طریق بانک‌های اروپایی انجام می‌شود.
 دبیر انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر گفت: برای تأمین بخشی از نیاز کشور
۵۰۰ هزار تن شکر خام وارد و از محل درآمد واردات آن بخشی از بدهی دولت به کارخانجات پرداخت می‌شود.
 معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌ها از حقوقی و قضایی شدن پرونده ۴ ایرلاین بدحساب خبر داد و با اشاره به عدم پرداخت بدهی هما و آسمان گفت: شرکت پخش ۶۰ میلیارد تومان به شرکت فرودگاه‌ها بدهکار است.
 مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص قیمت تولید کننده بخش معدن در زمستان 94 با 9/0 درصد افزایش به عدد 3/201 رسید.
 اصناف با سازمان امورمالیاتی برای مالیات امسال توافق کردند و قرار است برگ قطعی‌های مالیاتی و صدور مفاصاحساب مالیات مشاغل در کمتر از ۶ ماه تعیین‌تکلیف شود.
 رئیس مرکز ملی فرش ایران از معافیت فرش‌های صادراتی برگشت خورده از حقوق گمرکی خبر داد.
 رئیس کنفدراسیون گفت: مشکل دریافت مالیات از صادرکنندگان بابت مابه‌التفاوت نرخ دلار آزاد و مبادله‌ای حل می‌شود.


تولید خودرو کاهش یافت
فروردین‌ماه امسال تولید انواع خودرو در کشور 3/6 درصد کاهش یافت. به گزارش ایسنا، در این ماه تولید انواع سواری با کاهش 5/7 درصدی از 56 هزار و 415 دستگاه در فروردین 1394 به 52 هزار و 191 دستگاه کاهش یافت. اما تولید انواع وانت با رشد 2/39 درصدی از 2867 دستگاه در فروردین 1394 به 3990 دستگاه افزایش یافت. تولید انواع مینی‌بوس و میدل‌باس نیز با کاهش صد درصدی از 33 دستگاه در فروردین 1394 به صفر رسید. در این مدت تولید انواع اتوبوس با کاهش 3/87 درصدی از 71 دستگاه در فروردین 1394 به 9 دستگاه کاهش یافت. همچنین تولید انواع کامیونت، کامیون و کشنده با کاهش 6/66 درصدی از 864 دستگاه در فروردین 1394 به 289 دستگاه کاهش یافت.


Page Generated in 0/0053 sec