printlogo


کد خبر: 157110تاریخ: 1395/2/19 00:00
اخبار

معاون قوه قضائیه اعلام کرد
آمار 200هزار نفری زندانیان کشور
معاون منابع انسانی قوه قضائیه با اشاره به وجود ۲۰۰ هزار زندانی در دستگاه قضا خواستار توجه مجلس به تبعات افزایش عناوین مجرمانه شد. به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علیرضا امینی، معاون منابع انسانی قوه قضائیه با اشاره به مهم‌ترین الزامات تعامل مجلس و قوه قضائیه اظهار داشت: برخی قوانین آزمایشی بیش از ۲۰ سال است که اجرا و تمدید می‌شوند، حال این پرسش وجود دارد که چه مکانیزمی پیش‌بینی شده  که قوانین آزمایشی بررسی شده و به طور مرتب بازخورد آنها گرفته و اصلاح شود؟  امینی تاکید کرد: قانون آزمایشی باید مرتب رصد شده و مشکلات آن برطرف شود اما متاسفانه این
ساز و کار در کشور ما وجود ندارد؛ درخواست داریم ارتباط تنگاتنگی در فرآیند قانون‌نویسی میان مجلس و قوه قضائیه برقرار باشد. معاون منابع انسانی قوه قضائیه همچنین با اشاره به وجود بیش از ۲۰۰ هزار زندانی با امکانات کم قوه قضائیه، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی نباید عناوین مجرمانه در قوانین افزایش یابد بنابراین مکانیزم قانون‌نویسی باید اصلاح شود.


 حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست شورای معاونان بنیاد شهید از پرداخت معوقات سال 1391 ایثارگران در 3 استان خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی و خوزستان خبر داد. همچنین محسن انصاری، قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه مشهد مقدس در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شده است، اظهار داشت: همزمان با انتخاب مشهد به عنوان پایگاه فرهنگی جهان اسلام در نظر داریم مسابقات ورزشی، کنگره شهدای جهان اسلام و برنامه‌های مشابه را در مشهد مقدس به اجرا درآوریم.
 نمایشگاه نقاشی «کرنش به حافظ» آثار هنرمند آلمانی گونتر اوکر در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) گشایش یافت.
 سی‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، امسال برای نخستین‌بار در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) به منظور فراهم‌سازی زمینه مشارکت و حضور اقشار  گوناگون مردم برگزار می‌شود. حسن ربیعی، مسؤول کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه مخاطبان تولیدات رسانه‌ای ستاد خبری مسابقات باید عموم مردم باشند، گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم فرصتی برای تبیین دستاوردهای قرآنی کشور است. همچنین مائده ادیب‌زاده، برگزیده ششمین همایش بین‌المللی بانوان فعال قرآنی کشور بر لزوم فراگیری مفاهیم قرآنی از سوی بانوان و راهکارهای پیاده‌سازی آن در زندگی و خانواده‌ها تاکید کرد.
  نخستین نشست موسسه ایکوم با عنوان حقوق اموال تاریخی- فرهنگی در تالار هویزه باغ موزه دفاع‌مقدس برگزار شد.
 آراسب احمدیان، مدیرعامل موسسه محک مهم‌ترین ویژگی دومین کنگره دوسالانه بین‌المللی آنکولوژی کودکان را که 22 تا 24 اردیبهشت برگزار خواهد شد حضور 15 متخصص تراز اول جهان در یک مؤسسه مردم‌نهاد دانست.
 علی‌اصغر پیوندی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دوازدهمین کنگره سراسری علوم تشریحی در ایران با اشاره به ضرورت همخوانی و پیوند میان علوم پایه و بالینی در نظام سلامت، افزود: گروه علوم بیولوژی و تشریحی، آناتومی، می‌تواند پل محکمی میان علوم پایه و بالینی باشد.
 علی حیدری، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 7 از برگزاری مسابقات تنیس روی میز ویژه جانبازان همزمان با فرارسیدن ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) خبر داد.


Page Generated in 0/0055 sec